Verbum Domini přehled
Joseph Alois Ratzinger
Dokument vznikl na základě jednání biskupské synody v Římě v říjnu 2008. První část textu se mj. zabývá výrokem, že křesťanství je náboženstvím knihy. V srdci církve ovšem neleží vytištěná kniha, ale živé Slovo, vtělený Boží Syn Ježíš Kristus. Papež podrobně probírá studium a výklad Bible v církvi a v rámci živé tradice. V druhé části dokumentu se zaobírá biblickou pastorací, místem, jež má Boží slovo v liturgii a v životě církve. Podrobněji zpracovává téma homilie a zdůrazňuje potřebnost její přípravy od kazatele. V třetí části se papež obrací na všechny věřící a zdůrazňuje misijní poslání církve: hlásat Boží slovo v současném světě. Exhortace se inspiruje spisy apoštola Jana, především prologem k jeho evangeliu. Z církevních dokumentů hojně cituje konstituci Druhého vatikánského koncilu o Božím zjevení Dei Verbum. Dokument využívá i zásadních přínosů Papežské biblické komise, vědeckého grémia Svatého stolce, jehož činnost zaštiťoval dlouhá léta právě Joseph Ratzinger. Verbum Domini konečně vybízí k osobní i společné modlitbě nad Božím slovem. Není lepší cesty, jak hlouběji poznat Krista, než pozorná „posvátná četba“ Písma. ... celý text
Duchovní literatura Náboženství
Vydáno: 2011 , Karmelitánské nakladatelstvíOriginální název:
Verbum Dei, Verbum in Ecclesia, Verbum mundo, 2010
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Verbum Domini. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Verbum Domini v seznamech
v Přečtených | 5x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 6x |
v Chystám se číst | 4x |
v Chci si koupit | 2x |
Autorovy další knížky
2011 | Ježíš Nazaretský I. |
2007 | Úvod do křesťanství |
2006 | Deus caritas est |
2006 | Duch liturgie |
2008 | Eschatologie: Smrt a věčný život |
Tato posynodální exhortace vyzdvihuje význam Písma svatého jako živého textu. Oproti představě zaprášené knihy, kterou čteme vlastně jen z povinnosti (protože je stará a vzácná), ale moc ji vlastně ani nerozumíme, staví Písmo jako partnera v aktivním oboustranném dialogu. Písmo je zde popsáno jako text, který v každém čtenáři ožívá, který ke každému čtenáři promlouvá exkluzivně, specifickým způsobem ve specifických životních podmínkách každého věřícího (nebo budoucího věřícího :-)
Písmo se zde také představuje jako střed života církve, které teprve skutečným přijetím lidmi naplňuje svůj smysl, a které teprve odezvou ze strany člověka roste o dotváří se. Nejen my potřebuje číst a poznávat Boha v Písmu. Také Bůh potřebuje, abychom Ho v Písmu četli a poznávali.