Nové diskuze
Čítajú česi aj po slovensky písané knihy?
20. Kniha, jejíž název obsahuje slovo dveře
Poezie, která se do šuplíku nehodí
19. Kniha o překonávání překážek
18. Kniha odehrávající se v zemi, kterou byste rádi navštívili
Nové příspěvky
Soutěž o nejkrásnější báseň. pajonek · 08.10.2010 v 14:30
s-reader, tady máš ten svůj příspěvek zpět :
To Přezdívka: Ó arcikníže vtipnosti, máš zapotřebí se k tomu vyjadřovat, ulevilo se ti, připádáš si lepší? Ohrnul jsi veřejně nos nad několika snaživci a zajisté jsi spokojený ve své genialitě. Poezie není věc, do které bych se chtěl míchat, amatérská tvorba také ne. Ale pokud bych se nějakým omylem dopustil takového výlevu jako ty, hluboce bych se styděl. Tvůj příspěvek mi připadá spíše jako výraz snobství než vkusu. Domníval jsem se, že četba člověka kultivuje a nedělá z něj hulváta. Proto ti doporučím to, co doporučuješ našim poetům. Čti a přemýšlej.
Vyhledávání GepardLady · 08.10.2010 v 12:42
Zrovna jsem sem chtěla napsat, že by se hodilo vyhledávání podle žánrů knih, a koukám, že už to tu psala Rustynka. Tak já se přidávám :-) Rozhodně by to nebylo od věci. Když třeba neteř chce poradit s literaturou do školy, hodilo by se kliknout na odkaz "literatura pro děti a mládež" či tak podobně.
Soutěž o nejkrásnější báseň. paulhunter · 08.10.2010 v 09:25
I já nesouhlasím s tím, jak si tu Přezdívka vylil(a) své nemocné srdce. Asi by mělo být hned jasné, že tohle není žádný web, zabývající se básněmi ani o sjezd literátů. Nechápu, jak se tu někdo může tak rozohnit kvůli úrovni soutěžících básní, vždyť je přece nad slunce jasné, že tu jsou amatéři, kteří se účastnili z nejrůznějších důvodů. Ať už mluvím za sebe: poezii rád nemám a nerozumím jí ani trochu, tak jsem přišel s rýmovačkou. Myslel jsem si snad, že by mohla obstát? Ne. Ale proč bych se tedy nemohl soutěže účastnit, to samé ostatní? Jenom proto, že se naše básně (básničky) nedotýkají hvězd, obsahují chyby a některým tady je z nich na blití?
Takže pokud je někomu opravdu tak strašně špatně, potácí se u monitoru a drží silou vůle u pročítání básní na Databázi, tak proč jednoduše nezavítá na web, který se poezií opravdu zabývá?
Hodnocení knih s-reader · 08.10.2010 v 07:21
nightlybird: špatně jste mě pochopil, tedy polopatě: jsem pro udržování anonymity. Stačí to tak, jasné? Říkám jen to, že není potřebná, ale opak je ještě méně potřebnější, není k ničemu a hlavně, ať si každý dělá, co chce. Budu asi muset v případě, že můj příspěvek bude intelektuálně náročnější, pokaždé shrnout do závěrečné věty a do jasných bodů, jak to dělal S.Freud ve svých spisech.
Soutěž o nejkrásnější báseň. s-reader · 08.10.2010 v 06:55
Pajonek: chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, co se děje. To, že jsi smazal příspěvky, jak Přezdívky tak můj, mi připadá neuvěřitelné a opravdu mě to naplňuje nechutí k tomu, nějaké psát. Co ti na nich připadalo až tak závadné, žes je musel škrtem cenzorského pera zrušit? Vysvětlení těm, kdo můj příspěvek nečetli - NESOUHLASÍM se způsobem, jakým Přezdívka napsal svou sžíravou kritiku. Nemá to ale nic společného s názorem na uveřejněnou poezii.
Přezdívka: své diskuzní příspěvky si nearchivuji, pokud jsi mou "odpověď" nečetl, nebudu se k tomu už vracet. Přesto bych připomněl, že by člověk měl krotit svou touhu být vtipný a zdát se inteligentní na úkor jiných lidí, je to laciné.
