Stormrage
Richard A. Knaak
World of WarCraft série
< 7. díl >
Když byl svět nazývaný Azeroth ještě mladý, dali mu titáni, bohům podobné bytosti, řád. Hnětli pevniny, hloubili moře, vše s cílem naplnit dokonalou představu o tom, jaký by měl Azeroth být. A přestože titáni z Azerothu dávno odešli, jejich dílo přetrvalo dodnes. Je známé jako Smaragdový sen, svěží a divoká prapůvodní verze World of WarCraft. Nesčetná jsou tajemství halící Smaragdový sen i jeho samotářské strážce, příslušníky zelené dračí letky. V časech dávno minulých vstupovali do Snu druidi s cílem hlídat úbytek a proud života na Azerothu v rámci svého věčného úkolu udržovat jemnou rovnováhu přírody. Ne všechny sny jsou však příjemné. V poslední době začala ve Smaragdovém snu růst Smaragdová noční můra, prostor plný zkaženosti a zla, a pomalu mění Sen v nepředstavitelnou hrůzu a děs. Noční můra pohltila také nic netušící zelené draky a pokřivila jim mysl a znetvořila tělo. Pro druidy, kteří vstoupili do stále temnějšího snu, bylo najednou obtížné – někdy dokonce nemožné – uniknout. Nejsou však jedinou obětí Noční můry. Ta najednou sužuje čím dál více lidí. Rostoucímu nebezpečí by mohl padnout za oběť dokonce i Malfurion Stormrage, první a největší z azerothských druidů. A tak zatímco se světem šíří děsivé sny, začíná se zoufalá výprava s cílem arcidruida najít a zachránit. Nepřátelé přírody se ovšem velmi brzy dozví pravou podstatu jména Stormrage.... celý text
Přidat komentář
Uf, tak tohle bylo docela náročné počtení. Kniha mě nevtáhla tak, jak jiné z tohoto světa a než se něco stalo, trvalo to věky.
V poslední třetině však příběh nabral tempo a konečně to začalo odsýpat, i když jsem ve výsledku byla vcelku zklamaná, že velcí aspekti nic moc nezmohli a celý svět se musel pokusit zachránit hlavní hrdina sám.
Největší plus jsem viděla v záporákovi, jen mě osobně úplně nenadchlo to ukončení a vzhledem k tomu, jak skvěle to bylo na začátku uchopené, ukončení to vcelku zazdilo.
Kniha mi prostě nesedla tak, jak jsem doufala a stále se asi víc přikláním k příběhům, kde figurují osudy hordy.
Je to poslední kniha ze všech, kterou jsem krom těch nových přizpůsobených filmu (ty nikdy) vzal do ruky.... a ze všech mne bavila nejméně. V některých částech byla natahovaná, bitevní děj mne moc nebavil a i když se objeví pár starých známých postav.... celkově oproti jiným knihám z tohoto světa mne prostě netáhla a trochu jsem se nutil knihu dočíst.
Moc pěkné čtení,jsem potěšen,že se člověk může tak krásně vnést do napínavého děje.Celou sérii doporučuji.
Pro mě jedna z nelepších knih z tohoto universa. Má to napínavý průběh, dojemný příběh a až do samého konce jste v napětí, jak to dopadne. Jasně, pár tipů, kdo asi přežije máte hned od začátku, ale kdo ví...
Příběh byl celkem zajímavý, ale místy trochu vleklý. Bohužel kniha obsahuje hodně nepřesností v místech, kde se odkazuje na události ze hry warcraft a na válku prastarých, což mě rozčilovalo. Identita hlavního záporáka byla dobře vymyšlená, ale škoda toho rozuzlení. Tenhle typ závěru naznačuje, že autor buď trpí nedostatkem fantazie nebo neví, co s vlastním příběhem vlastně udělat
Rozhodně jeden z nejutahanějších Warcraftů všech dob. Kniha by potřebovala zkrátit tak o polovinu, protože na její velikost se tam toho moc neděje. Bohužel hlavní linka se Smaragdovým snem a ultimátním zlem je tak slabá a předvídatelná, že do přečtení jsem se občas musel nutit. A to je nejhorší vizitka knihy. Jako jedna z posledních přeložených knih u nás je to slabší co jsme mohli dostat.
Jedna ze slabsich Warcraft knih za me. Na muj vkus az moc spiritualni a nadprirozene / neuchopitelne. Taky by to mohlo byt klidne mnohem kratsi, casto fakt o nicem. Ale na precteni a doplneni mezer OK.
" Chápu, že musím zjistit pravdu, ať již bude znamenat cokoli... i kdyby mě to nakonec mělo stát život." (Malfurion Stormrage)
R. A. Knaak nesklamal a opäť napísal skvelí príbeh zo sveta Word of Warcraft. Odporúčam najprv prečítať príbeh Válka prastarých, ktorá nadväzuje na toto dielo. Človek sa vyvaruje istým nejasnostiam. Znovu sa tu stretávame s rasou Nočných elfov, ktorá musí čeliť, na čele s Malfurionom a Tirande, nočnej more.
Svět WarCraftu miluju, přečetl jsem všechny knihy, a i přesto, že styl Knaaka je vynikající jsem se nedokázal prokousat knihou ani na druhý pokus. Zbytečně zdlouhavé, akce skoro žádná (teda alespoň do té doby do které jsem se prokousal, kousek za půlku) , začátek zbytečně zdlouhavý a místy až nudný. Přesto, že všechny knihy jsem přečetl jedním dechem, tak tenhle počin mi prostě absolutně nesedl.
