Klub osamělých srdcí pana Vajíčko
* antologie
Kniha představuje unikátní soubor 12 povídek ze světa reklamního prostředí, plných štiplavých, humorných a ironických příběhů situovaných právě do světa marketingu a reklamy. Vedle sebe tak najdete povídky textaře kapely 100 zvířat Tomáše Belka, držitele Státní ceny za literaturu Pavla Brycze, textaře a zpěváka JAR Oto Klempíře, držitelky Magnesie Litery za objev roku Lenky Elbe, režiséra a baviče Jakuba Koháka nebo básníků Pavla Sobka a Jitky Bret Srbové. Kuriozitou knihy je povídka v kafkovském stylu vytvořená umělou inteligencí, tedy možným reklamním textařem budoucnosti. Výtěžek z knížky bude věnován na nevidomé a slabozraké ve spolupráci s nadací Dostaň šanci.... celý text
Přidat komentář
já ti nevím, Karle.
Brycz - čekal jsem víc.
Elbe - nevím, jak číst, chystám se na Uranova, uvidím.
robot - blbost
a většina - něco tam napiš, aspoň to na mě tak působilo. bez šťávy, bez vkladu. přitom každý z těch autorů je úspěšný až veleúspěšný. a když někdo dokáže napsat knížku, kterou si přečtou děti, nerozumím, proč se nevloží do povídky pro dospělé. nějak mi to nepasuje.
dvě věci, kterí si zaslouží větší pozornost jsou od Jakuba Koháka a Pavla Tomeše. Kohák proto, že jsou tam lidské emoce. Tomeš proto, že celý ten polosvět nelidí - otroků a jejich pohůnků bez odpovědnosti namaloval dosti brutálně.
reklama je navoněná zdechlina. tato knížka to potvrzuje.
Štítky knihy
marketing české povídky reklamní průmysl napsáno umělou inteligencí (AI)
Část díla
- Chuť mezi řádky 2021
- Imbecit, víc než jen spotřebiče 2021
- Když roboti vybuchují 2021
- Máslová hruška 2021
- Napal učitele 2021
Autorovy další knížky
2009 | Thriller |
2008 | Tichá hrůza |
2020 | Nejkrásnější dárek |
2016 | Lesní lišky a další znepokojivé příběhy |
2015 | Dárek z pravé lásky: 12 zimních políbení |
Jsem na Světe knihy a snažím se u stánku prodat Klub osamělých srdcí pana Vajíčko, stejně tak se účastním křtu knihy, který tam probíhá. Uplyne několik měsíců a já se účastním autorského čtení, které je součástí Festivalu Čtení ve vlaku. Knihu si odtamtud odnáším. Čtu ji doma. Nebaví mě.
Reklamní tématiku zpracovává velmi okrajově. Vypíchnout asi ale můžu "Chuť mezi řádky" od Pavla Tomeše, který nám ukazuje, jak probíhá e-mailová komunikace s klientem. Zbytek jinak nuda nebo slabota. Text psaný umělou inteligencí ale aspoň ukazuje, co nás v budoucnu čeká, až budou stroje psát lépe. Pokrok nezastavíš.