Soutěž o nejkrásnější báseň. HTO · 08.10.2010 v 01:31
Kompliment Malému chlupatému stvoření za báseň. Jinak je to dost hrozné - až si z toho dělají legraci například i na facebooku. Myslím si, že Přezdívka se vyjádřil velmi dobře a decentně, a důvod ke smazání mi naprosto uniká. Jak řekl Ivan Wernisch: "Dobrý vkus nakonec vždycky zabrání tomu, aby bylo řečeno podstatné." A jak řekl Jan Zábrana (poslední zápis v deníku): "Hovno je vždycky jenom hovno."
Nevím, jestli tahle soutěž někomu ublíží. Možná jen reputaci DK, ale do toho nemám moc co mluvit.
Četl jsem teď mnoho veršotepců z dob národního obrození, kteří by věru měli omluvu pro "amatérské básničkaření" (a P. T. přítomným se omlouvám, nesnažím se je urazit, ale přimět k zamyšlení), avšak i tehdy, stejně jako na mnoha jiných místech a v jiných dobách, alespoň znali řemeslo.
Soutěž o nejkrásnější báseň. nightlybird · 08.10.2010 v 01:22
Přezdívka - vskutku pekelným ohněm jste sežehl zdejší "básníky" a váš mrštný jazyk zahrnul do drsné kritiky celou tuto "sociální skupinu", kterou jste deklasoval na spolek pitomců. Dovolíte laskavě, abych se obou - jak básníků, tak i ostatních trochu zastal ?
Taro sociální skupina je tvořena lidmi rozdílného věku, různého vzdělání, různého sociálního postavení, kteří mají společné jen jedno - lásku ke knihám. Knih, jak je vám jistě známo je žánrově mnoho a v různé kvalitě od světové prózy a poezie přes mascult (jak říká Eco) až po naprostý škvár. Zastáváme kolektivně názor, že je lepší, když lidé čtou (ať už cokoliv), než aby fetovali nebo se opíjeli po putykách (platí to zejména pro mladou generaci) - omlouvám se, že mluvím jako tiskový mluvčí, kterým nejsem. A ta soutěž, která tady proběhla - přemýšlel jste o tom jaké procento uživatelů se do ní nějak zapojilo, ať už autorsky, v diskuzích nebo v hlasování, zvážil jste jejich případné životní nebo čtenářské zkušenosti. To si opravdu myslíte, že z té "mlčící většiny" nikdo není schopen poznat rozdíl mezi básní a rýmovačkou? Nejspíš ano! Jenom vy jste ten pravý estét neochvějně hájící kvalitu mateřštiny a světovost naší poezie.Nejsem takový znalec jako vy, mám v knihovně jen pár knížek s veršíky, necelých 150 a i když jsem jednou s jistým panem Jirousem zvracel na Malé Straně v dobách, kdy vy jste si nejspíš četl Čtyřlístek. nedovolím si kazit radost lidem, kteří svými verši nikomu neubližují, neaspirují na Nobelovku za literaturu a nežádají vás ani kohokoliv, aby je vydal v 50.000 nákladu. Nikdo vás přece nenutí, aby jste to četl. Mám pocit, že vám ani tak nešlo o kritiku, jako o vaše vlastní ego, o to ukázat nám pitomcům tady, jak jste skvělý. Jenom obava ze známého cenzora Pajonka a moje plachost mi brání abych vás i vaši kritiku poslal tam, kam patří - ale peklo to není. Nicméně rozšířil jste mi obzory, znal jsem zatím jen jednoho hňupa, který sežral brouka, teď jsem poznal jiného, který učinil zřejmě totéž, jenže s exkrementem krále Šalamouna.
Soutěž o nejkrásnější báseň. elfos · 08.10.2010 v 00:47
Uf, ještě jsem zaškobrtla i na tvém nicku, Birde.. Promiň, prosím, nebylo to úmyslně, jen jsem měla plnou hlavu myšlenek a snažila se je nějak vtěsnat do pár vět.
