Aké drahé je zadarmo podobné
Dan Ariely
Skryté sily, ktoré ovplyvňujú naše rozhodnutia Zvykli sme si na predraženú kávu aj na predstavu o človeku ako racionálnej bytosti. Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť. Výrazne zvyšuje imunitu voči marketingovým trikom aj rôznym formám sebaklamu. - Čo je behaviorálna ekonómia a ako súvisí s obedmi zadarmo - Prečo niektoré veci robíme radi len pokiaľ nám za to neplatia - Prečo sa nevieme prinútiť k práci, aj keď veľmi chceme - Prečo nás bezplatné veci často vyjdú pridraho - Prečo je všetko relatívne – hoci by nemalo - Prečo človek dostane to, čo očakáva - Prečo svoj majetok preceňujeme Ako dokazuje Dan Ariely, veľmi často konáme iracionálne, na čo majú vplyv naše emócie aj spoločenské normy. Spojenie ekonómie so psychológiou je príležitosťou preskúmať našu motiváciu a spotrebiteľské správanie, ale aj ekonomickú a vzdelávaciu politiku. Arielyho inteligentný, provokatívny, ale aj zábavný štýl je zárukou fascinujúceho a objavného čítania.... celý text
Literatura naučná Ekonomie a obchod Psychologie a pedagogika
Vydáno: 2020 , PremediaOriginální název:
Predictably Irrational, 2008
více info...
Podobné knihy (4)
Proč hlupák zůstává hlupákem? A další psychologické fenomény David LackoKniha se skládá ze třinácti tematických esejí z oblasti kognitivní a sociální psychologie i dalších příbuzných vědeckých disciplín. Vzhledem ke své populárně-naučné formě je publikace vhodná nejenom pro studenty a odborn... více
Jak drahá je intuice? Dan Ariely
Proč nás selský rozum často vede ke ztrátovým rozhodnutím. Ještě provokativnější pokračování bestselleru Jak drahé je zdarma! • Čím to, že velcí šéfové pořád dostávají obří odměny? • Proč máme tak rádi nábytek, kte... více
Psychológia peňazí Dan Ariely
Akých omylov sa dopúšťame pri uvažovaní o peniazoch a ako utrácať rozumnejšie Prečo prerobíte, ak sa skúsite hrať na realitného agenta? Čo stojí za silami, vďaka ktorým naletíme na sezónne zľavy a prečo sme ochotní ce... více
Jak stvořit pecku na trhu Jonah Berger
Proč o některých výrobcích mluvíme raději než o jiných? Proč se některé klipy a články na internetu šíří bleskovou rychlostí, kdežto jiné zapadnou? Výrobky, myšlenky a vzorce chování, o kterých si lidé povídají, se uc... více
Štítky knihy
ekonomie rozhodování behaviorální ekonomie
Autorovy další knížky
2009 | Jak drahé je zdarma? |
2011 | Jak drahá je intuice? |
2012 | Jak drahá je nepoctivost? |
2015 | Iracionálně váš… |
2018 | Psychológia peňazí |