Přidat komentář
Posloucháno jako rozhlasová hra. Dílo je poměrně statické, bez velkých a překvapivých zvratů, o to více vynikne originální jazyk a jemné významové náznaky. Oceňuji nejvíce postavu faráře Hory, tak citlivého a chápavého kněze i člověka bych chtěl potkávat i ve skutečnosti.
Ironie střídá duševní projevy. Silně cítit nadsázka, nesmyslnost mládí, výsměch morálce.
Četl jsem to na vysoké jako povinnou literaturu a nezaujalo mě to, teď po nějakých dvaceti letech mě to nezaujalo znova, zkusím to zase za dvacet let.
Zajímavé, četl jsem to asi před pětadvaceti lety, jako čerstvě dospělý, tedy v tom rozjitřeném věku, a líbilo se mi to, četl jsem to nyní, už ve zralém věku, a líbilo se mi to opět. Takže dílo skutečně prověřené časem. Za sebe doporučuji.
Divadelní hry mám ráda, ale tahle byla zvláštní. Závěr mě neohromil, v průběhu jsem občas zalíbení našla, ale vždy jen na chvilku. Nedovedu si představit, že bych na tuto hru šla do divadla, děj je nezajímavý.
Štítky knihy
Autorovy další knížky
1985 | Stříbrný vítr |
1911 | Modrý a rudý |
1967 | Splav |
2006 | Měsíc nad řekou |
1990 | Proč nejsem komunistou |
podobně jako další Šrámkovy texty je i Léto plné imprese, gest a synestetiky, žel pro dnešního čtenáře, případně diváka je tehdejší stylizace a způsob psychologizace přežitkem - v době vzniku pobuřovaly a prostřednictvím zobrazeného generační střetu upozorňovaly na strojenost, zkostnatělost a pózérství (malo)měšťáků, současný diskurs je ovšem svou otevřeností (často i vulgaritou) činí naivními až nepochopitelnými
nicméně postava Hory mi je sympatická... a exemplářů jako Chvojka je mezi námi taky stále dost