Webináře ve vzdělávání

Webináře ve vzdělávání
https://www.databazeknih.cz/img/books/36_/360914/bmid_webinare-ve-vzdelavani-2OI-360914.png 3 2 2

Kniha představuje fenomén webinářů, které se dnes stále více uplatňují jak ve firemním, tak také ve formálním či neformální vzdělávání. Jde o formu, která není jen pasivním předáváním informací jako v případě záznamu přednášek (i když také je možné), ale klade důraz na interaktivitu výkladu a aktivitu každého jedince. Jde o cestu, jak vzdělávání doplnit o prvek, který mu zvyšuje atraktivitu a současně snižuje ekonomické náklady. Ukazuje jak technické způsoby řešení a nástroje, která lze pro realizaci webinářů použít, ale především se zaměřuje na pedagogické a didaktické aspekty problematiky. Důraz je kladen jednak na otázku, jak realizovat skutečně dobré a zajímavé webináře s patřičným vzdělávacím obsahem, který bude pro studenty skutečně přínosný a zajímavý, tak také na otázku jejich začlenění do procesu vzdělávání jako takového. Jednou z pedagogických teorií, o kterých se hovoří v souvislosti s rozvojem internetu a síťového učení je konketivismus, který klade důraz na vytváření znalostí v prostředí sítě, samostatnou tvůrčí aktivitu studenta a jeho schopnost se do velké míry vzdělávat sám. Jelikož jde o směr, který nemá doposud propracované didaktické metody, vnímáme jako užitečné se jim s velkou pečlivostí věnovat právě zde. A to především s ohledem na to, že právě webináře představují jednu z forem vzdělávání, které se označují jako typicky konektivistické. Obecné koncepty pedagogického charakteru jsou ilustrovány výzkumnými sondami, které dávají práci charakter výzkumné monografie.... celý text

Přidat komentář

momo01
09.04.2021 2 z 5

Celý text vyznívá jako úvod k bakalářské práci. Styl psaní je suchý s nadužíváním odborných výrazů. Je v něm trochu té teorie, stručná nabídka platforem a to je vlastně všechno. Z praktického hlediska bez přínosu. Vlastně je to jen úvod, kterému chybí stať a závěr

IŠ
04.05.2019 4 z 5

Je to takové rychlé čtení... ale vůbec ne špatné. Ke knize jsem přišla úplnou náhodou. Hledala jsem informace k problematice digitálního vzdělávání a tak, jak je na jedné straně poměrně bohatá nabídka k e-learningu, tak webináře jsou prakticky na nule. Stejně jako má osobní zkušenost s webinářem. I když jsem ze své podstaty dost konzervativní, protože přítomnost lektora při výuce má své kouzlo a mnohdy faktický důvod, jsem ICT otevřená a zcela otevřeně a veřejně se přiznávám, že se někdy nějakým zajímavým webinářem nechám svést.