Steve Jackson

britská, 1952

Brzy vyjde

Tajemství Salamonisu

Tajemství Salamonisu - Steve Jackson

Napůl příběh, napůl hry - ryzí dobrodružství! Máš všechny předpoklady k tomu, stát se hrdinou? Na cestě do prastarého města Salamonis za účelem zbohatnout... detail knihy

Nové komentáře u knih Steve Jackson

Citadela chaosu Citadela chaosu

Jako nejlepší žák Velkého mága z Yore jsem dostal za úkol zničit dobyvačného plány strašlivého čaroděje Balthuse Dira, sídlícího v Černé věži nad Vrbovým údolím. Na výpravu se vydávám jen s minimem vybavení, ozbrojen mečem a oděn do koženého brnění. Nesu si s sebou lucernu a batoh na poklady. K tomu mám navíc v rukávu pár kouzel. Smrtící nebezpečí tu na mě číhá doslova na každém kroku, stačí podcenit nepřítele, přecenit své schopnosti, nedávat pozor na cestu nebo vybrat z nabízených možností tu nejhorší z možných. Jak už to u gamebooků chodí, listuju knihou odpředu dozadu, z jedné strany na druhou, a hledám jedinou schůdnou cestu, kterou je však možno projít jen tehdy, pokud naleznu všechny pomůcky a předměty (nebo alespoň valnou většinu). Je jasné, že když šlapu schody z hodovní síně už popáté (umírá se tu velmi snadno a jinudy se do věže dostat nedá), začne to být nuda. Bohužel tu pak už není nic, co by ji vyvážilo…... celý text
ludek.n


Nebeský lord Nebeský lord

S Nebeským lordem je to těžké. Jedná se o jedinou knihu Martina Allena a nelze popřít, že jeho styl vyprávění je originální. Nebeský lord připomíná cosi jako špatně napsanou komedii. Rádoby legrační situace a groteskní stvoření se tu mísí s uvolněným (a laciným) stylem vyprávění, u kterého není jisté, zda tvůrce myslí svůj sci-fi svět vážně anebo zda je to celé jen špatně pochopená crazy parodie. Už jen samotný počátek, kdy zjistíte, že váš hrdina Jang Mistral je vlastně čtyřruký namakaný mimozemšťan vzniklý křížením dvou ras, je mimořádně podivný. Navíc máte dopadnout zloducha L'Bastina jež sloužil u místního krále a jako pomstu královně implantoval na hlavu ananas! A v takových podivnostech příběh pokračuje po celou dobu. Kniha je svou trhlostí zajímavá ale udrží pozornost jen pokud jste na podobné opičárny naladěni. Ten nezáživný styl vyprávění a veškeré podivnosti na něž narazíte často vypadají jako výplod chorého mozku spisovatele. Bohužel, kniha ztrácí i kvůli hrozně přestřelené obtížnosti soubojů vozidel. Boje vozidel využívají hned trojici nových statistik, z čehož jen jednu (tu nejzbytečnější) si určíte svým hodem a šance na přežití je velmi nízká v každém souboji bez ohledu na to, jaké máte statistiky.  Za zmínku stojí využití gamebooku pro netradiční účely. Můžete narazit na luštění textu, na dopočítávání čísel při vesmírném souboji a na vnitřní obálce knihy najdete i dva diagramy, které slouží při speciálních rébusech, které můžete v knize potkat a které vyžadují zatraceně silnou představivost a paměť (anebo papír a tužko pro kreslení). Hodnocení příběhu - 20% Obtížnost - 11/10 (extrémní) Délka - 400 odkazů... celý text
Advy


Otroci propasti Otroci propasti

Tahle kniha klame tělem. Podle titulního obrázku bych tipoval sci-fi, dost možná s motivem vězeňské kolonie ale skutečnost je zcela odlišná, neboť se jedná o velmi zdařilý fantasy příběh z Allansie, který dokazuje, že i ve čtvrté desítce FF knih lze najít vysoce kvalitní tituly. Pochopit smysl názvu a titulního obrázku chvíli zabere. Je to velmi promyšlený napínavý příběh plný zajímavých postav, intrik a zrady na pozadí hrozícího válečného konfliktu. Město Kallamehr je pod hrozbou útoku, armáda je pryč a zdejší šlechta v čele s královnou si vybere vás a partu hrdinů, abyste království ochránili. Chvíli potrvá vyznat se v postavách ale jakmile to dokážete, čeká vás výborně napsaný příběh. Kniha boduje i po stránce hratelnosti. Tak jako některé předchozí knihy přidává faktor času ale konečně se s ním pracuje rozumným a logickým způsobem. Odpočinek nebo zacházky vám čas přidají ale snaha urychlovat putování zase přivede postihy ke statistikám (únava a tak) nebo přijdete o možnosti získat užitečné předměty či informace. Obtížnost není zrovna nízká, je snadné minout klíčové předměty a pak litovat. Stejně tak vás někdy pohřbí volba nevhodné cesty, nicméně je příběh férový a po několika pokusech jistě objevíte správnou cestu. Hodnocení příběhu - 90% Obtížnost - 8/10 Délka - 400 odkazů... celý text
Advy



