Démoni z hlubin
Ian Livingstone , Steve Jackson
Fighting fantasy série
< 19. díl >
Kapitán krvavá sekera, hrůzovládce těchto moří nezná slitování. Ale ty i tvá posádka patříte mezi odvážné námořníky, kteří dokážou bojovat. Šarvátka je prudká a krvavá. Když je po všem, jen ty jediný z celé lodi zůstaneš na živu. Ale kapitán Krvavá sekera ti připravil strašlivý osud – ocitneš se v doupatech démonů z mořských hlubin a tvou jedinou nadějí na přežití je nalezení tejemných černých perel.... celý text
Dobrodružné Fantasy Gamebooky
Vydáno: 1998 , PerseusOriginální název:
Demons of the Deep, 1986
více info...
Přidat komentář
Lehce nadprůměrný gamebook u jehož hraní jsem měl asi dost velkou smůlu (resp. dělal jsem špatné volby) a proto mi jeho dohrání dalo docela zabrat (nebyl jsem schopen se dlouho dostat do finální části, abych zjistil, co opravdu potřebuju k vítězství - a přitom jsou dvě možnosti, jak se tam dostat). Ale poté, co jsem se dostal do finálové části se ihned povedlo zvítězit s nejlepším možným koncem (ano, těch je zde několik). Celkově to asi nebude tak těžké. Náročnější je ale kreslení nějaké mapky tak, aby byla přehledná. Je to jeden z těch gamebooků, kde základní hodnoty UB, S a Š hodně oscilují nahoru i dolů, ale oproti jiným je zde i spousta míst, kde se dají navýšit (nebo i zcela resetovat) výchozí hodnoty.
Povedený gamebook s originálním dobrodružstvím pod mořskou hladinou. Střední obtížnost, žádné neférové praktiky, jak čtenáře za každou cenu zničit. Vítězný konec má několik podob, kdy můžete porazit piráty, získat k tomu část jejich pokladu nebo dokonce celou loď s pokladem - záleží, na které řešení vsadíte.
Vynikající GB, líbilo se mi prostředí i možnost několika zakončení. Bylo to zábavné, obtížnost je nižší. Tento GB se autorské dvojce povedl.
Démoni z hlubin jsou od Steve Jacksona, takže to už ze startu znamená super záležitost. Docela dost jednoduší protivníci, několik zakončení a sbírání černých perel. Zaujal mě vodní elementál, šermující ryba Cyrano, návaznost některých artefaktů. Jde o podvodní dobrodružství, víc než fantasy, nebo pirátskou tematiku. Dávám asi plnou, protože jde o jeden z nejlehčích gamebooků, co jsem hrál, a tak by mohl navnadit spoustu čtenářů. Ilustrace byly ó'sm.
Opravdu povedený gamebook se spoustou dobrých nápadů, kde pod ochranou kouzla prozkoumáváte mořské dno, abyste pak mohli oplatit výprask pirátům, co vám na začátku potopili loď. Když se vám podaří přežít pod vodou až do západu slunce, může kniha dopadnout různě velkým úspěchem podle toho, co se vám podaří cestou nashromáždit a zjistit. Podle mě je to jeden z nejlepších dílů celé série. Jestli máte rádi gamebooky, rozhodně neváhejte, pokud na tuhle knihu někde narazíte.
Další námořní dobrodružství na sebe nenechalo dlouho čekat. Oproti Krvavým mořím jsou ale Démoni z hlubin pojatí klasičtěji. Neobsahují žádná dodatečná pravidla a po dlouhé době dokonce vrací systém proviantu alias čtyřiceti bodů staminy v deseti porcích.
Po útoku děsivého piráta Krvavé sekery je vaše posádka mrtvá, vaše loď Měsíčník vydrancovaná a vy končíte v hlubinách moře. Jenže zdánlivá smrt je jen začátkem. Dopadnete do dávno potopeného magického města Atlantida v němž můžete svobodně dýchat a vaším úkolem je přijít na to, jak piráta porazit a vrátit se živí do Blacksandu.
Démoni z hlubin se svojí kostěnou bestií na obálce působí hrozivě, ale ve skutečnosti je to velice vlídné dobrodružství, které není těžké s trochou štěstí přežít na první pokus (byť nejlepší závěr napoprvé asi netrefíte). Americký Jackson už kdysi prokázal (8. Bažiny škorpiónů), že k tomu aby gamebook byl zábavný, není nutné aby byl i těžký. Je to zkrátka jedna z těch knih, kterou ocení hlavně začátečníci (ačkoli je pravda, že začínat devatenáctým dílem série je trochu zvláštní). Jediná potíž bude s kreslením mapy. Vzhledem k tomu, že se po celou dobu pohybujete pod vodou, bude trochu komplikované vyznačit si jednotlivé úrovně po nichž se budete pohybovat. Příběh má spoustu různých zakončení. Je řada možností jak dojít do konce a přežít, ale to nejlepší zakončení je jen jedno.
Hodnocení příběhu - 50%
Obtížnost - 2/10
Délka - 400 odkazů