Komentáře: Nesuď knihu podle obalu. Uvnitř totiž bude mnohem nechutnější (26)

Přidat komentář

terimila
19.10.2018

Já teda nevím, na nechuťárny se fakt dívám nerada (ovšem číst o nich mi kupodivu nevadí), ale tahle obálka mi přijde v pohodě. Když odmyslím, co na ní je, tak mi po vizuální stránce přijde dokonce i hezká.
A knížka vypadá lákavě. Severský detektivky okořeněný nějakým tím hnusem já ráda, takže se těším moc.

Synysterka
19.10.2018

Pročetla jsem si komentáře zde pod článkem....Asi jsem divná, ale mě to nějak extrémně nechutné nepřijde. A knihu si ráda přečtu, mám ráda thrillery a hlavně ty ze severu.
A jak už padlo níže, proč komentovat a hanit něco co jsem vůbec nečetla, také nechodím komentovat něco, co mě nezajímá a když už náhodou nahlédnu někam, co je mimo moje zájmy, tak to přejdu mlčením.


Lenka.Vílka
18.10.2018

Amelie.m: a právě o to jde. Možná "hit", možná "shit". Ale soudit podle anotace, natož obálky, není správné. Prosím o souzení knihy komentáři pod knihou, až přečtete ;)

amelie.m
18.10.2018

Možná ta obálka dohání něco, co nezvládá text uvnitř? :)

MarianP
18.10.2018

Tiež nerozumiem, prečo knihu komentuje niekto, kto vie, že ju nebude čítať. To aj ja môžem ísť na nejakú romantickú Daniele Steelovú a komentovať jej knihy, že aké sú nudné, za to že sa tam nevyrezávajú ľuďom vnútornosti hoci som žiadnu nečítal...Nekomentujte to ak to nečítate a nebuďte takí precitlivelí... PS. slovenská obálka je tiež pekná, hoci nie až takto :).

siena
18.10.2018

HTO, souhlasím s Vámi. Bohužel, prodává, neb je to žádáno.
Nakonec styl "nechutného" psaní není "problém" jen detektivek a hororů, ale i např. historických románů současných autorů. V tomto případě, dle komentářů u knih, dochází i k velkému zkreslení představy čtenářů, co vlastně středověk byl, jak se v něm žilo.

hledaseniki
18.10.2018

Nedramatizujte, je to jen obálka knihy. Daleko nechutnější věci se dějí každý den a cpou to do zpráv.
Když to nechcete číst, tak si to nekupujte. Upřímně je spousta odporných obálek, které sice nemají podobný obrázek, ale jsou hnusné kýčovité a nad tím se nikdo nepozastavuje.

intelektuálka
18.10.2018

Stejně jako Isserley - říkám pouze svůj názor a respektuji názory druhých...
Naopak myslím, že je dobře, že se tu čtenáři vyjádří.
A snad je tu dovoleno vyjádřit se každému ?

Limonadovyjoe
18.10.2018

No já Teda nevím, mě to přijde méně nechutné než třeba 50 odstínů šedi :) my co jsme naturalisticky založení (jsem zdravotník) se na tuhle knihu těšíme :)

HTO
18.10.2018

„’Každý má právo vědět’ je lživé heslo lživého století, protože daleko výš stojí jiné, dnes ztracené právo: právo člověka nevědět, nezaneřádit svoji Bohem stvořenou duši pomluvami, žvásty, hloupostmi.“ — Solženicyn

HTO
17.10.2018

Dalo by se argumentovat, že „bože, ta obálka je ale fádní“, „ten příběh je ale strašné klišé“, „to je tak naivní“ (ty druhé dvě věci poznáte z obrázku?) nezpůsobí, že vám bude špatně od žaludku, což se u děvčete namaskovaného za mrtvé stát může, ale, stejně jako odjakživa prodává sex, dnes prodávají i nechutnosti, a proto jsou evidentně na titulní stránce – a to já čtu thrillery i horory i detektivky s chutí. Kromě toho, v knize se píše o dvou dětech, velkém chlapovi a jedné dospělé Inuitce, zatímco na obálce je dospělá běloška, což by se dalo klasifikovat jako „fádní“.

