Podnikatelský mýtus

Podnikatelský mýtus
https://www.databazeknih.cz/img/books/13_/136830/podnikatelsky-mytus-136830.jpg 4 34 34

Autor nás provádí klíčovými životními fázemi podniku od založení, přes dospívání až po období zralosti, odhaluje nástrahy vývojových etap i důvody, proč tak vysoké procento nově založených firem krachuje hned v prvních letech své existence, ale především ukazuje, jak se vyhnout vážným chybám a tragickým omylům, které vedou k plýtvání zdroji, zklamání a nakonec i k likvidaci firmy.... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: , Incommunity
Originální název:

E-myth revisited: Why most small businesses dont work and what to do about it


více info...

Přidat komentář

martin3683
30.12.2021 4 z 5

Kniha se snaží odpovědět na otázku, proč většina začínajících firem brzy (plno do roka, drtivá většina do pěti let) skončí a najít návod/systém, jak tomu předejít. Kniha na sto honů smrdí už od pohledu takovým tím "Jak se stát bohatým do 10 dní" či něco podobného a nebýt doporučení na Linkedin od jednoho byznysmena, kterého sleduji, tak bych se jí vyhnul a to by byla velká škoda.
Ne, že by tam ten návod nebyl, ale ten přístup, který káže autor, je hodně zajímavý a jde k základu problému. Žádné zbytečné okecávky, kterých jsou podobné knihy plné. Ve zkratce: autor razí myšlenku, že u začínajícího podnikatele se melou tři osobnosti v jednom - podnikatel, manažer a odborník. Všechny jsou v určité chvíli potřeba a pokud je některá z nich zatlačena do ústraní, tak firma časem skončí. Hlavně v této první třetiny knihy jsem se mohl ukývat hlavou, jak výstižné a přesné to je. Sám jsem ty chyby začínajícího podnikatele dělal, ale měl jsem 20 let na nějaký progres. Věřte mi, jde to ale mnohem rychleji, když vám někdo poradí a vy hlavně poslechnete. Vidím kolem sebe ty chyby stále dokola, jen ti lidé těch rad neposlouchají. Kniha na to jde velmi dobře a část s uvědoměním si oněch tří rolí a kdy je jaká důležitá, by měla být základní znalostí každého naivního podnikatele, který do podnikání skočí po hlavě a pak jen čumí, co se to děje.
Druhá neotřelá myšlenka je dívat se na svůj byznys odosobněně a systémově, jako byste budovali franšízu. I když nechcete a nebo nemůžete ze svého podniku udělat další KFC, dívat se na ní tak, aby šlo od vaší firmy předat klíče někomu jinému a ono to bude perfektně fungovat dál. Prostě váš hlavní produkt není burger, není to koláček, není to prodejna či eshop, ale celá firma.
V poslední části dává autor konkrétní rady, jak si nastavit podobné systémy, aby to fungovalo. Tahle část mi přišla asi nejslabší a už hodně z toho smrdí americký způsob podnikání a právě ta příručka, jak rychle zbohatnout. Ale to nic nemění na těch prvních dvou částech knihy, které bych doporučil začínajícím podnikatelům (i když ti nebudou poslouchat a budou si myslet, že vědí vše nejlépe) či lépe podnikatelům, co to už dělají nějaký rok a zadrhli se. Uvědomili si, že podnikání jim nedává svobodu, ale že jsou otrokem vlastní firmy, že jim už nedělá radost každá nová zakázka a i finančně to není žádný zázrak. Zaručuji, že pokud změníte přístup, jak radí autor této knihy, tak se posunete. Pokud ne, tak buď doplníte statistiky ukončených firem a nebo se udřete k smrti. A nebo budete na té úrovni spokojeni, ale pak tuhle knihu nepotřebujete a není to ono podnikání, jaké já i autor knihy máme na mysli.

PietroGrencik
27.03.2021 3 z 5

Tie pasáže rozhovoru s majiteľkou pekárne sa mi zdal až príliž umelý.
Takých príbehov a teoretických rád si každý vymyslí koľko len chce.

Počas celého čítania som mal zvláštny pocit že to je len vymyslené.
Neviem, možno je to skutočný príbeh, ale ten štýl mi nesadol.

O podnikaní mám radšej skutočné memoáre, nie žiadna vymyslená pekáreň ktorá neexistuje.
Odporúčam radšej Shoe Dog - Phill Knihgt (Nike), Alebo životopis 1 a 2 Richarda Bransona (Virgin)
- to sú skutočný ľudia, a skutočné firmy.


Zdeněk69
30.01.2017 5 z 5

Výborná kniha. Je vidět, že autor má opravdu dlouhodobé zkušenosti.

mrksik
19.05.2016 2 z 5

Táto knižka považuje za cieľ podnikania vytvoriť firmu nezávislú od svojho majiteľa vhodnú na predaj - primárnym cieľom je teda podnikanie kvôli zisku. Samozrejme, chápem, že častou motiváciou pre podnikanie sú práve peniaze, v mojej praxi sa ale často stretávam s ľuďmi, ktorí podnikajú kvôli vlastnému životnému naplneniu.. no, pre nich teda táto knižka určená nie je. K ľuďom, ktorí milujú to, čo robia, knižka pristupuje s dešpektom a považuje ich za tých, ktorí nepochopili zmysel podnikania.

psavec
07.10.2012 5 z 5

Kdo a proč zakládá firmy?
Většinu firem zakládají v podnikatelském záchvatu „technici“. Tímto výrazem jsou zde myšleni například účetní, kadeřníci, programátoři, instalatéři, architekti, prodejci, … Většinou dělají svou práci dobře, ale pro někoho jiného a to bývá často jedním z hlavních důvodů, proč se rozhodnou „podnikat“.
Osudným se jim stává fatální předpoklad, že „Pokud rozumíte technické práci, rozumíte celému podniku, který se touto technickou prací zabývá.“
Tento předpoklad je naprosto mylný a bývá jednou z nejčastějších příčin kořene krachu malé firmy.
Lidé, kteří se stanou obětí tohoto fatálního předpokladu, se od představ, kdy doufali, že je podnikání osvobodí, propadají k zotročení...

http://www.filosofie-uspechu.cz/podnikatelsky-mytus-michael-gerber/

Autorovy knížky

2011  85%Podnikatelský mýtus