Hrdina nebo psanec
Margaret Mark , Carol S. Pearson
Některé značky jsou tak mimořádné, že vyrostou až do nadživotní velikosti a stanou se symbolem celých lidských společenství, obdivovaným po celém světě. Ale i přes veškeré snahy se jen málo firmám povede vytvořit něco, co se k podobné ikonické identitě značky blíží. Pochopení a využití archetypálního smyslu – tedy nalezení duše značky a její vyjádření způsobem, který se dotýká univerzálních pocitů a instinktů – jsou hlavními předpoklady efektivního marketingu v dnešním vysoce konkurenčním a složitém světě. Když tyto hluboké psychologické principy pochopíme a využijeme, můžeme dát značkám nejen význam, ale také získat vyšší podíl na trhu a zvýšit hodnotu firmy. Kniha Hrdina nebo psanec nabízí jasně strukturovaný systém, který mohou využít všichni profesionálové z oblasti obchodu a marketingu. Dozvíte se: •jak vnímat hlubší smysl, který se skrývá ve vaší branži, •jak si jej „přisvojit“ pro svou značku, •jak ohodnotit konkurenci z pohledu archetypů, •jak se hlouběji spojit se svými zákazníky, •jak vyprávět příběh své značky způsobem, jenž zaznívá v nejoblíbenějších příbězích z celého světa. Fascinující závěr knihy spojuje veškeré poznatky dohromady a podněcuje k diskusi o tom, jak může hlubší smysl samotného odvětví napomoci získat jedinečnou a poutavou identitu značky. Kniha, kterou právě držíte v ruce, je o hlubokých příbězích, které jsou po tisíce let schopny pomáhat lidským bytostem v pochopení světa okolo nás a zároveň jsou schopny – při správné aplikaci – pomoci budovat a řídit značky nesoucí význam. Protože pouze smysluplné značky jsou skutečné. ... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2012 , BizBooksOriginální název:
The hero and the outlaw
více info...
Přidat komentář
Zajimálo mě proč jsou některé značky úspěšnější než jiné, i když nabízejí podobný mix jako ty úspěšnější. Je to jiný pohled na firmu, na její místo. Pohled přes archetypy mě opravdu zaujal. A jen mě to ujistilo, že bez dobrého příběhu se neobejde ani ta nejlepší firma.
Povinnost pro všechny marketéry. Hluboký vhled do jednotlivých archetypů. Přiznám se, že místy trochu nudné a zdlouhavé, ale na druhou stranu mi to v mnohém otevřelo oči, takže za mě převáží jednoznačně pozitivní hodnocení.
Archetypy v marketingu, síla archetypů využitá při budování značky. První polovina knihy je věnována vysvětlování jednotlivých archetypů. Druhá polovina má za cíl ukázat, jak dané archetypy využít ve svém podnikání. Přijde mi, že tato druhá část není tak dotažená. Nejvíce mě zaujala kapitola věnována Etice archetypálního marketingu. Koho zajímá jiná stránka marketingu, tak jenom doporučuju.
Knihu jsem četla proto, abych zjistila, do kterého archetypu spadá moje podnikání a přizpůsobila tomu svou komunikaci na webu. V tom mi kniha jednoznačně pomohla, není tam sice žádný test, ale díky popisu jednotlivých archetypůa dalším informacím se to dá zjistit.
Popisy jednotlivých značek mě ale nebavily, bylo to dost omílání dokola.
Celkově ale komplexní a kvalitní shrnutí archetypu značek, což může být užitečné ať už pro korporaci, tak pro podnikatele na volné noze.