KorovaLtd. diskuze u autorů
S učebnicí od PhDr. Mileny Kelly jsem se poprvé setkala na základní škole přibližně ve čtvrté třídě, to jsem s anglickým jazykem teprve začínala. Myslím, že je nejdůležitější pro nováčka naučit se nejprve slova, která sám běžně používá v rodném jazyce (např. kniha, autobus, tužka či fráze Dobré ráno!) čili si je snadno zapamatuje. Proto mě velmi zaskočila druhá lekce učebnice Angličtina po slovech, z níž se žák učí slovíčka typu swan (labuť) nebo waterfall (vodopád). Tady se nabízí otázka, proč proboha tato slova zařadila Kelly už do druhé lekce? No, a kde je například gramatika? Pouhé opisování slov a frází a „závorkování“ (tj. opis transkripce anglických slůvek) pro desetiletého nováčka není žádný med a mě to rozhodně nebavilo.
V životopisu PhDr. Mileny Kelly se dočítám, že prošla Univerzitou Karlovou, Harvardem i Sorbonnou, takže je to velice kvalifikovaná a učená lektorka. Bohužel mi její učebnice nevyhovovaly a anglický jazyk mě začal bavit až v pubertě, kdy jsem si překládala pro zábavu texty oblíbených kapel. Ale nechci svalovat všechnu vinu na paní Kelly, z velké části samozřejmě záleží na pedagogovi, jak svou výuku pojme. V mém případě jsem asi neměla velké štěstí na pedagoga.