alma
komentáře u knih

Mrazivé. Je zde jasně vyznačeno, kdo je slabý a zlý, kdo naopak přeživší s potenciálem budoucí síly. Žádná sprostá relativizace, jak je jí všude kolem až nad míru snesitelnosti.


Po prolétnutí knihy mi začíná být jasné ještě naléhavěji, že odmítnutí Boha je ten hlavní důvod, proč nakonec tato ideologie musí směřovat k destrukci a tím pádem i k sebedestrukci. Plané řeči, které mají jako vidinu cíle pouze materialismus ( +na pomoc šla propagandou jistě spousta srdceryvných příběhů ) a těží akorát z revolučního nadšení, jsou odsouzeny být jen planými řečmi, vedoucími na zcestí.

Mrazivé perspektivy, pravdivé pojmenování světových mechanizmů, stále aktuální až nadčasové. Usvědčující momenty.
První text, který mi dostatečně obhájil emergenci marxismu v naší minulosti. Nebezpečí zneužití lidské empatie. Romantizace chudých využita k propagandě vlastních cílů.
Okomentované geopolitické i ideologické boje, včetně návrhu psychologie zapojených jednotlivců.


Některé texty zvlášť magical, pro krásný advent :)


Výborné uvedení do tématu žen aspirujících na vědecké pozice. Líbily se mi příběhy žen, kde bylo možno dopátrat se nějakých podrobnějších souvislostí. Seřazení podle oboru je přehledné, zásadní problémy jsou zdůrazněny opakovaně na více místech.
Tato kniha mě namotivovala si v budoucnu přečíst i Deník Albíny Dratvové, která navzdory své významné, tehdy pro ženy velmi vzácné pozici ( i jistě nadprůměrné inteligenci) razila názor, že ženy jsou na vážených pozicích pouze z důvodu nedostatku mužů. A že ženy na těchto místech prý vyjadřují pouze úpadek společnosti. Pro mě jako mladou generaci absolutně nepochopitelné, tehdy hádám naprostý názorový mainstream.


"Nami si položí ruce na břicho; je příjemné být zase jednou dobře najedený. Ale ať hmatá sebehlouběji, nedokáže v sobě nahmatat žádné zbytky pocitů, je tam jen prázdná dlouhá nora, kterou tam kdysi vyhrabalo divoké zvíře. Zanechal fragmenty sebe samého v lidech, které miloval, a sám už nemá nic."


(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

(SPOILER) Četba,,Hovorů s Bohem" N. D. Walsche může být jistě inspirativní. Právě tak ale může přivést k zamyšlení, zda se v autorově případě skutečně jedná o vážné duchovní hledačství, anebo spíše o mystifikaci nezkušených čtenářů hříčkami s náboženskými pojmy. Jinými slovy: zda je jeho autorská práce vedena skutečně tak dobrým úmyslem, jaký je hodem obdivu ušlechtilých členů Humanity's Teamu. (redakce časopisu Dingir, 4/2005)

V Hovorech je zavádějící tvrzení, že jsou dvě základní emoce - strach a láska. To je příliš zjednodušené a do spektra známého života to rozhodně nezapadá. Z toho můžu tvrdit, že autoritativní tón "boha" z té knihy již ztrácí váhu ve všem dalším, co tvrdí.
Nemůžu už to brát vážně.
Můžu přiznat, že je kniha psána sugestivně.
A získává si náklonnost čtenáře velkorysými úvahami, přitom tón "boha" je nadřazený, z pozice moci.
Přestože tvrdí, že lidé jsou "Bohu rovni"??
Rozhovor též působí stylizovaně tak, aby právě získával důvěru možná pochybujícího čtenáře.
Odpovědi v knize, které měly asi uklidnit, mě naopak silně rozrušily. Naprosto bourají koncept spravedlnosti. Kniha mě vyvedla z rovnováhy a po důkladnější rozvaze o ní vyvstávají jen samé otázky.
Je možné říct, že pro Boha neexistuje dobro nebo zlo?
Proč bychom pak byli přirozeně nastavení mezi nimi vnímat rozdíly?
Dobro a zlo je lidský konstrukt a stejně půjdou všichni do nebe? Jako vážně?
Něco mi říká, že je to důležitá otázka a není dobře jako odpověd pasivně příjmout, co se píše v této knize.