Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu

Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu
https://www.databazeknih.cz/img/books/29_/297509/bmid_jak-vybudovat-trvale-uspesnou-firmu-wCv-297509.jpg 5 14 14

Úspěšné návyky vizionářských společností - Překlad bestselleru Built to Last Co odlišuje skutečně výjimečné a trvale úspěšné firmy od jejich konkurence? Jaké společné postupy tyto významné firmy po celou dobu své existence uplatňují? Odpověď najdete v dlouho očekávaném českém vydání bestselleru Built to Last! Stejně jako u prvního bestselleru Jak z dobré firmy udělat skvělou (Good to Great) Jim Collins se spoluautorem vycházejí z podrobného průzkumu vybraných společností. Autoři se zaměřili na osmnáct skutečně výjimečných a dlouhodobě úspěšných firem a každou porovnávali s jedním z jejich největších konkurentů. Společnosti zkoumali od úplných začátků přes všechny etapy vývoje až po současnost – ať už šlo o malé firmy, středně velké podniky či velké korporace. Kniha nabitá stovkami příkladů nabízí praktické koncepty, které mohou být aplikovány manažery a podnikateli na všech úrovních. Poskytuje mistrovský plán pro vybudování organizací, které budou trvale prosperovat nejen v tomto století, ale i dlouho po něm.... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: , Grada
Originální název:

Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies, 1994


více info...

Přidat komentář

KáťaM.
22.09.2024 5 z 5

Tohle je neskutečně poctivá práce a nadčasová záležitost, knížku jsem četla 10 let od původního vydání, o to více oceňuji, jak probíhal výzkum bez možnosti tolika dostupných informací na internetu, velmi doporučuji, dlouho jsem si z knihy neodnesla tolik, jako z této.

martin3683
23.06.2020 5 z 5

Tuhle knihu jsem měl rozečtenou na nočním stolku čtyři roky. Průběžně na ni přišla řada, dal jsem kapitolu a zas ji odložil. Ne proto, že by nebyla čtivá, opak je pravdou, je inspirativní a to tak, že dávat více jak dvě kapitoly za sebou by byla velká škoda.
Kniha má český název trochu laciný "Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu". Ne, že by o tom kniha také nebyla, ale název by mohl navádět k tomu, že je to nějaká příručka, jak být úspěšný a to fakt není. Jedná se o čistou teorii doplněnou pár doporučeními, ale hlavní osa knihy je zkoumání, proč některé firmy tu s námi jsou i sto let a jsou navíc každý rok úspěšnější a jiné, které měly podobné či lepší startovní podmínky, zkrachovaly a nebo jsou výrazně méně úspěšné. Co spojuje vizionářské společnosti jako Apple, HP, Procter & Gamble, IBM, Sony a další.
Po přečtení knihy nebudete schopni toto zopakovat, to autoři ani neslibují, ale teoreticky budete mít hrubou představu, jak tyto firmy fungují a třeba se vyvarujete některým chybám, kterých se dopustili srovnávací společnosti. Ale ne každý chce budovat firmu pro další generace a ne každý přistupuje k podniku, že tu bude min. dalších 50 let. Pro toho kniha asi moc nebude.
Jak jsem ji četl ty čtyři roky, tak vždy jsem našel nějakou novou inspiraci a přitakával v místech, kterým bych ještě před rokem nerozuměl. Když pochopíte hlavní myšlenky knihy, tak na ně můžete naroubovat i jiné velké firmy, o kterých máte dost informací (např. předválečný Baťa) a zjistíte, že to vše skvělé zapadá a funguje.
Pro nás, běžné smrtelníky, je ta kniha hodně zajímavá teorie. Pokud je ale někdo v řídící pozici ve velkém korporátu, tak tahle kniha by pro něj měla být nezbytnost.


lubosvnenk
04.05.2019 5 z 5

velmi dobrá kniha, která Vám prozradí co stojí za úspěchem a hlavně dlouhou životností firem jako Wallmart, IBM, Boeing aj. Technicky velmi dobře zpracované a zároveň velmi čtivé.

Určitě doporučuji všem lidem se zájem o firmu, vedení firmy, či ekonomiku obecně..

VladimirTetur
26.06.2018 5 z 5

Čistá práce. Kvalitní literatura faktu.

Autoři knihy

James C. Collins
americká, 1958