Cesta hrůzy
J. H. Brennan
Grailquest série
< 4. díl >
Otevřete tuto knihu a stanete se jedním z jejích hrdinů, rytířů kulatého stolu na dvoře krále Artuše. Ale pozor, čeká vás obtížný úkol. Saské hordy útočí na Artušovo království a magický meč Excalibur, ochránce říše, zmizel. Jako by toho nebylo dost, Merlinovo zaklínadlo selže a místo aby ses ocitl v jeho době, dostaneš se do starověkého Řecka – daleko od boje mezi cizáckými vetřelci a zoufalými obránci Avalonu. Avalon byl napaden. Saské hordy postupují královstvím a magický meč Excalibur, obránce říše, zmizel. Merlinova magie tě nešťastnou náhodou transportuje do starého Řecka – daleko od hrdinného boje proti dobyvatelům… Vržen na palubu podivné, třpytivě zlaté lodi, bez svých zbraní a magie, musíš čelit těm nejstrašnějším protivníkům. Přemůžeš obřího jednookého Kyklopa, nestvůrné Harpyje a Héfaista vyzbrojeného smrtícím kladivem, zvítězíš nad oživlou mumií – a dokážeš se doplavit oceánem času zpět do Avalonu?... celý text
Přidat komentář
Absurdně těžký gamebook. Tohle mě moc nezaujalo, série Fighting Fantasy mnohonásobně lepší...
Štítky knihy
fantasy pro dospívající mládež gamebooky fantasy
Autorovy další knížky
2000 | Hrad temnoty |
2000 | Dračí sluj |
2002 | Říše chaosu |
2001 | Cesta hrůzy |
1996 | Nostradamus: vize budoucnosti |
Přijde mi, jako kdyby u tohohle dílu došlo v sérii k jakémusi restartu. Jak se od prvního dílu (pokud čtenář hraje knihy popořadě) vše postupně stávalo triviálním, tady je tomu konec. A problém se překlopí do úplně opačné roviny - pro hráče se toto dobrodružství změní v pořádný masakr. :-)
Především, cokoli jste si nahrabali v minulých dobrodružstvích, je fuč - včetně archetypálního vybavení. Kniha zřejmě počítá s vysokou úmrtností, kdy frustrovaný hráč postupně zjistí, kde najde tu kterou magii, peníze na úplatky a podobně... Abych se něčemu takovému vyhnul, často jsem si „ukládal pozici“ (to dělám běžně, ale tady to před mnohými souboji či hody kostkou je potřeba jak sůl); instantní smrt zde číhá za leckterým hodem kostkami nebo odbočkou, kde číhají potvory (i kdyby Pip měl standartní vybavení) kapánek předimenzované. Na druhou stranu, nesrovnalostí ubylo a naopak přibylo hádanek. Motiv cestování po ostrovech (včetně startu hry) je za mě parádní, ač místy krutý. Určitá odlehčenost a výskyt starých známých potěšil.
Ideál se nekoná, ale v rámci série se jedná o zajímavou odbočku.