Webináře ve vzdělávání přehled
Michal Černý
Kniha představuje fenomén webinářů, které se dnes stále více uplatňují jak ve firemním, tak také ve formálním či neformální vzdělávání. Jde o formu, která není jen pasivním předáváním informací jako v případě záznamu přednášek (i když také je možné), ale klade důraz na interaktivitu výkladu a aktivitu každého jedince. Jde o cestu, jak vzdělávání doplnit o prvek, který mu zvyšuje atraktivitu a současně snižuje ekonomické náklady. Ukazuje jak technické způsoby řešení a nástroje, která lze pro realizaci webinářů použít, ale především se zaměřuje na pedagogické a didaktické aspekty problematiky. Důraz je kladen jednak na otázku, jak realizovat skutečně dobré a zajímavé webináře s patřičným vzdělávacím obsahem, který bude pro studenty skutečně přínosný a zajímavý, tak také na otázku jejich začlenění do procesu vzdělávání jako takového. Jednou z pedagogických teorií, o kterých se hovoří v souvislosti s rozvojem internetu a síťového učení je konketivismus, který klade důraz na vytváření znalostí v prostředí sítě, samostatnou tvůrčí aktivitu studenta a jeho schopnost se do velké míry vzdělávat sám. Jelikož jde o směr, který nemá doposud propracované didaktické metody, vnímáme jako užitečné se jim s velkou pečlivostí věnovat právě zde. A to především s ohledem na to, že právě webináře představují jednu z forem vzdělávání, které se označují jako typicky konektivistické. Obecné koncepty pedagogického charakteru jsou ilustrovány výzkumnými sondami, které dávají práci charakter výzkumné monografie.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Webináře ve vzdělávání. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Je to takové rychlé čtení... ale vůbec ne špatné. Ke knize jsem přišla úplnou náhodou. Hledala jsem informace k problematice digitálního vzdělávání a tak, jak je na jedné straně poměrně bohatá nabídka k e-learningu, tak webináře jsou prakticky na nule. Stejně jako má osobní zkušenost s webinářem. I když jsem ze své podstaty dost konzervativní, protože přítomnost lektora při výuce má své kouzlo a mnohdy faktický důvod, jsem ICT otevřená a zcela otevřeně a veřejně se přiznávám, že se někdy nějakým zajímavým webinářem nechám svést.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Webináře ve vzdělávání v seznamech
v Přečtených | 2x |
v Knihotéce | 2x |
v Chci si koupit | 1x |
Autorovy další knížky
2014 | Myšlenkové mapy pro studenty |
2016 | Efektivní učení |
2015 | Informační vzdělávání pro učitele |
2016 | Jak učit sám sebe |
2015 | Informace jako antropologický fenomén :člověk ve světě informací |
Celý text vyznívá jako úvod k bakalářské práci. Styl psaní je suchý s nadužíváním odborných výrazů. Je v něm trochu té teorie, stručná nabídka platforem a to je vlastně všechno. Z praktického hlediska bez přínosu. Vlastně je to jen úvod, kterému chybí stať a závěr