Křížová cesta
Jeff Grubb
Daleká budoucnost, 60 000 světelných let od planety Země. Nejednotná Konfederace terranských vyhnanců se ocitá uprostřed zuřící bitvy mezi záhadnými Protossy a nemilosrdným hejnem Zergů. Každá rasa usiluje o přežití ve válce, která otevírá úvodní kapitolu nejdůležitější části lidských dějin - nebo předpovídá její násilný a krvavý konec. Mike Liberty byl dobrý reportér... příliš dobrý. Díky jedné své reportáži byl odsunut na pozici válečného zpravodaje mezi mariňáky. Z relativně poklidné rutiny se však rázem dostává do centra nepředstavitelného válečného běsnění. Bojují lidé proti lidem, Protossové proti Zergům, Zergové proti lidem... Umírají celé planety. A Mike Liberty na své Křížové cestě odhaluje zrůdnou pravdu o pozadí tohoto válečného konfliktu... (zdroj: legie.info)... celý text
Literatura světová Romány Sci-fi
Vydáno: 2005 , Fantom PrintOriginální název:
Liberty's Crusade, 2001
více info...
Přidat komentář
Přemýšlel jsem chvíli, jak začít a na jazyk mi přišla slova „Not great, not terrible“. Sám nemůžu říct, že jsem si tuhle knihu neužil a že by to nebyl příjemně strávený čas, ale prostě tomu něco chybělo.
Určitě je to výborný způsob jak doplnit lore stejnojmenné hry, ale je to prostě slabší oproti sesterské sérii Warcraft. I přes to to všem fanouškům hry doporučím a pokud hru neznáte/nehrajete, ale máte rádi scifi, tak vás předem varuji od toho nečekat veledílo.
ooooooooooooo moj bože človek sateší na super scifi a dostane niečo čím sa dá jedine zakúriť v krbe
to bola rvá reakcia. potom som preskočil 3 kapitoli a tam to bolo už o niečom inom .
*** hviezdičky autorovi za 2 rasi emzakov . konečne scifi ako sa patrí. nie tie kraviny kde súperom sú ludia proti ludom a rvári sa to ze to je scifi len vtom ze zmenia miesto bezduchej strielačky s ešte bezduchejšími " americkými hrdinami "
kde protivník sú aktuálny nepriateliaa ameriky v danom období spisovatelovej práce . ako napríklad augánci, rusi , čiňania. venezuela a.t.d.
kde autor nemá ani tolko fantázie zmenit čo i len zbrane - povečine ide o strelné zbrane 20 a 21 storočia . aj keď vtejto knihe si extra nepolepšil ale aspon niečo .
fascimuje ma že večina autorov používa na pohon lodí hipermotori a hiper skok a pritom je to už otrepane .
a ešte jedna vec na boj vo vesmíre sa používajú stíhačky no t je uz naozaj dementné :)
no tak teda idem pokračvať v tejto sérii ďalej keď že som nič " lepšie " nenašiel
* za príbeh aj keď trocha priamočiari a dosť uríchlený tak hrsa na 2 knihu :)
Kniha popisuje události části lidské kampaně ze StarCraftu I. Pokud jste pochopili příběh při hraní, tak je celkem zbytečné tuto knihu číst, protože je zde jen málo informací navíc. Je zde představena postava, která se ve StarCraftu nevyskytuje, reportér Mike.
Kniha je krátká, děj má celkem spád, ale jinak je to vyloženě napsané na vydělání peněz. Jako fanoušek StarCraftu jsem byl zklamán.
Knihu jsem četl jako fanoušek her Starcraft, kdy hráčům neřekne kniha nic nového a je prakticky jen dokreslením příběhu, který hráči znají ze Starcraft 1, první epizody, tedy z misí, které hrajete za rasu lidí. Příběh je vyprávěn z pohledu novináře (válečného zpravodajce), který se ocitne ve středu dění, takže je u prvního oficiálního kontaktu s Protossy i Zergy a setká se s Raynorem, Kerriganovou, generálem Dukem i Arkturem Mengskem. Vložení této postavy do děje je trochu umělé, ale příběh jinak odsýpá a snaží se převyprávět celou první část hry knižně, což se celkem daří.
Pro čtenáře nedotčené vesmírem Starcraftu není problém se zorientovat, protože konflikt se dvěma vesmírnými rasami se odvíjí chronologicky, kdy díky hlavní postavě novináře jsou postupně seznamováni s motivací jednotlivých ras, frakcí a osob.
