Komando robotů
Ian Livingstone , Steve Jackson
Fighting fantasy série
< 22. díl >
Na Thalosu se setkává minulost s budoucností! Co bys dělal, kdybys byl rančerem na vzdálené planetě a s pomocí robotů pásl divoké dinosaury? Co bys dělal, kdyby tvou zemi obsadili Karosseané, vaši nesmiřitelní nepřátelé? Co bys dělal, kdyby ses o ochranu své vlasti před útočníky a dinosaury, kteří ji plení, musel postarat jen ty sám? Teď máš možnost to zjistit, protože právě tohle všechno se odehrává v tomto vzrušujícím dobrodružství z budoucnosti.... celý text
Literatura světová Sci-fi Gamebooky
Vydáno: 1998 , PerseusOriginální název:
Robot Commando, 1986
více info...
Přidat komentář
Naprosto vynikající GB a v rámci FF série bych dal 6 hvězd kdyby to šlo. Až se mi nechce věřit, že to napsala dvoje Livingstone a Jackson... Souboje se odehrávají zejména v robotech, kterých vystřídáte několik, často tito roboti mají nějaké zvláštnosti, což GB činí extrémně variabilní a zábavný. A to i přes fakt, že proklamovaných dinosaurů zase tak moc nepotkáte. GB nabízí relativně hodně otevřený svět a možnosti cestovat mezi několika městy. Je tu několik konců a spousta možností jak jich dosáhnout. Prostě bomba.
Super - nelineární gamebook se třemi možnými úspěšnými zakončeními. Jinak kniha velmi odpouští, takže je možné projít i s opravdu nízkými hodnotami. Nápad robotů, kteří leží někde odložení a vy je můžete používat nebo nechat být se mi fakt líbil. Můj favorit byl Had VII. Ale jít i se stavebním strojem byla sranda. V knize je cca 7 měst, která je potřeba navštívit a v každém něco posbírat. Za mě se Steve Jackson zase jednou předvedl.
Nejlepší gamebook od FF, který jsem zatím hrál. Řízení robotů funguje skvěle, hráč se pohybuje v otevřeném světě, takže se dá na všechna místa vracet a k úspěšnému konci vedou 3 cesty, z nichž jedna je vyloženě pacifistická. Prostě 5 z 5.
První gamebook, který jsem četl/hrál. Dodnes má své místo v mé knihovně. Obtížnost cca 6/10, zajímavá myšlenka spojit roboty a dinosaury do jednoho příběhu.
Co čekat od nerda? Že nebude milovat hru, kde hlavní roli mají roboti a dinosauři? Větší váhu by snad mělo jen to, kdyby proti sobě bojovali Jediové a Terminátoři... Sakra, tenhle námět si musím nechat patentovat, aby mi ho nikdo neukradl! Nechť tě doprovází Síla v zabití Johna Connora, Arnie.
Jak jsem vylezl z vaultu, tak jsem naskočil do toho obřího robota místo do toho pterodaktyla nebo co, už si to moc nepamatuju, je to deset let, tak mě nechte být, ale byl to Fakt Mega Hustej Vostrej Nářez (bez dvojsmyslu na hovězí kotlety).
Třetí a poslední kniha Amerického Steva Jacksona dokazuje, že i sci-fi díly mohou překypovat mimořádnou zábavností. Planeta Thalos, kde žijí divocí dinosauři i lidé. Nebo ještě lépe, planeta Thalos, kde za pomocí obřích robotů budete čelit mocným dinosaurům i invazi nepřátelských Karosseanů. Možnost libovolně využívat roboty, kdy každý je jiný a má jiné statistiky i schopnosti, přidává na zábavě. Můžete být bojechtiví tvrďáci a oblíbit si těžké bojové roboty, kteří snesou spoustu ran. Také si ale můžete vyhlédnout roboty rychlé, jejichž používání vám dodá bonusy k UB a někdy vám třeba pomohou se boji zcela vyhnout. Ale pokud jste opravdu drsní, tak nemusíte svést ani jediný souboj robotů a dokončit příběh jen s mečem. To všechno můžete a to všechno by v knihách jiných autorů zřejmě možné nebylo. Proč?
Inu, proto, že Americký Steve opět dokazuje, že s nižší obtížnosti se dá mnohem lépe pracovat a nabídnout hráči mnohem více zábavných možností.
Kniha je maximálně nelineární a i když hráč musí navštěvovat jednotlivá města, je jen na něm do kterých měst zavítá a v jakém pořadí. Klidně se může stát že z nějakého města raději odejdete, protože cítíte, že některé tamní lokace jsou příliš nebezpečné. A když si mezitím seženete mocnějšího robota, do města se vrátíte a můžete ho dál zkoumat. Možnost návratu je něco s čím poprvé přišel právě Americký Steve v 8. Bažina škorpiónů a je zvláštní, že nikoho doposavad nenapadlo vystavět svou knihu s využitím podobného principu.
Příběh má hned tři různá zakončení a protože se od sebe výrazně liší, znovuhratelnost se přímo nabízí. Ostatně, Komando robotů je natolik zábavné a přitom celkem lehké, že by byla škoda ho hrát jen jednou.
Hodnocení příběhu - 40%
Obtížnost - 1/10
Délka - 400 odkazů