Komnata hrůzy
* antologie
Celkem třináct povídek v horrorovém duchu světových autorů. Zlo v domě (Celia Fremlinová) Přebytečný prst (Jaques Futrelle) Odborník na paměť (Henry Slesar) V jako vražda (Lawrence Treat) Tělo ve sklepě (Ernest F. Miller) Příliš mnoho náhod (Paul Eiden) Emílie zmizela (Jack Ritchie) Zelený šátek (A. M. Burrage) Camfordův domek (Michael Gilbert) Bolí to moc? (Cornell Woorlich) Mrtvá minulost (Al Nussbaum) Vina je na svědkovi (Morris Hershman) Nebe může počkat (C. B. Gilford)... celý text
Přidat komentář
Je to výborné. Hororová snad nebyla ani jedna, ale krimi povídky měly pěkné zvraty a to mám ráda. Takže za mě palec nahoru.
Sbírka, která sice do hororu příliš nezasahuje, přesto svou řemeslnou kvalitou překvapila. Jde o krátké příběhy jako vystřižené z Ellery Queen Mystery Magazine a jemu podobných. Nejvíce mne zaujaly věci od mně známých autorů. Slesar a Ritchie jsou povídková špička. Paradoxně nejméně zaujaly duchařiny, které měly k označení horor nejblíže.
Průměrně, ale dobře sestavený soubor hororových krimi povídek, více krimi než horor, ale vcelku čtivé. Ničím neohromí, ale pobaví a ztráta času kniha rozhodně není. Malinko lepší průměr.
Tenhle soubor je takovým mixem detektivních a hororových příběhů. Jako nejlepší povídky z tohoto výběru bych označil Zelený šátek, Camfordův domek a Mrtvou minulost.
Antologie povídek z doby, kdy knihy ještě vydávali podniky, respektive obchodní společnosti a v docela velkých nákladech. Antologie, která se honosí žánrovým zařazením horror, ale po přečtení čtenář zjistí, že to zase až tak horké nebude. Spousta (řekl bych že i větší půlka) operuje hlavně spíše s mysteriózním thrillerem či přesněji řečeno detektivkou. Např. povídka PŘEBYTEČNÝ PRST se sice rozjíždí poměrně dobře, již brzy se z ní však vyklube klasická detektivka s povinným důkladným polopatickým vysvětlením v závěru pro ty, kterým to všechno nedocvaklo již v půlce. Zařazení povídky do "horrorové" antologie je takřka (detektivní) záhadou. Ostatní povídky sice stojí na podobném krimi principu, ale alespoň se tu a tam snaží po horroru alespoň zašilhat, ať již ironicky škodolibým závěrem (ODBORNÍK NA PAMĚŤ, EMÍLIE ZMIZELA) či mrazivým nádechem thrilleru (BOLÍ TO MOC?). Naštěstí jsou zde i výtečně zpracované povídky (PŘÍLIŠ MNOHO NÁHOD nebo poměrně zábavná VINA JE NA SVĚDKOVI). Přes všechny možné žánrové výtky (ano, občas jsem zklamaný, když mi pod něčím servírují něco jiného), jde o dobře napsané povídky, tu slabší pointou, tu zbytečně brzy předvídatelné a prohlédnutelné, přesto však nemohu říci, že by mě čtení netěšilo.
Ne každá povídka mě bavila, ale u ostatních jsem musela dát palec nahoru. Nejlepší byl Odborník na paměť.
Štítky knihy
antologie hororuAutorovy další knížky
2009 | Thriller |
2008 | Tichá hrůza |
2020 | Nejkrásnější dárek |
2016 | Lesní lišky a další znepokojivé příběhy |
2015 | Dárek z pravé lásky: 12 zimních políbení |
Vydarená zbierka poviedok, ktoré síce väčšinou nespadajú priamo do oblasti hororu, ale nájdeme tu predovšetkým kvalitne vypointované príbehy, aké môžu čitatelia poznať z klasických hitchcockovských antológií. Obzvlášť ma potešilo, že posledné dve poviedky som už poznal z veľmi vydarených epizód slávneho seriálu Alfred Hitchcock Presents. Boli to poviedky Vina je na svedkovi, ktorej televízna adaptácia pre zmieňovaný seriál nesie názov Guilty Witness (s1 e11), a Nebo môže počkať, vysielaná pod názvom Whodunit (s1 e26). Každého, koho tešia mysteriózne, kriminálne či hororovo zafarbené príbehy prekvapivých koncov, by táto zbierka nemala sklamať. Sklamaní budú azda len tí, ktorí čakali nadprirodzené horory kingovského typu. Ten sa k vám totiž prostredníctvom stránok tejto knižky skutočne nedostaví.