Ano vznik druidů byl krásný nápad, moc hezky napsáno.
No a pro hráče (WoW) tak konečně se člověk dozvěděl proč se stal Illidan Illidanem :D
Troufám si říct, že nejlepší kniha od doby, co knižní univerzum Warcraftu vychází pod hlavičkou WoW. Je to sice opět jen vyprávění o boji dobra proti zlu, ale má velmi netradiční, pochmurný až horrorový nádech, a tím z řady ostatních Warcraft knih výrazně vybočuje. Knaakův klasický styl psaní, založený na rychlém spádu a velké akčnosti, opět nechybí, a díky němu je kniha hodně čtivá. Fanoušky warcraftovského světa (ať už pouze knižního, mezi něž se řadím; nebo i herního), potěší velké množství známých charakterů a odkazů. Snad jen bez obligátní megalomanské závěrečné bitvy by se příběh obešel, rozmach a osudovost by tím nikterak neztratil.
Tento díl ze světa Warcraftu mi přijde jako dvousečný meč.
Na jednu stranu oceňuji propojení herního světa s knižním, kdy se děj z knihy skutečně promítl i ve hře, což je vážně dobrý nápad. Příběh samotný byl napínavý, atmosféra na Knaaka temnější, také velký plus za spoustu známých postav, co jsem si za ty roky oblíbil, ale co mi skutečně hodně vadilo, tak byl samotný překlad, který na mě místy působil nepatřičně. Věřím, že se překladatel Jan Netolička zvlášť potrápil, protože kvůli přímému promítnutí do samotné hry a naopak, je v Malfurionovi narážka například na schopnosti z online světa, které mají svůj unikátní název již v jiném jazyce, které si každý může vyložit trochu jinak. Ale taky jak přeložit některé části, aby to vyhovovalo všem. To mi připomíná jedno přísloví „Tisíc lidí, tisíc chutí“...
Ze všech warcraft knížek co sem četl, byla tato nejnapínavější ze všech. Nikdy sem neveděl co bude následovat a místy sem pomalu ani nemohl dýchat. Tohle je jeden z nejlepších příběhů v celém warcraftu a rozhodně stojí za to si ho přečíst, za mě plných 5 hvězd.
Má první kniha ze série knih World of Warcraft.
A co si o ní myslím? JEN TO NEJLEPŠÍ! Děj je úžasný a napínavý. Temná atmosféra je dalším kladným elementem této knihy. Během čtyř dnů jsem knihu přečetl. Vždy jsem si kousal nehty, jak co dopadne. Dávám 5 * z možných 5 c:
Jedna z nejlepsich warcraft knih. Pribeh zasazeny do Smaragdoveho snu a Nocni mury me velmi bavil svou vaznosti a misty ponurosti. Provazani s pribehem Valky prastarych je dalsi bonus k teto knize a pro fanousky sveta warcraft ji vrele doporucuji.
Temný a trochu depresivní příběh z dosud neprobádaných vod světa Azerothu. Druidi mají velký problém, protože jejich nejvyšší představitel Malfurion se ztratil ve Smaragdovém snu a ten se nyní mění ve noční můru. Ani strážci Smaragdového snu, zelení draci aspekta Ysery, netuší co proti nim stojí. Temné síly pomalu přebírají moc nad osudem Azerothu! Příběh mi přišel trochu zbytečně natahovaný, ale nedá se říct, že bych se u čtení knížky někdy nudil. Nechybí zde zrada, přátelství či sebeobětování. Navíc se potkáte se spoustou starých známých, jako je například Broll, Varian či třeba Hamuul.
Pro fandy se jedná o povinnost, pro ostatní je to dobré fantasy, které ale vyžaduje alespoň malé znalosti z Warcraftu. :)
Už dlouho jsem z fantasy knihy necítil takovou dávku deprese jako tady. Těžko uvěřitelný a až příliš megalomanský konec. Občas slušně napínavý horor, ale převážně ponurá nuda.
Štítky knihy
elfové magie WarCraft herní adaptace
Autorovy další knížky
2003 | Den draka |
2004 | Ohnivý drak |
2002 | Dědictví krve |
2013 | Stormrage |
2003 | Království stínu |
Základní koncept knihy opravdu není špatný. Smaragdový sen se hroutí a noční můra zaplavuje celý svět, kdy lidé upadají do spánku a čelí tomu nejhoršímu, co si dovedou představit? Skvělý nápad! Provedení? Bídné. Postavy kniha nabízí vcelku zajímavé, ale problém je, že je jich strašně moc. Ono by to klidně mohlo stát jen na Malfurionovi, Tyrande, Brollovi a klidně i oné orkyni, ale cpát do toho ještě kapitoly se Sylvanas, Varianem a všemi ostatními autor fakt neměl. Kniha je tak nekonečná, táhne se a onen zajímavý koncept se promění nakonec jen v obří rubačku, protože aby to osvětlili nějak nevšedně, museli vzít extrémně zlého padoucha z dávné minulosti, který to všechno způsobil. A mít svatbu po deseti tisících letech lásky je taky trošku bizár, člověk by čekal, že k tomu dojde trochu dřív. Prvních čtvrtině, možná i polovině bych dal tři hvězdy, ale pak je sešup neskutečný. Sice jsem zvažoval i jednu hvězdu, ale zprůměruji to jako celek na dvě.