Soutěž o nejkrásnější báseň. elfos · 08.10.2010 v 00:44
Projasnění: Nigtlybirde, ten smazaný příspěvek sem vložil Přezdívka znovu, ve 21:11:09. S-reader protestoval.. proti způsobu, jakým Přezdívka vyjádřil svůj názor. Já si teda myslím, že mazat příspěvky v diskuzi by se měly jen v nouzi nejvyšší (ty, které něco sdělují vůkol - samozřejmě se to netýká příspěvků typu "xy: je třeba opravit to a to - elfos: opraveno", ty ve chvíli opravy ztratily svou funkci a mohou uvolnit místo), a pevně věřím, že k tomu docházet nebude - a že tě tu budeme vídat dál.
Přezdívkovi se za smazání jeho příspěvku omlouvám, to se stát nemělo.
S-readerovi taky.
Soutěž o nejkrásnější báseň. nightlybird · 08.10.2010 v 00:26
Pajonek - k př. v 19:53 - nevím, co bylo obsahem příspěvků, které jsi smazal, takže neposoudím oprávněnost tvého moderátorského zásahu. Za tu krátkou dobu, co tady poletuji, jsem se s mazáním příspěvků v diskuzi nesetkal a ani mne nenapadlo, že by se tady mohla příležitost k zásahu, který bezesporu cenzurou je vůbec vyskytnout. Takže by bylo možná dobré, tady někam hodit něco na způsob Kodexu diskutéra a vymezit obsah příspěvků, jak je běžné na diskuzních webech a při porušení mazat - co kdyby jste to moderátoři s adminem případně probrali. Obě strany by v takovém případě měly jasno. A upřímně říkám, že bych se tady nějaké samovolné censury nechtěl dožít - mám jí dost do konce svých dnů - a raději bych odletěl.
Hodnocení knih nightlybird · 07.10.2010 v 23:55
Pepa12 - protože nejjednodušší formou diskuse je duet, tedy že ty řekneš A, já řeknu B, atd., budu se toho pokud možno držet, abychom se vůbec domluvili. Oslovení - pokud jsem se tě já svým oslovením dotkl, omlouvám se (sice nerad, uznej, že sis o to sám koledoval svou poslední větou a mohl jsi dopadnout hůř, kdybych si nevzpomněl na přítele readra, který mne kvůli mé nevymáchané hubě vždycky seřve jak Alíka). Nejsem sice nijak zvlášť urážlivý, takže mi říkej jak chceš, urazit mne může jen ten, koho si vážím – o tobě toho zatím nevím dost na utvoření kvalifikovaného názoru. Abys neměl pocit, že tě tady nikdo nemá rád, přidal jsem dnes do DK jednu knihu ze svých, která by tě mohla vzhledem k tvému koníčku zajímat, je to Milostný listář (originály by ti byly jistě milejší jak se sběratelského, tak i grafologického hlediska, nebyly tam ale zařazeny ani ukázky, což je jistě škoda). Zpravidla nejvíc tady slyším na různé varianty mého nicku. Tvůj vztah k mlaďochům jsem možná pochopil špatně, nepřu se. Dobře vím, že psaný projev je jaksi plochý, jednorozměrný. Další dimenzi mu dodává řeč těla, barva hlasu, intonace – ale to ty jako grafolog víš dozajista dobře sám. Tak mne napadlo, jestli to celé nebylo jen testování – řada lidí se ozve a ty budeš hodnotit (pokud vím, do grafologie patří nejen písmo jako takové, ale i syntax apod. – i ty „lišáku“). Co musím ale zásadně odmítnout, to jsou tvoje úvahy o serióznosti – neseriozní se mi jeví spíš tvoje úvahy v tomto směru. Přijdeš sem, jsi tady „za 14 dní týden“, nikoho a s nikým se neznáš a začneš mluvit o serióznosti! Kdybys se obtěžoval přečíst alespoň diskusi o webu, tak bys zjistil, že tady prošla hromada nápadů na vylepšení, byla okolo nich debata, některé se ujaly, některé zapadly. Nikdo z toho nedělal žádnou vědu. A na závěr – jakékoliv změny na webu, kterého se účastním, se mne dotýkají a je to tudíž moje starost. A dob, kdy mi někdo říkal, o co se mám starat a o co ne, jsem si užil víc než dost a jsem na takové kecy silně alergický. Proto také ten expresivní výraz.
