Rozvoj morálního vědomí žáků
Pavel Vacek
Příručka objasňuje postupy, jak vést skupinové diskuse na témata s morálním obsahem, jak zadávat a vybírat vhodné etické problémy, jak v žácích motivovat potřebu zaujímat k nim postoje a srozumitelně je formulovat. Publikace vychází ze souhrnu beletrizovaných mikropříběhů („morálních situací“), s nimiž lze pracovat při řízené diskusi. Vysvětluje podstatu morálního vývoje mladého člověka a opírá se o teorie, které tento vývoj popisují, její těžiště však spočívá v podnětech pro pedagogickou praxi. Poslouží i jako inspirace při uplatňování průřezových témat ve výchově (osobnostní a sociální výchova, výchova k myšlení v souvislostech aj.... celý text
Přidat komentář
Pro mě super knížka, lehce a přitom dostatečně popisuje základní témata a přidává i tipy do praxe. Na hlubší studium tématu by asi bylo lepší vzít jiné knihy, ale pro praktické fungování nejen v pedagogice, toto považuji za dostatečné. (Navíc oceňuji tenké knihy, kde se píší konkrétní tipy, místo obsáhlých filosofických teorií.)
Docela hezky zpracovaná knížka, ale kdybych ji nepotřebovala ke studiu, tak bych si ji popravdě nevybrala. Nejvíc oceňuju konkrétní příklady práce se žáky a ukázky morálních dilemat.
Autorovy další knížky
2010 | Kapitoly ze základů pedagogiky |
2013 | Psychologie morálky a výchova charakteru žáků |
2008 | Rozvoj morálního vědomí žáků |
2017 | Pedagogická psychologie |
2005 | Průhledy do psychologie morálky |
Nejlepší kniha, potřebuji ji ve své knihovničce a nemůžu ji nikde sehnat :(