Verbum Domini

Verbum Domini
https://www.databazeknih.cz/img/books/86_/86143/verbum-domini-86143.jpg 5 3 3

Dokument vznikl na základě jednání biskupské synody v Římě v říjnu 2008. První část textu se mj. zabývá výrokem, že křesťanství je náboženstvím knihy. V srdci církve ovšem neleží vytištěná kniha, ale živé Slovo, vtělený Boží Syn Ježíš Kristus. Papež podrobně probírá studium a výklad Bible v církvi a v rámci živé tradice. V druhé části dokumentu se zaobírá biblickou pastorací, místem, jež má Boží slovo v liturgii a v životě církve. Podrobněji zpracovává téma homilie a zdůrazňuje potřebnost její přípravy od kazatele. V třetí části se papež obrací na všechny věřící a zdůrazňuje misijní poslání církve: hlásat Boží slovo v současném světě. Exhortace se inspiruje spisy apoštola Jana, především prologem k jeho evangeliu. Z církevních dokumentů hojně cituje konstituci Druhého vatikánského koncilu o Božím zjevení Dei Verbum. Dokument využívá i zásadních přínosů Papežské biblické komise, vědeckého grémia Svatého stolce, jehož činnost zaštiťoval dlouhá léta právě Joseph Ratzinger. Verbum Domini konečně vybízí k osobní i společné modlitbě nad Božím slovem. Není lepší cesty, jak hlouběji poznat Krista, než pozorná „posvátná četba“ Písma. ... celý text

Duchovní literatura Náboženství
Vydáno: , Karmelitánské nakladatelství
Originální název:

Verbum Dei, Verbum in Ecclesia, Verbum mundo, 2010


více info...

Přidat komentář

mirektrubak
22.03.2021

Tato posynodální exhortace vyzdvihuje význam Písma svatého jako živého textu. Oproti představě zaprášené knihy, kterou čteme vlastně jen z povinnosti (protože je stará a vzácná), ale moc ji vlastně ani nerozumíme, staví Písmo jako partnera v aktivním oboustranném dialogu. Písmo je zde popsáno jako text, který v každém čtenáři ožívá, který ke každému čtenáři promlouvá exkluzivně, specifickým způsobem ve specifických životních podmínkách každého věřícího (nebo budoucího věřícího :-)
Písmo se zde také představuje jako střed života církve, které teprve skutečným přijetím lidmi naplňuje svůj smysl, a které teprve odezvou ze strany člověka roste o dotváří se. Nejen my potřebuje číst a poznávat Boha v Písmu. Také Bůh potřebuje, abychom Ho v Písmu četli a poznávali.