Konfederace pomocí silné ruky trhu a bezpáteřní korupce spravuje desítky světů. Náhle však výnosný stav naruší moc nepěkná věc. První kontakt s mimozemskou rasou, vražednou a nenasytnou. Což není všechno, protože druhý kontakt na sebe nenechá dlouho čekat. S další, ještě nebezpečnější rasou. Ti první nemají rádi všechno živé, ti druzí nemají rádi jak ty první, tak i všechny ostatní, a lidská rasa jim oběma vysloveně překáží v cestě. A tak čekají Konfederaci dost zajímavé časy…
Nebýt daných pravidel herního systému, kterých se románové zpracování snaží mermomocí držet, mohla z toho být zábavná střílečka. Takhle je to bohužel jen zábavná střílečka pro ty, kteří jsou hrou políbeni. A ostatní se buď spokojí s vachrlatou logikou, na kterou při dvou stech stranách není moc prostoru, nebo zůstanou plavat v množství pojmů a dojmů. Ostatně to samé platí o postavách, s nimiž má člověk možnost seznámit se pouze z rychlíku. Zápletka ale celkem šlape a na zabití času je to v důsledku ideální čtení.
Tuhle knihu jsem četl kdysi těsně po jejím vydání, řekl jsem si že si ji znovu přečtu jako oddechovou četbu před spaním. Ač jsem fanoušek Starcraftu a tedy téma je pro mě dobré, tak kniha jako taková stojí za pendrek. Sice se to jednoduše čte, ale je to chabě nasané, hlavní postavy jsou dost mátožné, děj nesouvislý a určitě by šlo z tohoto tématu vytěžit daleko víc. Dvě hvězdy za knihu, třetí za téma.
Pro mě je tahle knížka úžasná, protože svět StarCraftu miluju, dlouho jsem se k tomuto kousku odhodlával a jsem opravdu rád, že jsem se rozhodl pro koupi. Chápu, že pro čtenáře, kteří tento svět neznají, neznají postavy, rasy, bitevní stroje a bojovníky a další specifičnosti bude scházet detailnější popis, ale mě ne.
Kniha má zajímavý a dynamický děj, pořád se něco děje a ano, děj je schodný s dějem hry, avšak doplňuje spoustu podrobností a střípků, které vedou k lepšímu pochopení celého universa. Samotný autorův styl se čte dobře, je pružný, nemá potřebu se tvářit jako bestseller. Knížka není pro masové čtenáře, ale je dle mého názoru spíše určená fanouškům Blizzardu a Starcraftu a tak je třeba i knížku brát. Kéž by takových to knížek bylo více, hned bych bych byl šťastnější. Za mě 90%
Fanouškům hry se kniha svým určitým způsobem nejspíše bude líbit, ale neznat původní herní příběh, vzhled postav a hlavně ras, nejspíš bych si představila úplně jiný vesmír.. (Zerglingové vypadající jako "psi stáhnutí z kůže"? Pardon, ale kde se poděl ten dinosauří vzhled, na který jsem se po celou dobu hraní koukala?)
Na knize mi vadilo to samé co u Arthase od Ch. Goldenové - slibně a příjemně pomalu se vyvíjející příběh, do kterého najednou v rychlosti vrazíte jakýsi smysl nedávající děj jen proto, že byl v původní (herní) předloze. Je to škoda, protože oba autoři mají jinak skvělý styl psaní.
Pro fanoušky skvělé hry Starcraft jednoznačná volba. Zdánlivě nepřináší mnoho nového, jelikož popisuje kampaň / příběh samotné hry. Přesto nebo možná právě proto, je příběh člověku bližší a dozvídá se více souvislostí a detajlů o známých postavách.
Hlavním hrdinou je novinář Michael Liberty, zpravodaj Mezinárodní televnizní sítě, který je vyslán jako vojenský zpravodaj na periférii planet Konfederace. Tam se setká s postavami, které tak dobře známe ze hry. Začne to generálem (na začátku plukovník) Dukem, pak se seznámíme s maršálem Jimem Raynorem, pak i s Arcturem Mengskem a Sarah Kerrigenovou. Narozdíl od Královny čepelí se však v této knize dozvíme o postavách více, tj. nejen co dělají, ale i jejich psychologický profil, původ a historii. Postava Mengska je pěkně zpracována, vidíme jeho manipulaci s lidmi a jeho přerod z rebela na diktátora. První střet se zergy, včetně jejich popisu, je velice realistický. Přestože není hlavní postavou Jim Raynor, je kniha komplexní a realisticky popisuje úvod příběhu o lidech a dvou mimozemských rasách. Vřele doporučuji si přečíst a to ještě před Královnou čepelí.
Pěkné shrnutí příběhu kampaně za Terrany ve StarCraftu, vyprávěné z pohledu jiné postavy která se ve hře nevyskytuje. Doplněno o několik událostí aby to na sebe slušně navazovalo. Dobrá oddychovka s poměrně slušným spádem. Zopakováno zhruba po patnácti letech od prvního čtení a pořád mě baví.