Síla druidů
Václav Kroc
Temnota vstoupila po tvého lesa a ničí v něm život. Zvířata se začínají měnit a kdysi tak klidné stromy ožívají… Jsi druid. Dostal jsi na starosti Hvozd smutku, krásný a starý les. Bohužel, díky jakémusi pokusu do něj vnikla temnota. Zvířata se mění v příšery, stromy začínají chodit a život jako takový je v ohrožení. Jenom ty můžeš postupující šeď zastavit, ať už jako druid nebo orel, medvěd či vlk. Musíš najít podstatu temnoty a pomoci prastarého artefaktu ji zničit. Jsi jediná naděje tohoto světa. Jediná naděje mnoha světů.... celý text
Přidat komentář
Po dlouhé době gamebook, kde nejsi vyslán jako poslední kompetentní hrdina zničit ultimátní zlo. Místo toho jsi mladý druid, který dostal na starost prastarý hvozd a máš se o něj postarat s péčí dobrého hospodáře. Proměňování do zvířecích podob je zajímavé a vybízí k taktizování. Nicméně od půlky se to stává klasickou honbou za zničení ultimátního zla a měl jsem problém GB dohrát. Přes tuto výtku se však jedná o nejlepší autorův gamebook.
Tenhle gamebook mě opravdu bavil. Proměňování na zvířata, které jako druid zvládáte, je zábavné a přináší do hry spoustu nových možností. Celkem rychle se mi podařilo objevit cestu, která nebyla nadměrně obtížná, ale přitom to byla pořád strhující jízda a zábava. Jenom bych se rád dozvěděl, co se nakonec stalo s čarodějnicí v bažině. Jestli jsem to někde nepřehlédl, tak je škoda, že tam autoři nezakomponovali možnost jít ji hledat. Byla mi sympatická.
Šestý gamebook ze série Negart Group. Na gamebook průměrná kvalita, dobrá zábava na pár hodin. Zajímavý nápad je možnost brát na sebe jako druid podobu zvířat.
Gamebooky v této sérii na sebe nepřímo navazují, spíše se odehrávají ve stejném světě. V některých knihách si zahrajete za stejné postavy, navštívíte stejná místa, nebo jsou zmíněny události z předchozích dílů.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2001 | Ochránce |
2004 | Smrtící jed |
2005 | Krvavá země |
2003 | Král noci |
2003 | Síla druidů |
Hodně jsem váhal mezi 3 nebo 4. Herní mechanismus a hra za druida se mi líbila. "Finální boj" a to okolo se mi líbilo, mám rád tenhle "styl". Nicméně, pokud se na "rozcestí" dáte nějak, tak si ukrojíte dost knížky a herní doba je pak dost krátká. Přitom po finálním vítěství mohl být klidně odkaz, že pokud "něco", tak "něco" a mohli jste dohrát zbytek knihy a mohl tam být alternativní konec.