Nadčasový produkt: Jak vytvořit a propagovat dílo trvalé hodnoty
Ryan Holiday
Kultovní kniha pro kreativce, marketéry a tvůrce nových produktů, kteří si kladou tyto otázky: • Jak vdechnout prvotnímu nápadu život? • Jak definovat svou značku? • Jak nový produkt propagovat? • A jak neupadnout v zapomnění po první sezóně? Nadčasový, evergreen, kultovní… Ryan Holiday vychází z pečlivého studia klasických děl všech žánrů a odhaluje autorům, podnikatelům, hudebníkům, filmařům, designérům a všem dalším kreativním lidem, že stvoření nadčasového produktu nemusí být náhoda. Pro úspěch je klíčové, když autor neodděluje tvorbu od marketingu a když od počátku ví, co je účelem projektu a pro koho vzniká. Dozvíte se, jak pracují producenti hvězd, jak přemýšlejí autoři knižních bestsellerů a co to znamená vybudovat si z loajálních příznivců solidní platformu. Každý tvůrce chce znát odpověď na otázku, jak prodloužit příslovečných 15 minut slávy na celá desetiletí a jak ve světě jepičích hitů aspirovat na trvalý úspěch. Chcete-li se stát legendou, nenajdete lepšího průvodce. Toto není recept na rychlý úspěch. Toto je recept na trvalý úspěch.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2021 , AudiolibrixOriginální název:
Perennial Seller: The Art of Making and Marketing Work that Lasts, 2017
více info...
Přidat komentář
K literatuře věnované osobnímu rozvoji mám rozporuplný vztah. Často mi připadá povrchní, vypočítavá nebo vyloženě hloupá. V případě, že se kniha všem těmto nelichotivým kategoriím vyhne, stejně přichází pochybnosti: jak autor může vědět, co pomůže k rozvoji mně konkrétně? Budou jeho rady a pozorování platné i pro mě?
Všechny tyto otázky jsem řešila i při výběru této knihy, kterou v srpnu 2021 vydalo mladé a ambiciózní nakladatelství Audiolibrix @alxknihy. Vytvoření nadčasového produktu je cílem většiny lidí, ať už si to uvědomují, nebo ne. Může jít o knihu, film, song, výrobek nebo cokoliv jiného, co člověk vytváří. Lidé se zpravidla nechtějí spokojit s jednorázovým a prchavým úspěchem. Místo toho toužíme po tom, aby si náš výtvor udržel zájem publika nebo zákazníků co možná nejdéle, ideálně i dávno poté, co zemřeme.
Holiday otevírá spoustu otázek, které jsou naprosto běžné pro zkušeného marketéra, ale mnozí tvůrci si je vůbec nekladou a tím pohřbívají své dílo ještě před tím, než ho vypustí do světa.
Nadčasový produkt není žádný návod plný receptů, přesto v něm čtenář najde rady a konkrétní kroky, které mu mohou pomoci v procesu. I kdyby se nakonec rozhodl některé rady ignorovat, rozhodně je cenné si je promyslet a vyzkoušet.
Kniha zůstává čtivým uvažováním nad procesem tvorby, nad distribucí a propagací, z něhož si každý tvůrčí člověk může něco vzít do vlastní praxe, ať už vyrábí něco rukama, komponuje, píše nebo vytváří pro druhé nějakou službu. Pokud bych měla celou knihu shrnout do pár slov, pak by to byla tato: pokora, zodpovědnost, trpělivost.
Více v recenzi na blogu (odkaz vložen v sekci Recenze).
Autorovy další knížky
2022 | Stoikův průvodce pro každý den |
2020 | Klíčem je klid |
2015 | Překážka jako výzva |
2017 | Ego je váš nepřítel |
2023 | Disciplína je osud |
Líbil se mi nadhled problematiky u uvádění nového produktu na trh a související práce marketingu. Nečekejte přesné návody na různé sociální platformy, Ryan se snaží vystihnout principy, které fungují napříč jimi.