Vystřihni – nalep: Jak post-digitální tisk a ziny vzkřísily papírová média podobné

Nehodnoceno
Vystřihni – nalep: Jak post-digitální tisk a ziny vzkřísily papírová média
https://www.databazeknih.cz/img/books/50_/505946/bmid_vystrihni-nalep-jak-post-digitalni--YKd-505946.png 0 0 0

Provoz je čilejší než kdy jindy, pořádají se festivaly, budují rozsáhlé archivy, tisknou je blackmetalisté i studenti uměleckých škol, přitom se jim už dávno věštila smrt. Fanziny se zrodily ve třicátých letech minulého století v kruzích fanoušků sci-fi, ale později je dalece přerostly. Zinoví kutilové si přitom vystačili s nůžkami, lepidlem a levnou tiskárnou. Mediální teoretik Miloš Hroch v původní české studii zkoumá fungování těchto malonákladových publikací a neoficiálních časopisů v post-digitální době, kdy se přesyceni virtualitou vracíme k analogovým médiím. Jeho práce přináší do mediálních studií radikální koncepty a předestírá novou materialitu médií, v níž je dotek stejně důležitý jako informace. Kniha ukazuje odhodlání zinové scény a rekapituluje důsledky digitální revoluce i kyberpunkových snů. Zatímco dříve byla tvůrčí metoda „vystřihni – nalep“ nutnost, dnes je to strategie a volba, která dává příslib nepředvídatelných zážitků v kultuře ovládané algoritmy. Kniha Miloše Hrocha je původní českou studií, která vychází z konceptů představených v rámci edice #POPs. Na základě téměř dvou desítek rozhovorů a etnografického výzkumu uvádí do pražské zinové scény, kde vedle sebe fungují blackmetalový fanoušek, ilustrátorka z UMPRUM, anarcho-feministiky i studentky uměleckých škol. V několika reportážích bere čtenáře na zinové festivaly, do tiskařských dílen, galerií i bytů, kde takové ziny vznikají. – Vychází za podpory Ministerstva kultury ČR a Nadace Český literární fond.... celý text

Podobné knihy (0)

Zatím zde není žádná podobná kniha.

Autorovy další knížky

Miloš Hroch
česká, 1989
2020  90%Všechny kočky jsou šedé: Hudba úzkosti
2017  82%Křičím: „To jsem já.“
2022  %Vystřihni – nalep: Jak post-digitální tisk a ziny vzkřísily papírová média
2020  %Pet Shop Boys
2020  0%Negativity, Not Pessimism: Reader 2019