Kámasútra - kniha staroindickej erotiky
Mallanága Vátsjájana
Známi cestovatelia Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka píšu vo svojej poslednej reportáži z Indie a Nepalu nazvanej Svetadiel pod Himalajami o Vátsjájanovej knižke Kámasútra toto: …Kámasútru netreba v Indii hľadať v pokútnych obchodíkoch s pornografickými knižkami a zbierkami oplzlých obrázkov. Vychádza v stále nových a nových vydaniach a patrí medzi klasickú literatúru, jej znalosť sa po celé stáročia považovala . za nevyhnutnú súčasť vzdelanosti, snúbenci ju dostávajú ako svadobný dar, dnes si ju môžete pokojne kúpiť na indických letiskách v stánkoch s upomienkovými predmetmi. A predsa autor tohto šlabikára lásky žil kedysi vo štvrtom storočí pred naším letopočtom. Nakladatelia najnovších indických vydaní venujú jeho spis "všetkým mladým, zdravým mužom a ženám v Indii aj v cudzine, ktorí v manželstve hľadajú neustále nové ľúbostné rozkoše a trvalé šťastie"… Snúbencom, ktorým rodičia vkladajú túto knihu pod vankúš svadobného lôžka, sa dostáva ponaučenia, overeného aspoň stovkou ľudských generácií: ako sa má správať milenec pri prvej schôdzke; ako sa má muž vyznať v mysli ženy; o delení žien podľa krásy; o triedení mužov podľa sily; o milencoch, voči ktorým je žena povoľná pre ich bohatstvo; o predohrách lásky, o technike bozkávania, škrabania a milostného hryzenia; o rozličných polohách pri akte; ako má žena dbať o svoju telesnú krásu; prečo niektoré ženy zostávajú svojim manželom verné; ako sa má žena správať v neprítomnosti muža; o rozdieloch medzi povahou muža a ženy a desiatky a stovky rád, na ktoré sa dodnes odvolávajú najvýznamnejší sexuológovia, vyzbrojení modernými poznatkami z odboru anatómie a psychológie. Za svoje dielo bol Vátsjájana odmenený pozoruhodnou aureolou: dejiny ho kanonizovali na svätca…... celý text
Přidat komentář
Starověká Indie musela být zajímavou civilizací na rozhraní Číny, Persie a také Antiky. Trvalým jejím odkazem jsou číslice a nula v matematice, dnes samozřejmosti, které přebral celý svět. Nám umožňují posílat sondy do vesmíru, vyrábět počítače a mít internet. Ti lidé kteří je tenkrát vymysleli, ale také řešili, hřešili a prožívali svojí sexualitu, milostné vztahy a dobrodružství z nich plynoucí. A právě tato kniha nám dává nahlédnout jak asi žili a přemýšleli o tom všem.
Takový srandovní nostalgický úvod do sexuálního života a návod, jak si okořenit partnerský život.
Velice zajímavá historická kniha. Některá místa mě překvapila. Určitě to není kniha, co by se dnes u nás uplatnila, ale pro milovníky historie jde o určitě zajímavé čtení.
Uf - ten jazyk! Ale nejen ta jazyková forma je úsměvná, on i ten obsah. Kdo čeká nějaké kontroverzní čtení plné pikantností, bude asi hořce zklamán, přesto je s podivem, že něco takového sepsal mnich.
V dnešní době každopádně nenajdete v knize nic, co by bylo jakkoli použitelné.
Obdivuji, že již ve starověké Indii byla láska a rozkoš chápána jako jedno z umění, a vážím si toho, že po staletích cenzury mám v knihovně toto dílo v původním nezkráceném rozsahu. Samozřejmě z dnešního pohledu není text příliš prakticky použitelný , ale obrázky jsou pěkné.
Kniha písaná krásnym jazykom, neunavujúcim tempom, ktorá neraz vykúzli na tvári úsmev a ktorá môže byť v mnohom i poučná (nie prvoplánovo, ako ju mnoho prvoplánovo zmýšľajúcich v súčasnosti chápe).
Většinu poloh jsme vyzkoušeli, vynechali jsme jen ty, na které nám chyběli potřebné rekvizity, např. slon.
Kdo čeká od této knihy nějakou sbírku pikantností, bude asi zklamán. Spíš je to skoro vědecké pojednání o lásce, typech mužů i žen a způsobech milování. Hodně prostoru autor věnuje přípravě dvojice k samotnému finále, což se mi v dnešním uspěchaném světě zdá dost nereálné a je to asi škoda.
Čakal som od tohto veľaváženého diela niečo viac. Niekoľko rád by sa síce dalo použiť v dnešnej dobe, ale väčšina bola beztak mierená na obyvateľov a život v Indii, navyše som mal pocit, že primárne na vyššiu kastu, keďže sa v každej tretej vete predpokladá, že máte sluhov, ktorých by ste mohli v "láskyplných intrigách" smelo využiť. Niektoré pasáže výlučne pobavili, inak 2,5/5*.