Bojechtivý válečník Bojechtivý válečník

Marc Gascoigne napsal pro FF sérii pouze jediný gamebook, avšak později napsal hned několik neherních románů z prostředí světa Titanu. Dá se předpokládat, že Bojechtivý válečník bude kniha nápaditá a výpravná. Jde ale spíše o návrat ke klasikám při nichž série začínala. To ovšem nemusí být špatné. Po takové době, po tolika dílech, které se snažily vybočit svým pojetím, novými pravidly nebo vysokou obtížností je vlastně celkem fajn vykročit do nové desítky naprosto tradičním příběhem. Po Blacksandu, Fangu a částečně i Silvertonu a Solomonisu se na Allansii odkrývá další velké město, Vymorna. Je obléháno ještěráky už celé roky, vašeho tatíka krále zabili a vaše matka Perriel z posledních sil drží obranu. Celkem silná osobní motivace uspět v úkolu kterýmž je nalézt mimořádnou zbraň určenou bohem Telakem. Motiv obléhání je ale pouze vedlejší a Bojechtivý válečník je spíše klasické putování za mocných artefaktem. Je putováním, které využívá ještěráky, džungli, domorodé válečníky a dokonce i dinosaury. Prostředí je zajímavé, kniha se dobře čte a děj rychle odsýpá. A dokonce je i obtížnost nízká a ideální cesta obsahuje jen minimum soubojů.  Hodnocení příběhu - 30% Obtížnost - 3/10 Délka - 400 odkazů... celý text
Advy


Propasti zla Propasti zla

Propasti zla se tváří lákavě... rudá obálka se zubatým válečníkem na opancéřovaném koni co vypadá jakoby vyskočil ze samého pekla. Navíc je to již třicátý díl, úžasné kulaté číslo, které by jiná gamebooková série mohla jen tiše závidět. Všechno vypadá na další vysoce kvalitní pilíř Fighting Fantasy série jakým byl 10. Pekelný dům a 20. Samurajův meč. Jenže pak zjistíte, že to napsal Luke Sharp... Na království Gorak na Khulu jdou temné časy, když král Tankred srazil svého zkaženého bráchu Orghuze do Propasti, jenže ten získal Štít pravdy, neboť zrádce zlomil pečetě Goraku, Khuddamové se budou rozmnožovat a kdo to chápe je čáryfuk Astragal, který hrdinovi podá pomocnou kočku Tabashu Bazouk. Nějak moc zmatečných názvů najednou, že? A přesně o tom Propasti jsou, o zmatku a chaosu, o naprosté absenci spisovatelského umu, o událostech bez pádného smyslu, o nekonečném slepém rozhodování (vlevo, rovně, doprava) a ještě o podivných pravidlech, z nichž nejhorší je Souboj jednou ranou, v němž nerozhodují statistiky a je to vždy 50:50 zda přežijete nebo ne. I když jsou Propasti fantasy dobrodružstvím, rukopis Sharpa je tak nezaměnitelný až se vám zdá, že čtete dalšího 27. Hvězdného lovce, jenže tentokrát obtížnost směle útočí na některé Livingstoneovy kusy. Špatný výběr tunelu? Smrt. Špatný hod na číslo? Smrt. Autor navíc svými primitivními volbami cesty a neschopností vykreslit scénu ukazuje, že neumí psát poutavě. Je neuvěřitelné jak velké procento odkazů končí volbou zda půjdete na západ, sever, východ, jih, doleva, rovně, doprava... Propasti zla jsou doposavad tím nejhorším co jsem v FF sérii hrál. Hodnocení příběhu - 20% Obtížnost - 9/10 Délka - 400 odkazů... celý text
Advy