Rozvíjejte u dětí odvahu, zvídavost a odolnost
Daniel J. Siegel

Chcete, aby z dětí vyrostli lidé, kteří: • se o sebe budou umět postarat? • dokážou dělat správná rozhodnutí i ve složitých životních situacích? • budou pečovat o druhé, ale zároveň budou vědět, jak hájit svá práva? • se nezhroutí, když se věci nebudou vyvíjet podle jejich očekávání? To všechno je možné, pokud dětem poskytnete prostor, aby mohly rozvinout svůj pozitivní mozek, a přistupovaly tak ke světu s otevřeností, mentální silou a odolností. Pozitivní mozek není jen myšlenkový přístup či postoj ke světu. Je to síla vycházející z dětského nitra založená na čtyřech principech: rovnováze, odolnosti, vhledu a empatii. Díky knize bestsellerových autorů Daniela J. Siegela a Tiny Payne-Brysonové zároveň proniknete k principům pozitivního mozku, které vám pomohou zvládat každodenní výzvy, jimž jako rodič musíte čelit: záchvaty dětské zuřivosti, boj o sledování televize a ukládání ke spánku, vztekání dětí nad domácími úkoly, tvrdohlavost či konflikty mezi sourozenci.... celý text
Osobní rozvoj a styl Psychologie a pedagogika
Vydáno: 2018 , CPressOriginální název:
Yes brain
více info...
Přidat komentář
Autorovy další knížky
2015 | ![]() |
2015 | ![]() |
2016 | ![]() |
2014 | ![]() |
2018 | ![]() |
Zajímavá knížka, která se výchovy dětí dotýká zase z trochu jiné strany. Mluví o tzv pozitivním (zajišťuje soucit, vzhled, zvědavost, schopnost řešit problémy...) a negativním mozku (reakce na hrozbu, obava z chyby...). V negatinvím stavu se mozek nachází občas u každého z nás. Podle autorů chceme dětem pomoct vrátit se k pozitivnímu mozku a ukázat jim, jak to dokáží i samy. Nejde tedy o dokonalý život a neustále šťastné dítě bez problémů, ale schonosti, jak se vypořádat s negativní situací a vrátit se do pozitivního mozku, který nám dává možnost hledat radost a smysl i uprostřed životních obtíží.
Co se mi líbilo:
+ otázky k zamyšlení
+ komiksové ukázky situací
+ diskuse o přetížení dětí vjemy, povinnostmi, aktivitami a zdůraznění důležitosti spontánní hry, volného času, nudy a manuální práce
+ chování je forma komunikace
+ děti se chovájí nezpůsobně proto, že své emoce a tělesné projevy ještě kontrolvoat nedokáží, ne proto, že by nechtěly
+ příklady z praxe
+ důraz na vztah rodiče s dítětem
+ vyvážené myšlenkové menu
+ existují i jiné úspechy než jen dobré známky a vysoký plat
+ nereagovat pod vlivem emocí, ale až když je rodič v klidu
+ soustředit se jen na přítomný okamžik, není potřeba se trápit tím, jaké bude dítě za 15 let. Můžeme ovlivnit jen tuto chvíli
+ všechno je fáze a nebude to trvat věčně
+ obsahuje i čáast pro rodiče s otázkami a úkoly k rozvoji sebe sama
S čím nesouhlasím:
- osobnost dítěte závisí na tom, čemu věnujeme pozornost a čeho si vážíme
- tvrdí, že vše maximálně zjednodušili, ale text obsahuje dost omáčky a zbytečně složité termíny a formulace
- často se opakují
- místy špatný překlad
- některé obrázky jsou zbytečné a nicneříkající