Elfos a Tan – moje milé dámy, rád souhlasím s vámi.
s-reader – vážený pane kolego, jen vrozená a výchovou utužená útlocitnost a dále možná přítomnost dívčích oušek, ať už oblých či špičatých, mi brání, abych slovně a hlavně adekvátně vyjádřil svoje totální zhnusení nad vaší obojetností. Chcete dodržovat stávající anonymitu či nikoliv? Jste ryba nebo rak? A vůbec – jaký máte obvod hlavy – kdo nosí větší klobouk, tan má nutně pravdu!!! A nezapomeňte, co jsem vám už říkal : POZOR, NEPŘÍTEL NASLOUCHÁ!
Jelikož jsem dobře napružen, jdu se ještě porafat s Pajonkem – zatím --0--
Soutěž o nejkrásnější báseň. pajonek · 07.10.2010 v 21:19
přezdívka, pravým jménem jsi označil tak akorát sebe..... jinak se už k tvým příspěvkům nebudu vyjadřovat, zhasnou , jsou totiž o ničem a k ničemu.....
Soutěž o nejkrásnější báseň. Jokohama · 07.10.2010 v 21:11
Ó fretná chrochtobuznosti!
Tvé mikturace jsou mi
Co zprudlé žvastopunksery na plzné včele
Škvrrrk, já zapřísahám tě svými frůnícími kvrdlovrzy
A krákorně zafras mě svými scvrknuvšími patlocaráty
nebo tě roztrhám na fidloprčičky svým frkodrťákem,
tak bacha na to!
Chtěl jsem vám všem říct, že tohle všechno tady je učiněná hrůza a je mi z toho na blití. Ta vypocená "dílka" se dopouští snad všech myslitelných zločinů proti poezii i českému jazyku, co si dokážu představit. Sleduji tuto "soutěž" průběžně. Neuvěřil bych, kdybych to neviděl, jaké hrůzy vyplavaly na vrchol žebříčku na počátku. Trochu jsem zadoufal v obrat k lepšímu, když Malé chlupaté stvoření svou vtipnou kritikou těch ubohostí vneslo do soutěže zatím JEDINOU báseň hodnou tohoto označení, ale teď vede Vrah a pohled na počet hlasů mne opravdu deprimuje.
Buď má tato sociální skupina opravdu tak strašlivě špatný vkus, nebo klikáte jak o život ze všech browserů, co máte nainstalované, na své soutěžní koně a kamarádi klikají a rodina a všichni kolegové a známí klikají, klikají, ale nemyslí...
Dlouho jsem váhal, jestli tohle udělat (míněno, napsat vám sem na plnou hubu, co si o tom myslím). Nechtělo se mi kopat do mrtvol. Ale pak jsem dospěl k závěru, že jestli pro vás lze ještě vůbec něco udělat, pak by vám někdo měl říct, že tohle je strašlivé bástevnictví, ukrutné zlo, a pokud jste tu náhodou omylem, tj. že byste to, nedej bože, mysleli s poezií vážně, tak OKAMŽITĚ PŘESTAŇTE PSÁT, a začněte místo toho číst! Poezii, jak jinak, a pojednání o poezii a dlouho a pečlivě! A až zjistíte, jak slepá cesta tohle byla, tak to velice opatrně možná zkuste znova.
Závěrem chci ještě jednou smeknout před Malým chlupatým stvořením, že mělo odvahu k této špíně přidat báseň, protože ta koncentrace vogonské anální poezie tady je děsivá a myslím, že většina aspoň trošku lépe píšících lidí by takovou kuráž nenašla.
Zkuste tuhle zcela vážně míněnou kritiku brát konstruktivně, prosím, a vyvodit z ní patřičné důsledky.
váš
Arcikníže pekla
Soutěž o nejkrásnější báseň. Jokohama · 07.10.2010 v 21:10
Milý Pajonku,
Nevěděl jsem, že zde panuje brutální cenzura příspěvků všech, kteří mají jiný názor, místo aby pochlebovali zdejším "básňotepcům". Domníval jsem se, že snad mohu svobodně vyjádřit znechucení nad tím, co je (nejen) podle mého hrubá urážka dobrého vkusu. A konečně, nejsem si vědom, že bych svým příspěvkem, který zcela jistě nebyl úchylnější, než některá zdejší "zlatá" díla, jakkoliv překročil hranice slušnosti, dopustil se osobních útoků, či používal nepřijatelné vulgarismy.
