Jak prodat neviditelné
Harry Beckwith
Autor radí, jak prodávat služby a analyzuje klíčové faktory marketingu služeb (průzkum trhu, public relations, prezentační dovednosti, postavení firmy i služby na trhu, reklama a propagace, tvorba cen, vliv značky a jména společnosti, úspěšná komunikace a zásady udržení si zákazníků). Přináší odpovědi mimo jiné na tyto otázky: proč je chyba snažit se být nejlepší, jak nikdy nepojmenovat svou firmu, co si lidé myslí, když říkají, že poskytujete dobré služby, co by vám Picasso poradil k tvorbě cen, jak ušetřit půl milionu a jaký je nejrychlejší způsob zvýšení prodejní síly. Kniha se zakládá na pětadvacetiletých zkušenostech odborníků různých profesí a předává své moudrosti prostřednictvím často překvapivých příkladů.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2010 , PragmaOriginální název:
Selling the Invisible, 1997
více info...
Přidat komentář
V knize "Jak prodat neviditelné" mě zaujala řada věcí. Některé zde uvádím. Knihu je však zapotřebí pro pochopení těchto z kontextu vytržených postřehů přečíst. Podnikáte-li v poskytování služeb, určitě se vám investice několika hodin do této knihy vrátí.
Pokládejte si otázku: "V čem jsme dobří?" A to propagujte, na to se soustřeďte.
Zjistěte, co klienti opravdu kupují (často spíše zážitek než produkt).
Vašimi konkurenty mohou být i zákazníci (nikdy nepomlouvejte konkurenci; nabídněte službu tak, aby zákazníci nakonec nekupovali jinde nebo si nevyrobili vše sami).
Je potřeba neustále inovovat.
Marketing služeb je soutěž v popularitě (lidé chtějí, co je in, cool).
Nečekejte, až bude váš produkt dokonalý. Pustťe jej do světa hned. Konkurence také neotálí.
Důvody zákazníkova výběru bývají často založeny jenom na „protože se mi to líbí“.
O službě vždy mluvte pravdu, i když bolí (zákazník nechce být podveden či si vytvořit očekávání, která nesplníte).
Odlište se a poukažte na to.
Neplýtvejte časem zákazníků nezáživnými texty a klišé.
Zákazníky přesvědčíte spíše svým vystupováním, než tím, jak jste dobří v tom, co děláte (nemají čas dopodrobna zkoumat, jste-li opravdu dobří).
Značka znamená urychlení (zákazník v uspěchané době důvěřuje kvalitě značky před noname výrobky).
Nesnažte se skrýt malou velikost, ale naopak ukažte její výhody (pružnost, individuální přístup).
Autor uvadza mnozstvo prikladov, ktore je kladom tejto knihy, ale forma pisania ma nezaujala a preto som ju nedokazal precitat.