Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami
Mary Lynch Barbera
Kniha seznamuje rodiče a odborníky s principy ABA a verbálního chování, představuje Metodu rozvoje verbálního chování při výuce dětí s autismem a jinými vývojovými postiženími. Metoda vychází z Aplikované behaviorální analýzy (ABA) založené na Skinnerově analýze verbálního chování. Tento přístup je velmi efektivní u dětí, které mají velmi omezené nebo žádné řečové dovednosti. Mary Lynch Barbera v knize popisuje své vlastní zkušenosti s využitím Metody rozvoje verbálního chování z pohledu certifikované behaviorální analytičky a matky dítěte s autismem. Kniha je podrobným průvodcem, který přináší informace o tom, jak u dětí rozvíjet řeč a komunikační dovednosti. Vysvětluje také, jak učit znakový jazyk nevokální děti. Dále se věnuje možnostem snižování výskytu problémového chování, nácviku používání toalety a dalších sebeobslužných činností, které jsou důležité pro všechny děti.... celý text
Literatura naučná Psychologie a pedagogika Zdraví
Vydáno: 2018 , Masarykova univerzitaOriginální název:
The Verbal Behavior Approach: How to Teach Children with Autism and Related Disabilities, 2007
více info...
Přidat komentář
Štítky knihy
Autorovy knížky
2018 | Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými neurovývojovými poruchami |
Děkuji Masarykově univerzitě, resp.všem, kdo se na překladu knihy podíleli. Literatura o aplikované behaviorální analýze je u nás velmi nedostatková.
Sama autorka je matkou autisty, takže se nejedná jen o teoretické plácání. Poutavě vysvětluje principy a aplikaci do běžného života, popisuje terapeutické přístupy, radí a srovnává, jak dané postupy působily na syna a na další stovky dětí s PAS, se kterými během své praxe odbornice na ABA pracovala.