Vyzvánění

Vyzvánění
https://www.databazeknih.cz/img/books/47_/476777/bmid_vyzvaneni-Oys-476777.png 3 3 3

Během méně než deseti let se ve Finsku objevila Nokia, aby se ujala vedoucího postavení v revoluci mobilních telefonů. Vyrostla v jednu z nejznámějších a nejcennějších značek na světě. Následoval však prudký úpadek vedoucí k prodeji obchodu s telefony společnosti Microsoft. Tato kniha zkoumá a analyzuje cestu značky a snaží se zachytit ponaučení pro každého, kdo chce pochopit, co mohlo po úžasném úspěchu vést k tak náhlému pádu společnosti Nokia. Je snadné položit vinu za její zánik k prahu značek Apple, Google a Samsung, ale znamenalo by to ignorovat jednu podstatnou skutečnost: Nokia začala kolabovat zevnitř mnohem dříve, než některé z těchto firem vůbec vstoupily na trh s mobilní komunikací, což činí příběh společnosti Nokia ještě zajímavějším. Autoři popisují a analyzují různé fáze cesty společnosti Nokia z privilegované perspektivy vnějšího pozorovatele (a s přístupem ke všem vedoucím pracovníkům za posledních dvacet let, po němž následoval koordinovaný výzkum v roce 2015). Toto je příběh o vůdcích, činících strategická a organizační rozhodnutí, o jejich chování a interakci, o tom, jak uspěli a nedokázali inspirovat či oslovit své zaměstnance. Snad nejzajímavější je na něm fakt, že otevírá příslovečnou „černou skříňku“ s odpověďmi na otázky proč a jak se věci uvnitř velkých organizací skutečně odehrávají. Proč došlo k úpadku? Kolika omylům bylo možné zabránit? Změnil se svět kolem společnosti Nokia příliš rychle na to, aby se přizpůsobila? Obsahoval snad její úspěch i semínka jejího selhání?... celý text

Literatura naučná Ekonomie a obchod
Vydáno: , Via
Originální název:

Ringtone: Exploring the Rise and Fall of Nokia in Mobile Phones, 2018


více info...

Přidat komentář

Night
06.08.2023 2 z 5

Detailně vysvětlen příběh Nokie, která rozhodně je dobrou případovou studií.

E_Lan
16.03.2023 3 z 5

Dozajista podnětné čtení a zajímavé firmě s ještě zajímavější historií. Kniha je velmi poučná, obzvláště pro vrcholové manažery korporátních firem. I přes vše pozitivní co jsem zmínil kniha trpí popisně-studijním charakterem, který je docela nudný a není úplně jednoduché knihu číst. Špetka emocí by knihu odlehčila a našla i širší obecenstvo.


Autoři knihy

Yves Doz
francouzská, 1947
Keeley Wilson
anglická