Od nuly k jedničce přehled
Peter Thiel
Kniha „Od nuly k jedničce – Poznámky o startupech aneb Jak vybudovat budoucnost” je plná jedinečných a praktických postřehů geniálního investora rizikového kapitálu Petera Thiela. Popisuje v ní logiku vzniku firmy s jasnou vizí a potenciálem ovlivnit svět. Peter Thiel byl jedním z prvních investorů do společností PayPal, LinkedIn a Facebook a oprávněně se řadí po bok mnoha respektovaných myšlenkových vůdců. Autor otevřeně propaguje monopol a zavrhuje konkurenční soutěž jako potenciálně škodlivou pro zdravý rozvoj firmy. Nahlas propaguje svůj rebelský postoj, že nemá cenu snažit se vyhrát v bezohledném souboji dnešního trhu. Skuteční šampioni zítřka zcela uniknou svým konkurentům, protože jejich podnikání bude originální a nenapodobitelné. Vylepšíte-li stávající produkt, pouze doplníte další prvek a zvýšíte přidanou hodnotu něčeho, co už existuje. Půjdete „od jedničky k n“. Takové počínání vede nejvýše ke zdokonalení stávajících technologií, ale vašim dobře financovaným konkurentům žádné vrásky nepřidá. Nový Bill Gates by dnes rozhodně nevyvíjel operační systém, další Larry Page by netvořil vyhledávač, protože Google, Facebook i Windows už na trhu mají svoji nezastupitelnou roli. V této knize Peter Thiel ukazuje, jak najít ty nepozoruhodnější cesty k vytvoření něčeho nečekaného. Radí bádat i v doposud neprozkoumaných oblastech a pátrat po nápadu, který bude tím velkým skokem od nuly k jedné. Pomůže vám zefektivnit rozhodování a zhmotnit originální myšlenku, díky které se nemusíte obávat konkurenčního tlaku, díky níž můžete veškerou energii věnovat vývoji, zaměstnancům a své vizi. Některé z otázek, na které musíte hledat odpověď: Objevilli jste jedinečnou příležitost, kterou ostatní nevidí? Bude vaše pozice na trhu obhajitelná i za 10let? Máte správný tým? Je potřeba vyhlásit boj stagnaci, konvencím a nenápaditému myšlení. Peter Thiel volá po revitalizaci fantazie a invence. Ve své knize představuje optimistický pohled na budoucnost pokroku v Americe i ve světě a nový způsob přemýšlení o inovacích. Začněme tím, že se naučíme klást otázky, které nás přivedou k nalezení skutečné hodnoty na naprosto nečekaných místech. Kniha se drží na přední pozici v žebříčcích prodejnosti, na Amazonu má téměř 800 hodnocení s průměrem přes 4.5 hvězdy.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: 2015 , Jan MelvilOriginální název:
Zero to One
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Od nuly k jedničce. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (5)


Chválím, že ta kniha není zbytečně natáhnutá (ač by rozhodně mohla být kratší).
Jedna možná i dvě dobré myšlenky tam jsou. Místy to vypadá, že autor knihu napsal, aby se v ní mohl chválit. (možná právem, ale stejně...)


Od nuly k jedničce je nejen zajímavou příručkou pro potenciální investory (lidé, kteří nemají zkušenosti s investováním, ale potřebují někam vhodně zainvestovat své nevyužité miliony), ale také pro podnikavce, kteří chtějí načerpat odhodlání k bourání zažitých konvencí a ke hledání dosud skrytých tajemství a příležitostí. Budete-li číst knihu příliš rychle, začnete si možná myslet, že se autor snaží oslovit jen budoucí Gatese, Zuckerbergy, Musky, Jobse. Mnoho myšlenek z knihy lze však aplikovat i v životě běžného podnikatele či živnostníka. Knihu doporučuji, jen si od ní neslibujte
nic víc, než zajímavé čtení, krátkodobé navýšení bojovného odhodlání změnit svět a pár dobrých myšlenek.
Co se týče myšlenky autora, že konkurenční trhy zabíjí firmy a jsou tedy pro firmy škodlivé a mnohem lepší je přeměnit firmu v monopol, tak s tím souhlasím, jen bych dodal, že pro koncové zákazníky je umírání a skomírání firem skvělé. Díky konkurenčnímu boji se drží nízko ceny a je neustálá snaha udělat vše lepší - konkurenceschopnější. Pokud by v každé oblasti měl být jen nějaký gigantický monopol bez konkurence, byla by to hotová katastrofa. Google je naprosto výjimečný monopol, protože je to velmi mladá firma. Dokáží ale udržet stejného ducha i daleko v budoucnosti? Pochybuji. Takže suma sumárum v tomto autor dle mého názoru šlápnul vedle.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Od nuly k jedničce v seznamech
v Právě čtených | 4x |
v Přečtených | 77x |
ve Čtenářské výzvě | 5x |
v Doporučených | 4x |
v Mé knihovně | 33x |
v Chystám se číst | 89x |
v dalších seznamech | 2x |
Hodně zajímavý pohled na "monopol" vs. "konkurenční firmy". Nad tím bylo opravdu dobré se zamyslet. Zbytek knihy pro mě už nebyl až tak objevný, ale je to asi tím, že jsem už četla víc podobných knížek. Určitě ale stála knížka za přečtení.