Samurajův meč
Steve Jackson , Ian Livingstone , Jamie Thomson , Mark Smith
Fighting fantasy série
< 20. díl >
Hachiman je ve velkém nebezpečí. Šógunova vláda se hroutí. bandité se volně potulují zemí a podél hranic se začínají potloukat barbarské tlupy. To vše proto, že byl ukraden šógunův nejmocnější meč, Dai-Katana. TY jsi šogunův šampion, mladý samuraj. Tvým posláním je získat tento kouzelný meč z rukou Ikirua, pána stínů, z hlubin Jámy démonů. Dvě kostky, tužka a guma je vše, co potřebuješ. Máš na výběr válečnická umění, která ovlivní výsledky tvých soubojů. Můžeš získat i ztratit body CTI. TY se rozhodneš, kterou cestou jít, jaká nebezpečí přijmout a s jakými netvory bojovat.... celý text
Dobrodružné Fantasy Gamebooky
Vydáno: 1998 , PerseusOriginální název:
Sword of the Samurai, 1986
více info...
Přidat komentář
Země inspirovaná japonskou mytologií, ve které se v tomhle příběhu ocitnete, působí opravdu poutavě a oproti ostatním dílům série je to skvělá změna. Zajímavě působí i sbírání bodů cti a samurajská umění, ze kterých si můžete na začátku vybírat. Škoda, že některá ze zmíněných umění nejsou pravidlově moc dobře vysvětlena. Taky se připravte na tuhé souboje. Příšery tu mají většinou nezvykle vysokou staminu a nezřídka budete muset porazit protivníka s hodnotami, které by klidně mohla mít vaše postava. Jinak ale jeden z mých oblíbených dílů. Líbí se mi, jak je potřeba opravdu pozorně číst, co kdo říká, abyste v závěru mohli učinit správné rozhodnutí.
Vynikající počin ze série FF. Dobrodružství je to sice kratší, nicméně už na začátku máte volbu mezi dvěma cestami a tak to přímo nabádá k dalšímu hraní.
Musím ocenit prostředí, extra pravidla a strukturu. Smyslem je někam dojít, něco vybojovat a k tomu vám pomůžou artefakty, které "vyměníte" za pomoc společníků, ale dohrát GB lze zřejmě i bez toho, jen to bude těžší. Na druhou stranu, pravděpodobnost, že skončíte bez společníků úplně je dost mizivá. V tomhle GB se hodně bojuje, ale souboje jsou vyvážené.
Zatím asi jeden z nejlepších ze série.
(SPOILER)
Samurajův meč je neskutečně dobře vystavěný formou a zároveň příběh samurajů a šógunů je taky unikátní.
Zaujal mě moment nemrtvých bytostí Rokuro-Kubi, kterým létala hlava a kousala - byla jich celá vesnice, obří pavouci, moment, kdy si můžete useknout vlastní nohu, ale hlavně závěrečné bojiště, kde pomocí různých amuletů, požádáte o pomoc některé bytosti a ty pak použijete v závěrečných bojích na 3 nepřátele v Turnaji věků. Super nápad, jinak protivníci jsou celkem naloadovaní vysokou staminou, stejně jakov předchozích Démonech z hlubin a počet bojů je dost vysoký, podobně jako třeba v Ostrovu ještěřího krále. Sundáte 33 lidi v turnaji, jdete na hlavního borca, ten umře, ještě jeho duch žije. Potom teprve přijde hlavní padouch a záporák, ale nejdřív na vás pošle ještě Stínového démona. Prostě kniha je velmi "ubojovaná". Jsou dvě stezky - východní a západní, východní je o dost těžší, ale obě jsou super zábavné.
Vrátila jsem se do dětství - krása. Příběh se mi líbil, asi 100x jsem umřela, než se mi podařilo ho projít... Všechny příšery zde mají vysoké umění boje, a chce to hodně velké štěstí s kostkami jinak vás může zabít zcela kdokoli... Při množství soubojů, které zde je, je pak kniha jen pro trpělivé :)))
Pro mě fantastický Gamebook s příběhem který mě velmi zaujal společně s Pekelným domem mam tyto FF 100% nejradši
Hrdinou jsi ty! Gamebooky jsem jako malý fantasák miloval - jde vlastně o knihy, kde vývoj příběhu do určité míry ovlivňujete svým rozhodováním (kniha vám dá na výběr, jak se v určité situaci zachováte a podle toho si nalistujete příslušnou stranu, kde bude děj na základě vaší volby pokračovat), v knize můžete při špatné volbě umřít, stejně jako například když vám dojde jídlo nebo při souboji, který probíhá házením kostek.
Samurajův meč byl můj nejoblíbenější.
Jedna z herních knih od těchto dvou autorů. Čtenář a zároveň hráč je vtažen do světa démonů a samurajských válečníků a je jen na něm, jestli v tomto drsném a nebezpečném světě přežije.
Nevím, jestli si to tvůrci plánují, nicméně i tentokrát je jubilejní díl něco extra. Dvojice spisovatelů, kteří výrazně bodovali Talismanem smrti je zpátky (bohužel naposled) a tentokrát představují fantasy příběh z prostředí Japonských samurajů. Nápaditý příběh o boji a cti doprovázejí bezvadné kresby a celkově vzato se daří perfektně vytvářet atmosféru hrdinných samurajů a jejich velkolepých činů v zemi, kde není nouze o démony, exotické bytosti nebo epické turnaje na pomezí světů.
Honba za legendární Zpívající smrtí, mečem Dai-Katana, je plná soubojů i mimořádně zajímavých protivníků, přičemž výběr speciálního bojového umění na počátku knihy ovlivní jak se dokážete s danými protivníky vypořádat a volba cesty na samém počátku příběhu má zase vliv na obtížnost, neboť i když je konec pouze jeden, vedou k němu dvě košaté cesty.
Samurajův meč je výjimečný i tím, že dal fantasy světu Jacksona a Livingstonea tvar, propojení a podobu. Tady poprvé je zmíněno, že celý svět se jmenuje Titan a má tři kontinenty.
První je nám dobře známá Allansie, dějiště především Livingstoneových příběhů. S jistotou lze říci, že se v Allansii odehrávaly knihy 1. 2. 3. 5. 6. 7. 9. 14. a 19.
Druhý kontinent je Kakhabad a tam se odehrávala Jacksonova tetralogie MAGIE.
A třetí kontinent je temný Khul a právě na něm se odehrává Samurajův meč.
Po dvaceti dílech FF série (hráno za sebou) už jsem trochu polevoval v zájmu, nicméně svěží Samurajův meč je jako vzpruha dokonalý. Fighting Fantasy je tak neskutečně pestrá série (mění se spisovatelé, pravidla i prostředí) a tak široce rozkročená (napříč žánry, od fantasy ke sci-fi), že omrzet může snad jen gamebook jako takový. Zkrátka hurá do další desítky.
Hodnocení příběhu - 85%
Obtížnost - 6/10
Délka - 400 odkazů