Masky zmaru

Masky zmaru
https://www.databazeknih.cz/img/books/41_/41161/bmid_fighting-fantasy-masky-zmaru.png 4 34 34

Fighting fantasy série

< 23. díl >

Morgana, padlá čarodějka z Krill Garnasche, zamýšlí vypustit své děsivé golemy, kterým se nikdo nemůže postavit. To proto, že jim dala Masky zmaru, které jim poskytují moc nad všemi věcmi. Jen Ty můžeš překazit její ďábelské plány – avšak pozor: nebezpečí a zrada číhají na každém kroku, je těžké nalézt pomoc.

Dobrodružné Fantasy Gamebooky
Vydáno: , Perseus
Originální název:

Masks of Mayhem, 1986


více info...

Přidat komentář

Advy
08.10.2024 2 z 5

Robin Waterfield, který předtím napsal už tak docela složitou Vzbouřenou planetu jde v otázce náročnosti ještě dál. Masky zmaru jsou v některých ohledech těžší než Zápas mistrů. Jediná zdánlivě nevinná chyba může být fatální, silných soupeřů je požehnaně, hodů na štěstí i na umění boje je spousta, odhalení kódů je velice těžké (částečně i vinou překladu) a často riskujete smrt i v hodech na číslo (takže ani vysoké počáteční statistiky a dokonalá znalost cesty nejsou zárukou úspěchu). Abyste vůbec měli šanci na vítězství, musíte mít fakt pořádnou dávku herního i reálného štěstí. I při volbě ideální trasy a s maximálními statistikami je šance na vítězství zhruba 10%, což je tristní.

Příběh Masek je klasické fantasy putovní dobrodružství. Zlá čarodějka Morgana chce využít 12 obrů s kouzelnými maskami, aby zničila svět a na vás, jakožto na vládce království Arion je se za Morganou vydat a porazit ji. Děj se odehrává na Khulu (jako 20. Samurajův meč) ale království připomíná spíše dobu rytířů, tak trochu Artušovské legendy a tak. Prostředí není špatné (lesy, podzemí, hrad, zasněžené hory...) a dojde i na pár příběhových zvratů, jenže všechno ruinuje extrémní přestřelená obtížnosti. Jsou knihy jako 6. Labyrint smrti nebo 21. Zápas mistrů, které na vražedné obtížnosti staví, jenže Masky smrti jsou koncipované jako dobrodružství s dějem nikoli jako vražedný dungeon. Když pomalu po každých deseti odkazech najdete nečekanou smrt, není to moc zábavné. 

Masky zmaru jsou unikátní ještě minihrou lovu na tygra, kde na vytyčené mapce házíte za sebe i za tygra a doufáte, že se vám ho povede chytit. Tahle hra naštěstí není povinná, jelikož je velice náročná a šance na výhru je minimální. I tak je to zábavné zpestření.

Hodnocení příběhu - 60%
Obtížnost - 11/10 (extrémní)
Délka - 400 odkazů

kristijan
02.02.2024 3 z 5

Gamebook, který jsem nikdy nedohrál. První část, kdy putujete k Heverovi a pomáháte mu s ulovením tygra, byla zábava, na další cestě už je ale na můj vkus moc snadné šlápnout vedle a nechat se zabít. A když přijdete na automaticky zabíjející odkaz ještě po tom, co přemůžete finálního bosse, těžko doceníte, jaký je to zajímavý zvrat v příběhu.


cziss
12.06.2023 2 z 5

Po vzrůstajícím nadšením ze série FF přichází drtivý úder a překvapivě ne od hlavních autorů... Jinak vše podstatné napsal nevermore3. Je to škoda.

nevermore3
17.11.2022 3 z 5

(SPOILER) Tady se ovšem vyjádřit musím. Přestože většina nepřátel má snesitelnou obtížnost a jejich UB umí být pestré (a ne jen UB 10+), kniha je na dohrátí strašná. I při znalosti správné trasy, se mi nějakým zázrakem povedlo čistě projít na 4. pokus. Ale to vůbec nic nevypovídá. Stejně tak jsem to mohl projít na pokus 60. Na dvou místech se dostanete do bodu, že hodíte kostkou a pokud padne 3 nebo 4 okamžitá smrt a na dalším místě, hodíte dvěma a MUSÍ vám padnout součet 2 nebo 3 anebo 11 či 12. Bez tohoto nedostanete klíčový artefakt a nemůžete vyhrát. Tak šíleně náhodné hody kostkou, jak se popisuje výše, to není o obtížnosti, to je debi*ita autora, který by měl líp chápat teorii pravděpodobnosti a neznechucovat zbytečně své čtenáře. Poněvadž nebýt tohoto, tak super příběh, snesitelní enemies, zajímavé nápady (hra s tygrem, Černá srdce, plot twist a zrada v příběhu), nádherné kresby. Ten gameplay to ale poslal do řitě. Je mi líto, 3 z 5.

Eslem
19.12.2015 3 z 5

Závěrečné vodítko je bohužel hodně krkolomné a pro neanglicky mluvící myslím dost neprůchodné.

Autoři knihy