Vnitřní smysl Nového Zákona

Vnitřní smysl Nového Zákona
https://www.databazeknih.cz/img/books/16_/168093/vnitrni-smysl-noveho-168093.jpg 5 14 14

První vydání VNITŘNÍHO SMYSLU NOVÉHO ZÁKONA vydal Květoslav Minařík vlastním nákladem v r.1945. Květoslav Minařík vybírá citáty ze všech čtyř evangelií, Skutků apoštolů a některých epištol a doprovází je vysvětlujícími komentáři. Křesťanské učení Nového Zákona interpretuje jako nauku o vědění, moci a osvobození, která člověka vede cestou spásné mravnosti až do úplného ozdravění a nabytí moudrosti. Obhajuje hloubku a velikost přínosu křesťanství, které někteří současní tzv. mystici podceňují ve srovnání s orientálními naukami. Cesta prosté morálky, jak ji ukazuje Nový Zákon, je předepsána každému, kdo chce dospět do světa Veliké mystiky všech dob a směrů. Tato kniha ukazuje jak po této cestě jít. Z obsahu: Nový Zákon ukazuje člověku správnou cestu. A já jsem si dovolil připojit k němu vysvětlivky, aby byly hlouběji odůvodněny jeho mravní poučky. Čtenář uvidí, že náboženství sleduje věcné cíle a staví na rozumově logických zákonech. Jeho východiskem je totiž učení o sebevládě, vrcholící v úplném zastavení duševní činnosti při bdělém vědomí, které je jediným reálným předpokladem nezaujatého pozorování. Jím se zostřují smysly natolik, že studující člověk může sledovat dění v příčinách a následcích. To je druhé, vyšší dobro náboženského učení... ...Hodnota náboženství tkví v tom, že když člověk dodržuje jeho přikázání, dospěje k objektivnímu zjištění, že provazy připoutanosti byly zpřetrhány a místo pocitu připoutanosti vystoupil ničím nezničitelný pocit blaha a svobody, spojený s poznáním pomíjejícnosti všech zevních věcí...... celý text

Přidat komentář

Jelitovna
16.04.2018 5 z 5

"Náboženství je nauka veskrze realistická. Zpracovává člověka v jeho současném stavu tak, aby ho dovedlo k harmonickému soužití s jeho srdcem, myslí a duchem a aby na prvém místě odstranilo jeho osobní utrpení. Teprve potom a právě přímo z této činnosti a stále na tomtéž žebříku snah a práce ho dovede ke zvláštnostem, jež jsou pokládány za zkušenosti extatického ducha nebo mysli. Proto se odvažuji tvrdit, že náboženské zkušenosti při duševním pokroku lidstva zevšeobecní na té cestě, po níž jde. Že tudíž je zde náboženská nauka proto, aby pomáhala jednotlivci nebo všem lidem k tomu, aby snáze dospěli k harmonickému žití a soužití.
To, co dnes označujeme za náboženství, je jenom kult čehosi neznámého a kult mravní s mlhavým a zmateným cílem. Jako takové je náboženství mnohdy spíš politickým prostředkem v zápasu o vnější moc. To se stalo proto, že nebyl poznán jeho pravý účel a že povrchní lidé, kteří se ho chopili, je propagovali jako hračku, komedii nebo divadlo pro dav."