Ochránce
Václav Kroc
Nebezpečí číhá na moři, ve vzduchu, na souši i pod zemí. Není, kam se schovat. Je jen cesta kupředu… Jsi ochránce. Lidé tě platí za to, abys od nich odvrátil smrtící útoky. Mnohokrát se ti to podařilo, ale teď jde o víc než jen o život jednoho člověka. Hrozí válka a jenom Ty jí můžeš zabránit. Stačí doprovodit jednoho muže do jednoho království. Vrazi jsou vám v patách. Bohužel nejen oni.... celý text
Přidat komentář
Poněkud kratší, ale zase o to košatější dobrodružství než předchozí díl. Je tam pár fajn nápadů "easter eggů".
Ochránce je podle mě dějově slabší a obtížnější na dokončení než předchozí díl série Černé stíny. Přeprava nebojujícího velvyslance je ale podle mě zajímavý nápad. Na cestě máte relativně hodně možností, kudy se můžete vydat, díky čemuž se dá dospět do cíle celkem rychle, zároveň je ale třeba každý krok hodně promýšlet, protože většina cest vede do průšvihů, ze kterých se pak těžko dostáváte ven.
Negart Group je série pro kterou mám upřímnou slabost. Jsou to originální české gamebooky, které se v každém díle snaží, i když ne vždy úspěšně, pojmout v Čechách zdomácnělou formuli žánru a přidat k ní něco nového.
V Ochránci se hráč/čtenář stává Tuakem, výše zmíněným ochráncem, který má za úkol bezpečně doprovodit významného diplomata do jeho rodné země. Příběh je tedy jako u řady těchto knih celkem jednoduchý, a samotný děj se skládá z řady jednotlivých střetnutí. Kvalitou se značně liší, od prostých přepadení po zajímavější setkání s postavami a místy, které vytrvalému hráči knihu propojí s předchozími i pozdějšími díly. Je to právě tento živoucí přístup ke svému světu, který ve mně slabost pro tuto sérii probudil.
Po mechanické stránce zde máme soubojový systém založený na 1k6, okořeněný hlubšími pravidly, a nějakou tou schopností, potřebu chránit svého společníka, a příležitostně v příběhu roztroušenou hádanku, zamčenou bránu, nebo tajnou chodbu. Nápovědy na řešení problémů často působí až příliš benevolentně a i většina soubojů by se dala označit za ty jednoduší. Výjimkou je pak samozřejmě závěrečný, nepovinný souboj, který bude pro ty zarputilejší z čtenářů tou skutečnou motivací proč knihu opakovaně hrát.
Ve výsledku má tento díl dost co nabídnou. Ano, jsou zde i nemalé nedostatky, ale i tak bych ji zájemcům bez váhání doporučil.
Moje první setkání s gamebookem. Musím říct, že tohle čtení je fakt super. Fehu se mi podařilo dopravit v pořádku až na pátý pokus :D
Takový můj menší poznatek: příště si budu dělat do knížky poznámky, kterou cestou už nikdy nejít. Stávalo se mi, že jsem udělala 2x stejnou chybu....
Třetí gamebook ze série Negart Group. Na gamebook průměrná kvalita, dobrá zábava na pár hodin.
Gamebooky v této sérii na sebe nepřímo navazují, spíše se odehrávají ve stejném světě. V některých knihách si zahrajete za stejné postavy, navštívíte stejná místa, nebo jsou zmíněny události z předchozích dílů.
Klasický gamebook s docela povedenou kresbou. Na dlouhé zimní večery příjemné odreagování pro fantasy pozitivní jedince.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2001 | Ochránce |
2004 | Smrtící jed |
2005 | Krvavá země |
2003 | Král noci |
2003 | Síla druidů |
Za mě slabší než předchozí díl.
Chválím za nápad ohledně ochrany další osoby, to se mi líbí. Předpokládám, že kniha má hodně možností jak dojít do cíle, což se ale ve výsledku odrazí na délce hraní...bylo to opravdu krátké. Hrací čas byl tak poloviční proti minulé knize.
Další dobrá věc bylo oživení soubojů o možnosti střelby, vrhu nože a případných lehkých kouzel.
Co mi docela vadilo bylo minimální sbírání předmětů a možnosti nákupů. Zlatáky jsem používal vlastně jen na ubytování, kupování pití nebo koní.
Výsledek toho všeho byl, že na konci dobrodružství jsem kromě zbraní měl jeden amulet a karty... to je hodně smutné bych řekl. Pochopitelně hodnotím jen na základě jedné dokončené hry.
Tím se dostáváme k náročnosti. Vyjma jedné situace, kde jsem si špatně hodil a dostal šípem do srdce jsem knihu dokončil bez jakýchkoli problémů. Možná štěstí, ale myslím že souboje byly zbytečně snadné. Do toho nepočítám finálový souboj, ten byl naopak vymyšlený bezvadně. Soupeř stejně silný jako já, co navíc stíhá kouzlit, super nápad. I tady jsem vyhrál na poprvé, ale jen s obrovským štěstím!
Navíc možnost se souboji vyhnout, čímž vzniknou 2 možné konce knihy je taky bezva.
Takže za mě některé super nápady, ale celková zábavnost mohla být větší.