Metody a postupy poznávání žáka
Václav Mertin
Publikace Metody a postupy poznávání žáka shrnuje a popisuje tradiční postupy pedagogické diagnostiky a současně nabízí přehled aktuálních testových metod, resp. diagnostických nástrojů, které mohou učitelé využít ve všech oblastech vzdělávacího procesu. Pozornost je věnována individuální diagnostice schopností, dovedností a činností žáků, ale také poznávání vztahů, vzájemných vazeb a atmosféry ve školní třídě a v neposlední řadě zmapování dovedností učitele a forem působení učitele na žáky. Diagnostické postupy se zaměřují na žáky obou stupňů základních škol i žáky středních škol. Informace pedagogicko psychologického rázu jsou doplněny výkladem relevantní legislativy, která s problematikou pedagogické diagnostiky souvisí. Cílová skupina : Učitelé základních škol s přesahy do středních škol, výchovní poradci, metodici prevence rizikového chování, pedagogové v poradenských zařízeních, studenti učitelství, speciální pedagogiky, psychologie.... celý text
Přidat komentář
Kniha velmi užitečná do knihovny každého pedagoga. Dnes nelze sehnat, doporučuji jako e-knihu, která se neustále aktualizuje a snadno se prokliknete na důležité odkazy. Kniha obsahuje snad vše, co by Vás mohlo jako pedagoga zajímat. Navíc je psaná čtivou formou. Je strukturovaná a přehledná.
Autorovy další knížky
2010 | Psychologie pro učitelky mateřské školy |
2013 | Výchova bez trestů |
2000 | Hry pomáhají s problémy |
2011 | Výchovné maličkosti |
2004 | Ze zkušeností dětského psychologa: Na co se často ptáte |
Kniha je přínosná a myslím že se z ní dá vycházet nejen při pedagogické diagnostice. Velmi komplexní a srozumitelně zpracované