Shadowrun
Robert N. Charrette , Jordan Weisman
Svět se změnil, někteří říkají, že se probudil. Magie se vrátila na svět a elfové, orkové, trpaslíci a trolové na sebe vzali svou pravou podobu. Stejně tak se změnila zvířata v divočine - na zemi se teď procházejí bytosti z bájí a legend. A technologie změnila také lidi. Druhé vydání Shadowrunu obnovuje, reviduje a rozšiřuje populární herní systém Shadowrun. 2. vydání.... celý text
Přidat komentář
Jsem zase zpátky u staré party kámošů, sedíme ve squatu jednoho z nás na matracích. Na zemi káva, čaj, cola a pivo. Před námi je další z mnoha zabitých víkendů. Gamemaster vypráví příběh, máme hornet-drony, ke kterým přiděláváme malé nálože, abychom spáchali atentát na obézního mafiána, za kterýho dostaneme tu hromadu kreditů. Nikdo z nás netuší, že ten cyb-ork, který dělal hlídače u lidskýho prodejce, nás napíchnul a že do nižších částí budov právě vchází banda mafiánských přisluhovačů s jediným cílem. Vymazat nás.
Sakra! Tohle byla jízda. Mladí dneška mají počítačový Cyberpunk, my jsme měli Shadowrun.
Nejedná se o knihu jako takovou, jsou to pravidla hry na hrdiny v cyber-punk prostředí. Vzpomínám, jak jsem se před patnácti lety na střední dostal k druhé edici pravidel po několika letech hraní dračího doupěte a absolutně mě uchvátilo provedení a především svět. No nedávno jsem se dostal k anglickému vydání již páté edice a musím říci, že se hodně věcí změnilo. Komentář níže patří k páté edici.
Na grafickém zpracování se dámy a pánové z Topps a Catalyst game labu neskutečně vyřádili. Je absolutně krutopřísný. Herní systém obdržel balíček změn, ale jelikož již v mém okolí nejsou lidé, kteří by si rádi zahráli, nemohu soudit zda k lepšímu, či horšímu. Co zůstává faktem je to, že jsem měl před sebou 466 stran popisů, pravidel a tabulek, které popisují od světa, ve kterém se děj odehrává (geografii, historii, politiku, hudbu, sekty a další), přes klasický výběr metatypu a atributů, po tabulky plavání, skákání, řízení, střelby k vybavení. Jen najít pár přátel, určit gamemastera a hrát. Ale to už je pryč. Tenhle čas už je pryč.
Tak jsem moc rád, že jsem tyhle pravidla "zdědil".
Všechno podstatné už zmínil Eldar80. Každopádně kdo zná herní sérii na počítač, bavilo ho to a rád si zahraje "Dračák", tak pro něj je tohle jasná volba.
Nejedná se o beletrii ani gamebook!
Jsou to naprosto geniální pravidla pro hru na hrdiny. Takže je to podobné jako třeba u nás velmi známé Dračí doupě. Podobných variant existuje více jako např. D&D a GURPS. Tato kniha je verze 2. Na internetu lze nalézt verzi 3 v češtině. Ty jsou významně vylepšená verze 2. A pak lze stáhnout v angličtině verzi 4, která má už odlišnou logiku od řady verze 2 a 3. Samozřejmě se jedná o další evoluci, ale ty jsem už moc nehrál. Takže nemám moc zkušeností.
Systém lze samozřejmě upravit pro vlastní potřeby, ale přijde mi to zbytečné, protože samotná atmosféra světa ShadowRunu je perfektní. Jedná se o blízkou budoucnost, určitý postapo svět, což je dnes oblíbené, zkombinované s magií a tedy fantasy prvky. Rasy podobné Tolkienově klonu hru významně oživují, ale opět samozřejmě není nutné použít. Kdo jednou zkusí, už nikdy nebude chtít hrát něco méně promyšleného, což je většina starých deskových her. Jediná nevýhoda je nesmírná časová náročnost aktivního hraní a nutnost jedné osoby jako GameMastera.
Tohle vydání má navíc krásné barevné ilustrace a jedná se tak o vyjímečný skvost. 100%
katastrofa na papieri . pokus o nejaku miš maš miešaninu budúcnosti a fantasi elfovo. goblino. sveta no nepodarené zlúčenie a nudné kvákanie neodporúčam pre fanúšikov scifi
Tohle RPG mám doma i s doplňkem Katalog pouličního samuraje. Nevím jestli vyšlo i něco dalšího v češtině. Hráli jsme v té době Dračí doupě a tohle byla bomba. Ale nejvíce se mi líbí vylepšená třetí edice. Mám snad všechny moduly v angličtině. Bylo by skvělé zkusit si to zase po letech zahrát.