Promiň, ale například báseň Na věky, která byla na 3. místě ještě dva týdny zpět, obsahuje takové věci, že ji zcela určitě lze označit za "anální" báseň. Posuď sám:
dnes jsi samá něha
laskáš moje střeva
taháš za nitky
a já chci být tvou loutkou
Takovéhle věci, společně s "excelentními" verši ze současné jedničky:
Oči jsem měla zavřené,
ale sluch odposlouchával z bedny přivřené.
Hluk se za ní ozýval,
asi vrah, který tak krutě vraždíval!
nebo tehdejší:
Nechápu proč se vše řeší
násilím a výhružkami
za chvíli mi oči
vypíchají nůžkami
případně:
Lámalas tělo na tři půlky,
Nebylo ti při tom příliš vesele.
jsou daleko za hranicí "amatérských básničkářů" a jediné, čeho jsem se dopustil, bylo, že jsem to označil pravým jménem. Svůj příspěvek, za kterým si plně stojím, jsem si rovněž zaarchivoval a dovolím si ho sám znovu zveřejnit. Pokud ho opět smažeš, pak je asi jakákoliv smysluplná diskuse zcela zbytečná.
Hodnocení knih s-reader · 07.10.2010 v 19:02
Elfos: tos napsala moc pěkně, sám nevím, co bych k tomu dodal. Tan: Chvilku jsem se po tvém příspěvku zamýšlel, jak je to vlastně s tou anonymitou a došel jsem k názoru, že anonymita na serveru tohoto typu není potřebná, na druhou stranu ne-anonymita je potřebná ještě méně. Pořád si stojím za názorem, který se diametrálně liší od názoru Pepy a to, že pro chápání literatury je šumafuk jestli se jmenuji tak čitak, odkud jsem, jak jsem starý a jestli mám platfus. Pepa12: já chápu, že máš pocit, že se na tebe všichni vrhli a je mi líto, že se neobjevil nikdo, kdo by měl stejný názor jako ty. Odlišné názory jsou palivo pro diskuzi a pokud budeme mít všichni názory stejné, můžeme si povídat jen o tom, jak spolu souhlasíme. Takže nesouhlasím s tebou, ale fandím opačným názorům.
Hodnocení knih tan · 07.10.2010 v 12:48
Pepovi12: Nechtěla jsem být hnidopich, ale co už... Souhlasím s názory již uvedenými - věkem čtenáře se zásadně neřídím, řídím se hodnocením, kometáři, oblíbenýmim knihami, ale věkem opravdu ne. Jak napsal nightlybird, internet je médium poskytující jednomu zdánlivou anonymitu, každý ji pak využívá dle svého, tak a teď budu hnidopich, i ty. Navíc si nemyslím, že by zde z každé připomínky někdo dělal filosofický či psychologický problém, většina připomínek tady byla vždy řádně vyslyšena, jen ty sporné je třeba prodiskutovat. Rovněž zdravím.
Hodnocení knih elfos · 07.10.2010 v 12:30
Elfím jménem ji oslovil, a zůstala stát v naslouchání.... (J. R. R. Tolkien) --
Pepovi12: Není tu problém, jen debata o návrhu uvádění věku. Osobně si myslím, že to, jak je to teď - tedy, že kdo chce, uvede o sobě údaje - není jen respektováním soukromí uživatelů.. Je to svobodná volba: mohu prozradit, a nemusím, záleží na mně. Toto jsou dobré (či - chceš-li to nazvat takto - seriozní) stránky, našels je správně a je prima, že tu jsi - a dobří jsou i lidé, kteří sem chodí. U většiny nevím, jaký je jejich věk (ani pokud ho uvedou), nějak to nezkoumám, jde to mimo mě.. ale vidím, jaké knihy čtou, jak se jim líbí, jestli vkládají nové údaje pečlivě, či.. velkoryse rozevlátě :-) , co říkají v diskuzích a komentářích - jaké jsou jejich názory a pohled na svět.. Jak už jsem řekla, k tomu není třeba znát jejich věk.. tohle o nich říká mnohem víc, než povinně vyplněná kolonka. Pokud bych hledala lidi s "mou krevní skupinou", asi bych se podívala, kdo čte rád knihy, které patří k mým nejoblíbenějším, a pak se inspirovala tím, které další knihy se jim líbí. Jsem však tvor zvědavý, a tak nehledám takto.... nevím, jestli to řeknu jasně, ale lidi mě zaujmou spíš tím, že mají knihy rádi.. a mohou číst i něco docela jiného než já.. třeba si díky nim přečtu a objevím něco úplně jiného, nového, a třeba taky ne.
