Souboj v éteru
Vladimír Ježek , Jiří Šebánek
Publikace osvětluje, jak rozhlas - prostředek hromadného ovlivňování nejširších vrstev obyvatelstva, nositel válečné propagandy a jedna ze zbraní tzv. psychologické války - se pokoušel utvářet smýšlení, postoje a chování nepřítele, spojence i neutrála. Zahrnuje období od roku 1919 až do května 1945. Sleduje propagandu nacistického hnutí, zejména její rozhlasovou formu. Zvláštní pozornost věnuje útokům proti Československu. Všímá si i německých emigrantských vysílaček. V dalším je popsána činnost rozhlasových stanic za druhé světové války v různých zemích i Němci okupovaných. V příloze jsou uvedeny některé "černé", vojenské, povstalecké a partyzánské rozhlasové stanice. Vydání 1.... celý text
Přidat komentář
Propaganda to je mocná čarodějka a mediální prostředky vůbec. Ty dokáži ovlivňovat lidi. No a lidi buď budou přemýšlet nebo se nechají ovlivnit. Ale každopádně bylo zajímavé sledovat propagandu jak nacistů i jejich spojenců, ale i také jejich odpůrců. V knize jsou některé věci, které se objevují i v jiných dokumentech, dokonce se o nich hovoří i v některých filmech, takže je vidět, že v 60. letech se docela objevili věci v archivu, které jsou asi dodnes pravdivé, nebo se i dnes dají použít- taky svým způsobem propaganda no ne?