Krvavá země

Krvavá země
https://www.databazeknih.cz/img/books/41_/41127/bmid_fighting-fantasy-negart-group-krvava-zeme.png 3 18 18

Zlo ovládá poklidný ostrov. Zlo, které není z tohoto světa. Zlo, které skrápí krásnou zemi lidskou krví… Jsi druid a jsi požádán, aby ses s císařskými vojáky vydal na jeden z ostrovů. Na ostrově se prý dějí strašné věci a podivné příšery se vynořují z jeho lesů. Vážnost situace potvrzuje i účast Tuaka, bývalého Ochránce a nynějšího velitele tajných služeb. Je jen na Tobě, zda tě krvavá země pohltí, nebo se z ní vrátíš jako vítěz.... celý text

Přidat komentář

Dave_Jame
17.08.2023 2 z 5

Osobní názor, Krvavá země dle mě dobře ztvárňuje dobrodružství z pohledu Druida, a možnost se občas vtělit do jiné role je též velice zajímavý koncept, který se moc v tomto žánru nevidí.
Přesto nemohu dát víc než 2 hvězdy. Dokázal bych přehlédnout nějakou tu Editorskou chybku a nedostatečně vysvětlená pravidla. Dokázal bych překousnout to, jak autor knihu natahuje zbytečným opakováním odkazů a sledováním nepravděpodobných výsledků. Co ale celí požitek z knihy kazí je až komicky nastavená obtížnost soubojů. Občas mám pocit, jako by autor své dílo ani netestoval.
Příběh poslouží, námět dobrý. Mám rád tuhle sérii ale pokud si knihu chcete zahrát, doporučuji ve všech soubojích snížit sílu nepřátel o 1.

kristijan
21.08.2021 2 z 5

Asi nejslabší díl série plný (hlavně v poslední části) naprosto neřešitelných soubojů, kterým se nedá vyhnout. Docela mě vytočilo, když jsem musel podstupovat další obtížný boj, protože moje postava bez možnosti výběru neprohledala pobité nepřátele a musela se k nim pak vracet, protože jeden z nich měl klíč. Možná kdybyste za sebe házeli desetistěnkou místo šestistěnky, dalo by se to projít, ale asi i tak by to bylo nesmyslně těžké. (Myslím, že to příště zkusím.) Možnost střídat staré známé hrdiny Tuaka a Amara je dobré zpestření, ale ať budete hrát za kohokoliv, je bohužel navzdory i všem vašim dalším rozhodnutím stejně jisté, že vás nakonec rozsekají. A nejspíš k tomu dojde ještě i docela daleko před koncem.


cziss
16.10.2020 2 z 5

Bohužel, ale tento díl se nepovedl. Zajímavá myšlenka je, že upíři přišli z "jiného světa" (inspirace Zaklínačem?) a to, že si můžete pár částí zahrát i za jinou postavu (není nutné knihu hrát znovu :)...). Tím to ale končí. Na pokračování druidského dílu je to až příliš bojů a prakticky žádné "druidění", kouzlit ze začátku nemůžete, pak můžete ale je to takové jalové. Obtížnost je opravdu nedomyšlená. A děj, sice u GB o to moc nejde, ale celkově také dost slabé. Je velká škoda, že autor nenavázal na druidskou část prvního dílu, tam byl potenciál velký. + Co mě naštvalo je také dost odbytá tabulka, nebo spíš špatná tabulka s chybami. ++ Obálka je strašná, osobně mám tyhle fantasy/scifi obrázky rád, ale tohle je otřes.

Kamba
04.10.2020 3 z 5

Návrat druida Amara na scénu. Tentokrát už není úplný začátečník, proměňovat se umí bez problémů a k tomu se naučil nějaká nová kouzla. Příběh mi příjde nejvíce kompaktní ze všech autorových gamebooků vůbec, hodně se mi líbila i docela unikátní možnost hrát některé pasáže za úplně jinou postavu s jinými pravidly (což více než jindy vybízí k opakování hraní).
Gamebook však sráží velká obtížnost soubojů, což je ještě umocněno tím, že v celém dobrodružství nelze najít skoro žádné předměty, které by hráči pomohly, takže ani nějaké gradování obtížnosti vlastně nedává vůbec žádný smysl, postava je stejně silná na začátku i na konci.

hanak_v_exilu
15.01.2017 2 z 5

Vůbec mi to nesedlo. Vyrostl jsem na gameboocích Fighting Fantasy, takže se zaměřím na rozdíly. Postava je předem daná. Odpadají případy, kdy vyrazíte s nabušeným zabijákem a cestou kosíte co potkáte. Naopak, každý boj může být poslední, a často také je. Umíral jsem opakovaně a zhusta na těch samých místech. Vyhnout se jim nedá, pomoci si posbíranými předměty také ne. I když se kniha tváří jako variabilní, tak není. Nabízí sice určité volby, jenže ty nemají na další postup téměř žádný vliv. Nasbírané vědomosti jsou tedy k ničemu, protože každá nová cesta je stejně obtížná, jako ta předchozí. Po literární stránce nejde o žádný zázrak. Atmosféra chybí a děj úplně postrádá logiku. Systém boje obsahuje pár chytrých nápadů a autor měl našlápnuto k impozantní koncepci nelineárního dobrodružství, ale kniha dopadla přinejlepším rozpačitě.

Issiriana
26.01.2014 3 z 5

Příběh celkem dobrý, na pár místech nelogický a divně navazující, což by se ještě dalo pochopit, neboť cestičky, kterými se může hráč vydat, je opravdu hodně.
Co mi ale vadilo už víc, tak to nepromyšlenost v sesílání kouzel. Na začátku mám vybraná 4 kouzla ze 6, a když mi to před bojem nabídne, jestli chci použít kouzlo, tak nalistuju patřičnou stránku... A hle, ono mi to dává na výběr ze dvou kouzel, které zrovna nemám. Asi jsem měla smůlu, ale nikde nebylo napsané, na jakou stranu se mám vrátit, když kouzlo nakonec nechci/nemůžu seslat...
Proto za mě jen 3*, obecně však gamebooky obdivuju a ráda bych si taky nějaký někdy vymyslela. :)

yank3e
20.01.2013 4 z 5

Desátý gamebook ze série Negart Group. Na gamebook průměrná kvalita, dobrá zábava na pár hodin.
Gamebooky v této sérii na sebe nepřímo navazují, spíše se odehrávají ve stejném světě. V některých knihách si zahrajete za stejné postavy, navštívíte stejná místa, nebo jsou zmíněny události z předchozích dílů.

Autorovy další knížky

Václav Kroc
česká, 1973
2001  70%Ochránce
2004  80%Smrtící jed
2005  58%Krvavá země
2003  65%Král noci
2003  69%Síla druidů