Knihontýnka
17.10.2018

Souhlas s ostatníma “citlivkama”. Nemusím se na takový věci koukat a ač mám detektivky občas docela ráda, neznamená to, že se chci na to stejné dívat a už vůbec ne na titulce Databáze. Takový nevkusný hnus mě spolehlivě odradí - nejen od koupě knihy.

Isserley
17.10.2018

Intelektuálko, ano, hrůzy se děly a dějí.
Ne, neodsuzuji milovníky thrillerů a horrorů, jen mi vadil ten odporný obrázek na titulní straně DK.
Dneska jsem si totiž v knihkupectví namátkou otevřela knihu https://www.databazeknih.cz/knihy/posledni-svedci-solo-pro-detsky-hlas-385893
a oči mi utkvěly na větě: “Proč střelili maminku do obličeje, vždyť byla tak krásná”.
Nějak se mi to spojilo, jestli jsem se někoho dotkla, tak to mě mrzí, ale na mém názoru na výše zobrazenou obálku a knihy tohoto druhu to nic nemění.

Liberi
17.10.2018

intelektuálka - O historii a jejích hrůzách, především Evropy, jsem obeznámen více než dobře. Nebyl to osobní útok na nikoho. Mně jde jen o to, že ne všichni lidé vyhledávají pozitivní čtení. Někteří mají rádi třeba ten horor, a taky nejde o malou skupinu čtenářů. Tak proč alespoň občas těmto čtenářům nepoklonkovat? Mají na to stejné právo jako ti, jež čtou zcela odlišný žánr.

Aneb tedy, kdo má zájem, ať si přečte článek, ať si prohlédne obálku. Kdo nemá zájem, ať nečte článek, ať obálku ignoruje.

Stejně bych totiž mohl komentovat při jiných příležitostech a napsat: "bože, ta obálka je ale fádní", "ten příběh je ale strašné klišé", "to je tak naivní"... a nedělám to. Nemám důvod reagovat na literaturu, kterou nečtu, už jen proto, že nechci kazit dojem ostatním čtenářům.

To je celá pointa mých příspěvků.

intelektuálka
17.10.2018

Lenko - ano, ale vzhledem k tomu, že život přinese hodně trápení - je fajn hledat něco pozitivního - a v životě je toho hodně...

A pro Liberi - ano, jsem senzitivní - ale mně horrory nic příznivého nedávají...
A pokud se dějí hrůzy - stačí se podívat do minulosti - války a holokaust...

Liberi
17.10.2018

Všímám si, že do takovýchto diskusí píšou především, s prominutím, "citlivky". Je snad něco špatného na tom, že má někdo rád thrillery a horory? Přijde mi, že ti nejaktivnější uživatelé v diskusích používají dvojí metr.
Pokud vám taková literatura nesedne, pokud se vám nelíbí obálka, nečtěte článek, nedívejte se na fotografii, a je to.
Na knihu se těším, a taky mě těší, že se pro jednou zde propaguje taky něco jiného, než literatura pro ženy.
Mimochodem článek je napsaný skvěle!

Lenka.Vílka
17.10.2018

Intelektuálka: pokud je to jenom literatura na prokládání jiných věcí, tak proč ne. Jenom mi vadí tohle automatické odsuzování. Ano, možná zjistím, že mi to nebude vyhovovat. Ale možná to nebude až takové, jak se všichni bojí. Nikdo z nás tu knihu ještě nečetl (z téhle diskuze). Takže mě tyhle reakce mrzí. A mrzely by mě, i kdybych se na knihu nechystala.
Ale rozhodně bod za tuhle skvěle vytvořenou hype.

intelektuálka
17.10.2018

Lenko. - ne znechucení.... v životě jsou i jiné věci než perverze ...
Já mám nyní období mezilidských vztahů - a to velmi pozitivních ...

siena
17.10.2018

Měla bych poznámku.
"...děsivé, nechutné, surové čtení. Dokonalé. Severská literatura ve své nejlepší kondici. ...". Severská detektivka možná, ale určitě ne severská literatura.

Lenka.Vílka
17.10.2018

Sem píšou jenom znechucení uživatelé?! Je na čase ten řetěz zlomit. Na knihu se moc těším. Jo, a obálka, ta je luxusní.