Kopni do té bedny
Seth Godin
Jak rychle uvést do života nápady ze šuplíku Znáte to. Už nějaký čas si hýčkáte podnikatelský nápad, námět na knihu, filmový scénář, či na nějakou zásadní změnu ve svém životě. Je to váš alternativní scénář, váš poklad schovaný pod pracovním stolem. Rádi o něm mluvíte a přátelé vám závidí vaše nápady. Jenže tím to končí. Dál sedíte na své bezpečné židli a žijete svůj život plný kompromisů, zatímco jsou to ti druzí, kdo se pouštějí do nových věcí a dobrodružství. Není to škoda? Jasně, že je! Kupodivu stačí málo. "Kopni do té bedny!" zařve na vás Seth Godin. A je to přesně to, co potřebujete slyšet. Tahle stručná, úderná kniha jednoho z nejslavnějších současných myslitelů a kaučů, vás nakopne tak, že ji dočtete, převrátíte stůl a konečně otevřete svou bednu s pokladem. Těšíte se?! My se rozhodně těšíme na vaše projekty, které díky knize uvedete do života!... celý text
Literatura naučná Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2012 , Jan MelvilOriginální název:
Poke the box, 2012
více info...
Přidat komentář
Tohle je motivační kniha a chce to na ni správnou chvíli. Hodí se ji přečíst, když potřebujete nakopnout k akci a uvědomit si, že strach se selhání a nečinnosti vás nikam neposunou. Je to útlá čtivá kniha. A proč ji má smysl přečíst? Když ji otevřete v ten správný čas, pomůže vám začít činnost, ke které se už nějakou dobu odhodláváte. Uvádí mnoho faktů, proč má smysl začínat, zkoumat a při tom taky někdy chybovat... prostě neustále něco dělat, aby se věci, na kterých vám záleží, mohly dát do pohybu. Jen neočekávejte konkrétní návody.
Kniha se skládá spíš z řady sloganů a motivačních hesel než ze souvislého textu. Jednotlivé slogany sice opravdu mají motivační charakter, ale mně jakožto čtenáři vyhovuje spíš ucelenější text.
Kniha má sice jen 100 stran, ale nakopla mě k akci a určitě stojí za přečtení, pokud víte, že by to chtělo něco změnit, ale nevíte jak.
Jedna z knih kde vám stačí přečíst název, možná první kapitolu a už se nic nového nedozvíte. Kupa motivace... ale třeba to někomu pomůže.
Celá kniha lze shrnout do jednoho odstavce: „Můžete mít skvělé nápady, úžasné myšlenky, být neskutečně kreativní, ale nikdy ničeho z toho nedosáhnete, pokud to dělat nezačnete. Takže musíte hlavně začít.“ Ve výsledku kniha nic nového nepřináší, klasický motivační styl zaměřený na američany, kteří se nedokážou rozhoupat. Navíc se mi kniha nečetla úplně dobře, spousta výplňového obecného textu, kdy jsem si občas říkal, že po přečtení stránky jsem se nedozvěděl absolutně nic.
Je to ten klasický americký motivační styl: jděte do toho, nebojte se výzev, vyčnívejte.... Mnozí z nás to jistě potřebují, ale takto kniha nepřichází s ničím novým, jen pořád dokola omílá jednu a tu stejnou věc. Prostě všichni musíme být iniciátoři, ať jsou naše založení a iniciování jakékoliv. Zapomenutelné dílko, kterých jsou stovky. Nenabízí žádné nástroje, jen podněcuje. Lidé s inovační energií knihu nepotřebují, a těm ostatním stačit nebude.
Něco na té knížce určitě je, ale čekal jsem víc. Možná je to jen tím, že jsem ji četl v době, kdy jsem vlastně nakopnout nepotřeboval...
Na knihu Kopni do té bedny jsem se těšil hned od chvíle, kdy byla avizována, jelikož v ní autor rozebírá problematiku, která mě tíží řadu let. Nabyl jsem tak naděje, že mi konečně někdo pomůže. Bohužel, ani sám uznávaný Seth Godim mi nepomohl, nedal mi žádné zaručené rady, jak zařídit to, aby mě již samotné počáteční obavy neodradily od nového projektu. Neporadil mi, jak být více iniciativní, jak se více drát dopředu, apod. Nemám mu to však vůbec za zlé. V průběhu čtení jsem opět přišel na fakt, že je to jen a jen uvnitř člověka samotného. Autor vás dokáže nasměrovat, poukázat na ty věci, o kterých podvědomě víte, že jsou zábranou pro budoucí rozvoj dané věci, ale ne vždy si je dostatečně uvědomujete. Jak píše sám autor: "Nezačínat je dnes daleko horší, než se mýlit." Jděte za svými sny!
Autorovy další knížky
2011 | Nepostradatelní |
2012 | Kopni do té bedny |
2019 | Tohle je marketing! |
2011 | Fialová krava |
2006 | Všichni marketéři jsou lháři |
nielen amíci sa nevedia rozhojdať a potrebujú, aby ich niekto nakopol. je to hlboko v nás, je to vo výchove, je to vo vzdelávacom systéme, je to v tradíciách. našťastie máme dôkazy, že je to liiečiteľné - stačí sa pozrieť na zástupy ľudí všetých generácií, ktorí nechcú byť na jednom mieste, nechcú mať 40 rokov rovnakého šéfa, rovnaký pracovný čas a rovnakú dovolenku v rovnakom čase.
pre mňa to bolo len potvrdením toho, čo robím. ale tiež občas potrebujem nakopnúť:)