Vzbouřená planeta přehled
Steve Jackson , Ian Livingstone , Robin Waterfield
Fighting fantasy série
< 18. díl >
Nepřátelské arkadianské impérium upevňuje svou vládu nad galaxií.. Vůdci tajné pozemské organizace SAROS vědí, že musí impérium porazit. Všechny své prostředky vynaloží na jediný nebezpečný, téměř šílený úkol – útok na srdce domovské planety okupantů. Ty jsi jejich poslední naděje. Vycvičený ve všech bojových uměních a vyzbrojený laserovým mečem. Musíš nalézt skrytá centra odporu a sestavit kód, který budeš potřebovat ke zničení nepřítele. Jedině Ty stojíš Arkadianskému impériu v cestě k úplné nadvládě nad galaxií.... celý text
Literatura světová Sci-fi Gamebooky
Vydáno: 1997 , PerseusOriginální název:
Rebel Planet, 1985
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Vzbouřená planeta. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (6)
Gamebook se sci-fi tématikou, kde je cílem získat a rozluštit tajný kód s jehož pomocí je následně třeba zničit super-počítač. Je trochu odlišný oproti předchozím a dá pomyslně rozdělit na 4 samostatné části (každá se odehrává na jiné planetě). Největším úskalím je zde obrovské množství odkazů vedoucích rovnou na smrt - těch jsem napočítal neuvěřitelných 45!!! Pozitivní však je, že mnohé z nich se dají odhalit z informací, které jsou poskytnuty v již odehrané části příběhu. Celkově se dle mého jedná o lehce nadprůměrný kousek a příběh se mi líbil.
Další sci-fi formát. Nejsem úplně jeho příznivcem, ale příběh mě nakonec celkem zaujal. Na stylu je znát, že to psal zase někdo jiný (Robin Waterfield). Užitečné je přečíst si pečlivě úvodní popis úkolu a informace o třech druzích nepřátelské rasy Arkadianů, protože vám pak správné rozhodování na základě těchto znalostí může leckde zachránit krk. Líbí se mi, že si dal autor práci s poetickou řečí jižních Arkadianů, ve které se skrývají nápovědy ke správným rozhodnutím. Bojový systém je stejný jako vždy, ozvláštněný o boj beze zbraně, který je paradoxně v důsledku efektivnější než se světelným mečem (při hodu 6 je protivník rovnou omráčen nebo zabit). Ale nemusí se na tento druh boje vůbec dostat. Hlavní hrdina cestuje mezi pěti planetami, kde sbírá důležité informace o podobě binárního kódu, jenž mu umožní přístup do budovy centrálního počítače, který musí zničit, aby zachránil lidstvo. Velmi oceňuju šifry, které vedou k rozluštění celého 9místneho kódu (jedna indicie se skrývá v pochodové písni, druhá je obrázková - a je to snad poprvé z celé série, kdy obrázek není jen ilustrační, ale skrývá zásadní část klíče k dokončení hry). Obtížnost se postupně zvyšuje: když to vztáhnu na počet úmrtí, tak na 1. planetě Tropos jsem zemřel/neuspěl 2x, na 2. planetě Radix 3x a na drsné 3. planetě Halmuris 13x (velmi častá smrt kvůli špatné odbočce či rozhodnutí, smůle atd.). Na Troposu také skoro všechny cesty vedou k cíli (= vůdci rebelů), na Halmurisu je jen jediná. Při dokončení mise na jedné planetě to úplně svádí si hru "sejvnout", abyste nezačínali stále znovu.
Plusy: Šifry k rozluštění kódu, poetická řeč jižních Arkadianů, styl boje beze zbraně.
Mínusy: Štvalo mě, že někde se správné rozhodnutí nemá vůbec o co opřít (půjdeš vlevo nebo vpravo?) a přitom je fatální. Na některém místě občas nuda (např. v labyrintu pod muzeem).
Zábavnost: 6/10
Obtížnost: 9/10
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Vzbouřená planeta v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 56x |
v Knihotéce | 42x |
v Chystám se číst | 8x |
v Chci si koupit | 7x |
Se sci-fi díly se v druhé desítce roztrhl pytel. Vzbouřená planeta sice neoplývá poutavým názvem, nebo nepřehlédnutelnou obálkou, ale navzdory jisté nenápadnosti patří k těm nejlepším sci-fi. Námět o mocné rase Arkadianů, kteří utlačují pozemšťany není vůbec špatný, zvláště, když příběh obsahuje cestování napříč planetami s cílem najít potřebné kódové informace a jakožto tajný agent nemůžete na planetách ovládaných zlými mimozemšťany věřit nikomu a už vůbec ne lidem, protože nikdy nevíte, kdo z nich je kolaborant a kdo jen velice podezíravý spojenec.
Kniha je inteligentní, důraz na příběh podporuje i dlouhý úvod a Waterfield, jakožto nový autor na poli FF, dokazuje, že umí potenciál gamebooku využít zase trochu jinak než jeho předchůdci. Proto můžete očekávat velký důraz na informace, hádanky s čísly, hledání informací z textů i obrázků a nutnost správné reakce s okolím. Navíc důsledky vašich rozhodnutí vás často doženou až se zpožděním.
Bohužel, někde v polovině knihy (od planety Halmurius) se situace zhorší a namísto opatrnosti a logiky nastupuje jen štěstí a náhoda. Máte na výběr ze dvou jeskyní, ale v jedné najdete smrt. Jak ji poznat? Nijak, je to o náhodě. Toto bohužel kvalitu knihy hodně shazuje, protože na rozdíl třeba od prvoplánově vražedného Labyrintu smrti nebo na mimořádném štěstí závislých Krvavých mořích se Vzbouřená planeta tváří jako logicky schůdné dobrodružství, které se dá dohrát na 1-2 šťastné pokusy. A přitom jich bude potřeba tak možná deset.
Hodnocení příběhu - 75%
Obtížnost - 8/10
Délka - 400 odkazů