Prznitelé
Brian Lumley
Jakeu Cutterovi, novému nekroskopovi, se v mysli usadil mrtvý upír jménem Korat. A protože Korat má v ruce klíč k Möbiovým rovnicím, Jake ho nemůže jednoduše jako by to samo o sobě bylo jednoduché vykopnout. Také má problémy se super tajnou organizací, která se zabývá štvanicemi na upíry, pobočkou E. Pro nezávislého, popudlivého Jakea, jsou ESPeři pobočky E suší a nudní, s výjimkou Liz, o které by se Jake rád dozvěděl něco více jak po fyzické, tak i psychické stránce. Jenomže Liz je telepatka, takže pokud si Jake nebude dávat pozor, odhalí v jeho mysli přítomnost Korata, a to by byl se vší pravděpodobností absolutní konec! Pobočka E pronásleduje trio velkých upírů, kteří jsou odhodláni změnit naši zemi v jedno obrovské loviště. Jedna z nich, nechutně krásná žena, Vavara, se usadila v jednom klášteře na nádherném řeckém ostrově a tamní jeptišky přeměnila v příšerná stvoření s hrůzostrašnými choutkami, která nutně potřebují pomoc nekroskopa. Jake má však ve své hlavě jiné věci. Pohání jej pálivá touha po pomstě proti mafiánům, kteří zneuctili a zabili ženu, kterou miloval. Jejich pevnost v Itálii skýtá nejedno překvapení, a aby je Jake dokázal porazit, musí použít všechny své zbraně, kterými jako nekroskop panuje, včetně schopnosti přivolat bdělé mrtvé z jejich tlejících hrobů.... celý text
Literatura světová Horory Fantasy
Vydáno: 2009 , PolarisOriginální název:
Defilers, 2000
více info...
Přidat komentář
Ač Nekroskop již jen recykluje sám sebe (ono co taky čekat u 12. svazku) a i sám Lumley již jasně rezignoval na jakési záchvaty originality a nečekaných zajímavostí (ano, nová E trilogie se o nic takového nepokouší a jede si v zavedené, již několikrát přežvýkané linii), zdá se být E trilogie v rámci celé ságy zajímavá. Atmosférou, akcí a svižností se řadí někam ke druhému dílu (na který - a ještě na 4., 9. a 10). Upíři už zase stojí za to (asi už jsem to psal, ale je opravdu zajímavé, jaký je rozdíl mezi upíry popisovanými na Hvězdné/sluneční straně a upíry v našem světě, ten rozdíl je zřetelně patrný). Lumley vzal již jednou použitý čajový pytlík a jen ho znovu zalil. A ten čaj se dá pít. Po úvodní pentalogii se tato trilogie začíná jevit druhou nejlepší z mnou zatím přečtených/rozečtených 13. dílů. Prvních pět a tyhle, těch pět dílů mezi nimi prostě vypustím.
Autorovy další knížky
1994 | Nekroskop |
1996 | Vampýři |
1998 | Zdroj |
2000 | Sémě mrtvých |
1999 | Nekros a jiné noční můry |
Paranormálna pobočka E pokračuje v boji proti przniteľským votrelcom/votreleckým przniteľom z iného sveta a jej nový nekroskop Jake v boji proti sebe samému. Jeho problém s vyčúraným duchom mŕtveho upíra v hlave je vôbec asi najzaujímavejším prvkom celého príbehu, pretože inak je tam ten štandardný problém druhého dielu trilógie, kde sa dej veľmi zvoľna niekam plíži a nie je isté že tam vôbec dôjde. Nechcem tým povedať že je to nuda, kniha to v pohode ustojí ako solídny thriller s upírskou tematikou, len postráda nejaké výrazné záchytné body ktoré by definovali jeho tvar. Esperi ( paranormálne nadaný jedinci v službách jej veličenstva ) stopujú vampírov do grécka kde sa fotošopovaná kruťácka kráska Vavara usídlila v ženskom kláštore a Jake si medzitým ide sólo po svojom úhlavnom nepriateľovi, talianskom mafiánovi Luigim Castellanovi. A tu tak trochu naráža sekera na žulu, lebo onen mafiózo je v skutočnosti ďalší, 24-tý posledný upír Ferenczy, čo posúva mlátenie prázdnej slamy na nový level. Ak by Luigi bol proste iba špinavec miesto upíra, aký rozdiel by v tom bol? Uplne žiadny, je to iba Lumleyho utkvelá erotická predstava že ja ako čitatel budem z toho úplne na vetvy a konáre. Čo nie som, lebo Ferencziovská telenovela začala byť úmorná už Dávno pradávno, keď sa krv sypala a mozgy liali. Podivného hrbáča z kanálov radšej nespomínam, lebo neviem čo si mám myslieť o "prínose" tohoto charakteru. Každopádne tak ako v predošlom diely aj tu nakoniec dej dospeje až do záverečného výbuchu akcie kde hrdinovia konečne konfrontujú záporákov s vysoko explozívnou cisternou rútiacou sa na upírske mníšky. No, nakoniec ten komentár vyznieva viac kriticky než som chcel, ale čo človek narobí. Ideme proste ďalej, lebo nás čaká finále.