Jak z dobré firmy udělat skvělou
Jim Collins (p)
Existují společnosti, které navzdory těžkostem přemění dlouhodobě průměrný či ještě horší výkon na dlouhodobě skvělé výsledky? A pokud ano, jaké jsou univerzální určující vlastnosti, které způsobí, že se společnost změní z dobré ve skvělou? Za použití přísných testů určil Jim Collins a jeho výzkumný tým elitní skupinu společností, kterým se podařilo začít dosahovat skvělých výkonů a tyto skvělé výkony si udržet po dobu minimálně patnácti let. Po své transformaci tyto firmy vytvářely kumulované výnosy akcií, které překonávaly běžný akciový trh za patnáct let v průměru sedminásobně, což je dvakrát více než společný výkon největších světových společností. Výzkumný tým porovnával firmy, které se z dobrých staly skvělými, s pečlivě vybranou skupinou porovnávaných společností, kterým se přeměna z dobrých na skvělé nepodařila. V čem byl rozdíl? Proč se jedné skupině podařilo stát se skvělou, zatímco druhá skupina zůstala jenom dobrá? Výzkumný tým analyzoval historii všech osmadvaceti společností ve studii celých pět let. Po prozkoumání ohromného množství dat a tisíců stran rozhovorů objevil Jim Collins a jeho tým rozhodující faktory pro úspěšnou přeměnu dobrého ve skvělé - proč některé společnosti udělají velký skok vpřed a jiné ne.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2008 , GradaOriginální název:
Good to Great
více info...
Přidat komentář
Co se knížce nedá upřít je ta obrovská a skvělá práce celého týmu lidí, která stojí za vznikem této knihy. Hodiny a hodiny práce a je to zde skutečně znát.
Co však dle mého názoru ubírá trochu na kráse je někdy až zbytečně zdlouhavá forma vysvětlovaní určitých myšlenek a poznatků vč. jejich opakování se v knize. To mi upřímně trošku vadilo.
Zdali bych knihu doporučil?
Pokud vás téma "vedení firmy" zajímá, pak ano.
Na to, jak je to žádaná kniha a jak na ni přes rok čekáte ve frontě v knihovně mě tolik na zadek neposadila. Čekala jsem víc... Ale ano, stojí ji za to číst a poučit se.
Dle mého názoru jedna z nejlepších knížek o vedení firmy. Líbí se mi, že firmy jsou srovnávány přesně dle stanovených kritérií a nejlepších 11 firem, které kritéria splnily (z Fortune 500), jsou zkoumány a porovnávány. Nejedná se o žádné rychlokvašky a na trhu musely vykazovat skvělé výsledky po dobu 15ti let! Např. Philip Morris, Gillette atd.
Velmi se mi líbilo, že se neposuzují subjektivní pocity ředitelů daných společností, ale opravdu probíhá výzkum jejich řízení a srovnání.
Knížka je navíc napsána velmi čtivě s důrazem na příklady z praxe bez zbytečně zdlouhavé a nudné teorie.
Autorovy další knížky
2008 | Jak z dobré firmy udělat skvělou |
2016 | Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu |
2007 | Firmy, ktoré pretrvajú |
2021 | Firmy, které se rozhodly být skvělé |
Jo. Jo. JO!!!
Popis reálných situací ve firmách, jejich rozvoje a manažerského přístupu, který je postaven na důvěře, nikoliv na sledování, kontrole a (promiňte moji francouzštinu) buzeraci.
Pro mě návod a potvrzení, že i takto se dají firmy řídit.