Pedagogika a výzvy nové doby
Jarmila Skalková
Jarmila Skalková předkládá čtenáři sborník studií, který je po obsahové stránce rozdělen do dvou částí. První z nich se zaměřuje na problematiku metodologickou. Studie druhé části se týkají aktuálních problémů české školy. Smyslem publikaci nejsou retrospektivní pohledy na řešenou problematiku, i když se v obou částech více nebo méně výrazně uplatňují aspekty historicko-vývojové. Jejím zásadním záměrem je přispět k tomu, aby se čtenáři – pedagogové v dnešním životním trysku – na chvíli zastavili a zauvažovali o svém způsobu myšlení. Aby pomohli pedagogice jako vědecké disciplíně uvažovat o sobě samé i o tom, jak formuluje a řeší aktuální problémy výchovy a vzdělávání dnešní doby i otázky svého vlastního vnitřního vývoje. Studie nechtějí podávat hotová konečná řešení jednotlivých otázek. Naopak chtějí ukázat, že i pedagogika jako vědecká disciplína představuje výzkumnou, poznávací, hledající a konstruktivní aktivitu.... celý text
Autorovy další knížky
1999 | Obecná didaktika |
2004 | Pedagogika a výzvy nové doby |
1985 | Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu |
2007 | Obecná didaktika |
2007 | Člověk a vzdělání v informační společnosti |