Říše chaosu
J. H. Brennan
Grailquest série
< 6. díl >
Někdo seslal na Avalon děsivou kletbu a změnil Artušovo království v místo zkázy a zoufalství. Přes hradby Camelotu přerůstá odporná mokvavé houba. Dobytek hyne. Úroda hnije na polích. Smrtící mlha se zatahuje nad Glastonbury a zakrývá slunce. Klíč ke všemu leží v Camelotu, ale jeho brány jsou zavřeny. Pomoci můžeš jenom Ty.
Přidat komentář
Štítky knihy
Autorovy další knížky
2000 | Hrad temnoty |
2000 | Dračí sluj |
2002 | Říše chaosu |
2001 | Cesta hrůzy |
1996 | Nostradamus: vize budoucnosti |
Rozporuplný to gamebook. V rámci série se opět vyskytují spíše narážky na předchozí díly nežli vývoj postavy napříč jednotlivými knihami. Staré problémy přetrvávají a opět se zdá, že tento gamebook je sarkasticky směrovaný k co největšímu počtu úmrtí postavy (stačí blbě padlé kostky). Stejně tak přetrvává i specifický humor, který někomu může být na obtíž, ale já ho mám rád. Hádanky nejsou k dokončení dobrodružství nutné, ale jejich přítomnost je plusem.
Svým způsobem jde ale o druhý nejkratší příběh série (prvním je Hrad temnoty). Tedy za předpokladu, že alespoň zhruba víte, kudy se vydat a co hledat. Je to takový příběh o kohoutkovi a slepičce (tuším je to na jednom místě i zmíněno). Opět je tu kontrast vůči předchozímu dílu, který byl napěchovaný magií - pokud tady něco magického najdete, může vás to poměrně snadno zabít. A obludy? Zejména ve finální části (nechci spoilerovat) narazíte na hotové obludárium. :) Když už mluvím o finální části, neustále mi nepadaly kostky a já se nemohl hnout dál - nápad dobrý, ale provedení... škoda. Chtělo by to celou knihu pečlivěji poladit; i v jiných věcech.
Cesta hrou je poměrně lineární a místy poměrně zákeřná. Nicméně nápad dobrý, pro mě druhá nejsympatičtější kniha série, která by si podle mě zasloužila lepší obálku (tahle jaksi nesouvisí s dějem, ani okrajově). Navíc náhoda při mé hře dopustila, že finální záporák skončil proměněný ve zlato... magic. :)