A ještě: netuším, jestli jsi tady mezi námi nejstarší, ale věřím, že tu máš vrstevníky i lidi starší i mladší, určitě je tu velmi široká věková paleta lidí. Taky zdravím a přeji hezký den.
Hodnocení knih Pepa12 · 07.10.2010 v 07:31
Pro nightlybird.
Batole,mládenče, fotře,dědo …(bez urážky) ,nevím jak Tě nazvat.
Zdá se mi, že jsi asi nepochopil můj vztah k mládeži. To co jsi napsal, není pravda.
Narazil jsem na tyto stránky, které se mi zatím líbí, očekávám serioznost…
Ale je vidět, jak sám tvrdíš, že bude asi naivní si někdy myslet něco o serioznosti.
Vypadá to, že když někdo příjde s nějakou připomínkou,návrhem, tak z toho bude filosofický,psychologický… problém.Jistě, že respektuji soukromí uživatelů. Ale případné uvádění věku hodnotitelů nebude Tvoje starost.
Zdravím.
Hodnocení knih nightlybird · 06.10.2010 v 22:58
Pepa12 - starý brachu, pochopitelně máš nárok na svůj názor, který ti nikdo dozajista nebere, jenom tady ostatní vyjadřují názor svůj."Chytréj se můžeš narodit, ale zmoudříš až s léty, pokud vůbec zmoudříš" - to cituji jednoho kolegu, s kterým jsem pracoval před léty při opravách železničních tratí. Jeho názorů jsem si vážil, nebyl to žádný intelektuál, pouze světa znalý a zcestovalý chlap se zkušenostmi z LE (francouzské) a UD (českých), od kterého jsem se řadu věcí naučil (hlavně nadávat v řadě světových i lokálních jazyků). Zdálo by se potud, že ti dávám za pravdu, pravdou je ale naprostý opak. Nehodlám rozvádět úvahy o mladých géniích, louskajících jako pamlsky díla světových klasiků (a hlavně je chápajících a nitěrně je prožívajících). Jen vycházím ze zcela praktického hlediska. Zeptám se zcela tuctově - jakým způsobem bys chtěl ověřit věrohodnost uváděných údajů? Fenomén Internet - to je medium, které dopřává každému určitou míru anonymity (byť zdánlivé), kterou si celá řada lidí s radostí užívá, najdou se ale "kouskové", kteří ji s gustem zneužijí (ať už z jakýchkoliv důvodů). Nebylo by opravdu lepší se řídit intuicí, dívat se kdo a jaké knihy čte, co o nich říká, jak se tady projevuje, ... ect. A na závěr malý dotaz - podle čeho jsi proboha, vetchý kmete, usoudil, že jsme tady banda týnejžrů, stěží odrostlá pemprskám ( a ono to v souvislosti s úvahami o vyzrálosti s věkem vyznělo jako " tlupa nevyzrálých a nezkušených přiblblíků"). Mohu tě ujistit, že se takhle asi málokdo z nás tady cítí - bez ohledu na to, jestli jsme mladší nebo starší nežli ty.
Hodnocení knih Pepa12 · 06.10.2010 v 18:13
Zdravím.
Z Vašich komentářů (e-reader, elfos.. určitě budou i další) se mi potvrzuje, jak subjektivní budou pohledy na nadhozený námět. Nebudeme asi zabíhat do psychologie….
Souhlasím, že i mladí lidé budou mnohdy sečtělejší, inteligentnější…něž mnozí starší lidé.
Ale nikdo jim nepřidá budoucí, ještě na ně čekající zkušenosti, které jim mnohdy změní úplně jejich nahlížení na svět. Ale nechme filosofování.
Chtěl jsem jen vyjádřit můj názor na to, by mě pomohlo při doporučování konkrétní knihy. Při vší úctě k mládí, přihlédnu spíše k mým vrstevníkům. A nechápu, proč by tato informace byla zavádějící.
Vypadá to, že jsem tady asi zatím nejstarší.