Od nuly k jedničce

Od nuly k jedničce
https://www.databazeknih.cz/img/books/24_/248585/bmid_od-nuly-k-jednicce-w8z-248585.jpg 4 50 50

Kniha „Od nuly k jedničce – Poznámky o startupech aneb Jak vybudovat budoucnost” je plná jedinečných a praktických postřehů geniálního investora rizikového kapitálu Petera Thiela. Popisuje v ní logiku vzniku firmy s jasnou vizí a potenciálem ovlivnit svět. Peter Thiel byl jedním z prvních investorů do společností PayPal, LinkedIn a Facebook a oprávněně se řadí po bok mnoha respektovaných myšlenkových vůdců. Autor otevřeně propaguje monopol a zavrhuje konkurenční soutěž jako potenciálně škodlivou pro zdravý rozvoj firmy. Nahlas propaguje svůj rebelský postoj, že nemá cenu snažit se vyhrát v bezohledném souboji dnešního trhu. Skuteční šampioni zítřka zcela uniknou svým konkurentům, protože jejich podnikání bude originální a nenapodobitelné. Vylepšíte-li stávající produkt, pouze doplníte další prvek a zvýšíte přidanou hodnotu něčeho, co už existuje. Půjdete „od jedničky k n“. Takové počínání vede nejvýše ke zdokonalení stávajících technologií, ale vašim dobře financovaným konkurentům žádné vrásky nepřidá. Nový Bill Gates by dnes rozhodně nevyvíjel operační systém, další Larry Page by netvořil vyhledávač, protože Google, Facebook i Windows už na trhu mají svoji nezastupitelnou roli. V této knize Peter Thiel ukazuje, jak najít ty nepozoruhodnější cesty k vytvoření něčeho nečekaného. Radí bádat i v doposud neprozkoumaných oblastech a pátrat po nápadu, který bude tím velkým skokem od nuly k jedné. Pomůže vám zefektivnit rozhodování a zhmotnit originální myšlenku, díky které se nemusíte obávat konkurenčního tlaku, díky níž můžete veškerou energii věnovat vývoji, zaměstnancům a své vizi. Některé z otázek, na které musíte hledat odpověď: Objevilli jste jedinečnou příležitost, kterou ostatní nevidí? Bude vaše pozice na trhu obhajitelná i za 10let? Máte správný tým? Je potřeba vyhlásit boj stagnaci, konvencím a nenápaditému myšlení. Peter Thiel volá po revitalizaci fantazie a invence. Ve své knize představuje optimistický pohled na budoucnost pokroku v Americe i ve světě a nový způsob přemýšlení o inovacích. Začněme tím, že se naučíme klást otázky, které nás přivedou k nalezení skutečné hodnoty na naprosto nečekaných místech. Kniha se drží na přední pozici v žebříčcích prodejnosti, na Amazonu má téměř 800 hodnocení s průměrem přes 4.5 hvězdy.... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: , Jan Melvil
Originální název:

Zero to One


více info...

Přidat komentář

jaroiva
25.02.2023 3 z 5

Hodně zajímavý pohled na "monopol" vs. "konkurenční firmy". Nad tím bylo opravdu dobré se zamyslet. Zbytek knihy pro mě už nebyl až tak objevný, ale je to asi tím, že jsem už četla víc podobných knížek. Určitě ale stála knížka za přečtení.

Jonny
28.03.2019 2 z 5

Chválím, že ta kniha není zbytečně natáhnutá (ač by rozhodně mohla být kratší).
Jedna možná i dvě dobré myšlenky tam jsou. Místy to vypadá, že autor knihu napsal, aby se v ní mohl chválit. (možná právem, ale stejně...)


psavec
11.01.2017 4 z 5

Od nuly k jedničce je nejen zajímavou příručkou pro potenciální investory (lidé, kteří nemají zkušenosti s investováním, ale potřebují někam vhodně zainvestovat své nevyužité miliony), ale také pro podnikavce, kteří chtějí načerpat odhodlání k bourání zažitých konvencí a ke hledání dosud skrytých tajemství a příležitostí. Budete-li číst knihu příliš rychle, začnete si možná myslet, že se autor snaží oslovit jen budoucí Gatese, Zuckerbergy, Musky, Jobse. Mnoho myšlenek z knihy lze však aplikovat i v životě běžného podnikatele či živnostníka. Knihu doporučuji, jen si od ní neslibujte
nic víc, než zajímavé čtení, krátkodobé navýšení bojovného odhodlání změnit svět a pár dobrých myšlenek.
Co se týče myšlenky autora, že konkurenční trhy zabíjí firmy a jsou tedy pro firmy škodlivé a mnohem lepší je přeměnit firmu v monopol, tak s tím souhlasím, jen bych dodal, že pro koncové zákazníky je umírání a skomírání firem skvělé. Díky konkurenčnímu boji se drží nízko ceny a je neustálá snaha udělat vše lepší - konkurenceschopnější. Pokud by v každé oblasti měl být jen nějaký gigantický monopol bez konkurence, byla by to hotová katastrofa. Google je naprosto výjimečný monopol, protože je to velmi mladá firma. Dokáží ale udržet stejného ducha i daleko v budoucnosti? Pochybuji. Takže suma sumárum v tomto autor dle mého názoru šlápnul vedle.

JIC
01.01.2016 5 z 5

Skvela kniha, precetl jsem ji jednim dechem dnes na Silvesra a doporucuji ji vsem studentum jako povinnou cetbu. Davam ****

martin3683
25.07.2015 4 z 5

Před pár dny jsem se začetl do nové knihy "Od nuly k jedničce". Autorem je Peter Thiel, který investoval do online společností jako PayPal, Facebook, LinkedIn a většinou stál i u jejich zrodu, celkem celebrita v Silicon Valley. Kniha mě ani tak nenalákala na spousty chytrých rad od investorského guru, jak založit startup a na co si dát pozor, než se z něj stane druhý Facebook. Podobných knih vychází teď mraky (určitě znáte, Mysli jako Steve Jobs a jiné). Zapamatovat si i jen desetinu rad, co se na vás jako potencionálního Zuckerberga č. 2 všude hrne, je nad lidské síly a ještě náročnější je, se dle nich držet. Tahle kniha je jich také celkem plná, ale to mě na první pohled tolik nelákalo. Spíše mě zaujal Thielův hodně jiný pohled na byznys, až dalo by se říci provokativní, trochu extrémní, ale bez debaty zajímavý k přemýšlení. Leitmotivem knihy je v kostce asi toto: monopoly jsou vlastně fajn, konkurenční prostředí zabíjí byznys.

Pokud vás historky z podnikání moc nezajímají a velkými osobnostmi jsou pro vás spíše Ghádhí nebo Matka Tereza a ne Bill Gates nebo Steve Jobs, tak knize dejte 3*. Pokud vás stejně jako mě zajímají inspirativní nápady a zkušenosti z byznysu, i když se často neshodují s tou vaší, tak dejte 4*. Pokud zakládáte technologický startup nebo byste rádi a chcete si přečíst něco ze zákulisí toho nejlepšího, tak 5*.

Autorovy knížky

Peter Thiel
německá, 1967
2015  75%Od nuly k jedničce