Robin Waterfield
britská
Populární knihy
Nové komentáře u knih Robin Waterfield
Přízraky strachu
„Pod vskutku depresivní obálkou se ukrývá zajímavé lesní (a hlavně elfí) putování na pomezí reality a snů. Temný démon Ištra, který se nedá žádnou zbraní porazit, se chystá ovládnout zemi elfů na Khulu. A tím je zaděláno na pořádný průšvih, ovšem tentokrát se silně spirituální příchutí kořeněnou elfí magií. Od Waterfielda hráč tak nějak čeká peklo jako byly 23. Masky zmaru. Obáváte se silných soupeřů, klíčových předmětů na nebezpečných místech nebo dokonce smrtících hodů na číslo. Jenže kde nic, tu nic. Waterfield rozumně ubral a minimálně první polovina Přízraků je velmi zábavné a relativně schůdné lesní dobrodružství.
Teprve od druhé části, vstupem do průrvy se všechno zvrtne. Obtížnost stoupne a vy přeskakujete mezi reálným a snovým světem. Je to zmatek a chaos. Mapovat postup je mnohem obtížnější než u většiny jiných knih ale naštěstí to ani tam není tak vražedné jak byste od autora nejspíš čekali.
Novinkou je hodnota Moci, která určuje vaši schopnost vypořádat se s nebezpečím snových pasáží a hlavně ovlivňuje kouzlení. Jenže kouzlení je skoro k ničemu. Kouzel znáte jen šest, použít se dají jen párkrát a velmi brzy (ještě v lesní části) o možnost kouzlit úplně přijdete. Hodnota Moci však bude hrát významnou roli dál, neboť velmi vysoká moc je prvním způsobem jak porazit bosse Ištru. Druhý způsob je tradičně Waterfieldovský, tedy sesbírat cestou hromadu zdánlivě zbytečných kódů a nevynechat ani jediný.
Hodnocení příběhu - 40%
Obtížnost - 5/10
Délka - 400 odkazů“... celý text
— Advy
Masky zmaru
„Robin Waterfield, který předtím napsal už tak docela složitou Vzbouřenou planetu jde v otázce náročnosti ještě dál. Masky zmaru jsou v některých ohledech těžší než Zápas mistrů. Jediná zdánlivě nevinná chyba může být fatální, silných soupeřů je požehnaně, hodů na štěstí i na umění boje je spousta, odhalení kódů je velice těžké (částečně i vinou překladu) a často riskujete smrt i v hodech na číslo (takže ani vysoké počáteční statistiky a dokonalá znalost cesty nejsou zárukou úspěchu). Abyste vůbec měli šanci na vítězství, musíte mít fakt pořádnou dávku herního i reálného štěstí. I při volbě ideální trasy a s maximálními statistikami je šance na vítězství zhruba 10%, což je tristní.
Příběh Masek je klasické fantasy putovní dobrodružství. Zlá čarodějka Morgana chce využít 12 obrů s kouzelnými maskami, aby zničila svět a na vás, jakožto na vládce království Arion je se za Morganou vydat a porazit ji. Děj se odehrává na Khulu (jako 20. Samurajův meč) ale království připomíná spíše dobu rytířů, tak trochu Artušovské legendy a tak. Prostředí není špatné (lesy, podzemí, hrad, zasněžené hory...) a dojde i na pár příběhových zvratů, jenže všechno ruinuje extrémní přestřelená obtížnosti. Jsou knihy jako 6. Labyrint smrti nebo 21. Zápas mistrů, které na vražedné obtížnosti staví, jenže Masky smrti jsou koncipované jako dobrodružství s dějem nikoli jako vražedný dungeon. Když pomalu po každých deseti odkazech najdete nečekanou smrt, není to moc zábavné.
Masky zmaru jsou unikátní ještě minihrou lovu na tygra, kde na vytyčené mapce házíte za sebe i za tygra a doufáte, že se vám ho povede chytit. Tahle hra naštěstí není povinná, jelikož je velice náročná a šance na výhru je minimální. I tak je to zábavné zpestření.
Hodnocení příběhu - 60%
Obtížnost - 11/10 (extrémní)
Délka - 400 odkazů“... celý text
— Advy
Vzbouřená planeta
„Se sci-fi díly se v druhé desítce roztrhl pytel. Vzbouřená planeta sice neoplývá poutavým názvem, nebo nepřehlédnutelnou obálkou, ale navzdory jisté nenápadnosti patří k těm nejlepším sci-fi. Námět o mocné rase Arkadianů, kteří utlačují pozemšťany není vůbec špatný, zvláště, když příběh obsahuje cestování napříč planetami s cílem najít potřebné kódové informace a jakožto tajný agent nemůžete na planetách ovládaných zlými mimozemšťany věřit nikomu a už vůbec ne lidem, protože nikdy nevíte, kdo z nich je kolaborant a kdo jen velice podezíravý spojenec.
Kniha je inteligentní, důraz na příběh podporuje i dlouhý úvod a Waterfield, jakožto nový autor na poli FF, dokazuje, že umí potenciál gamebooku využít zase trochu jinak než jeho předchůdci. Proto můžete očekávat velký důraz na informace, hádanky s čísly, hledání informací z textů i obrázků a nutnost správné reakce s okolím. Navíc důsledky vašich rozhodnutí vás často doženou až se zpožděním.
Bohužel, někde v polovině knihy (od planety Halmurius) se situace zhorší a namísto opatrnosti a logiky nastupuje jen štěstí a náhoda. Máte na výběr ze dvou jeskyní, ale v jedné najdete smrt. Jak ji poznat? Nijak, je to o náhodě. Toto bohužel kvalitu knihy hodně shazuje, protože na rozdíl třeba od prvoplánově vražedného Labyrintu smrti nebo na mimořádném štěstí závislých Krvavých mořích se Vzbouřená planeta tváří jako logicky schůdné dobrodružství, které se dá dohrát na 1-2 šťastné pokusy. A přitom jich bude potřeba tak možná deset.
Hodnocení příběhu - 75%
Obtížnost - 8/10
Délka - 400 odkazů“... celý text
— Advy
Masky zmaru
„Gamebook, který jsem nikdy nedohrál. První část, kdy putujete k Heverovi a pomáháte mu s ulovením tygra, byla zábava, na další cestě už je ale na můj vkus moc snadné šlápnout vedle a nechat se zabít. A když přijdete na automaticky zabíjející odkaz ještě po tom, co přemůžete finálního bosse, těžko doceníte, jaký je to zajímavý zvrat v příběhu.“... celý text
— kristijan
Vzbouřená planeta
„Gamebook se sci-fi tématikou, kde je cílem získat a rozluštit tajný kód s jehož pomocí je následně třeba zničit super-počítač. Je trochu odlišný oproti předchozím a dá pomyslně rozdělit na 4 samostatné části (každá se odehrává na jiné planetě). Největším úskalím je zde obrovské množství odkazů vedoucích rovnou na smrt - těch jsem napočítal neuvěřitelných 45!!! Pozitivní však je, že mnohé z nich se dají odhalit z informací, které jsou poskytnuty v již odehrané části příběhu. Celkově se dle mého jedná o lehce nadprůměrný kousek a příběh se mi líbil.“... celý text
— tony6464
Robin Waterfield - knihy
1999 | Přízraky strachu |
1998 | Masky zmaru |
1997 | Vzbouřená planeta |
Žánry autora
Literatura světová Dobrodružné Sci-fi Fantasy Gamebooky
Štítky z knih
Waterfield je 2x v oblíbených.