Aby škola neškodila přehled

Aby škola neškodila
https://www.databazeknih.cz/img/books/54_/544458/bmid_aby-skola-neskodila.jpg 4 11 11

Příručka moderního školství pro všechny žáky, studenty, rodiče a dobré učitele Jak se pozná dobrý učitel? Jsou domácí úkoly povinné? Za co nikdy nesmí student dostat pětku? A jak do vzdělávacího procesu zapadají rodiče? V těchto a dalších otázkách vám teď udělají jasno oblíbení vzdělávací influenceři. Štěpánka Cimlová alias Štěkánka a Robert Čapek alias Líný učitel si posvítí na toxické jevy českého školství a ukážou vám cestu vedoucí k jejich nápravě. Tento praktický průvodce se stane pokladem pro každého, kdo nechce, aby školy ve 21. století používaly metody z dob Milouše Jakeše.... celý text

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Aby škola neškodila. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (2)

Janina82
06.11.2024 5 z 5

Tuto knihu by si měl přečíst každý pedagog, který to myslí se vzděláním a "výchovou" dětí upřímně, který tápe, který cítí, že třeba něco dělá špatně, ale neví co. Každý rodič, kterému jde o to, aby jeho dítě bylo šťastné a spokojené jak jen to jde, který nechce, aby školu jen pretrpělo. Protože vydrželi jsme to my, vydrží to taky. Pracuji ve školství a líbí se mi, že ta kniha je uchopena prakticky. Najdete tam věci, které učitel uplatní ve výuce, rodič při komunikaci se školou, děti při problémech ve škole.

jitka
02.11.2024 ztráta času

Ne ne, nebyly to Bradavice, kdo z Voldermorta učinily Voldemorta. Proto představa "škodící školy" jednoduše neobstojí, dokonce ji lze klasifikovat jako škodlivou. Chápu, že autoři se, motivováni touhou po zisku a publicitě, ze školy snaží udělat obětního beránka. (Aneb na slabého si každý dovolí. Vždyť jak se škola může bránit proti nařčením a pomluvám?) Spíš měli pisatelé takovéhoto marketingově zaměřeného titulu poukázat na širší souvislosti, např. na skutečnost, že právě tabulkové platy (nikoli metody) jsou jako za Milouše Jakeše; na intenzitu pedagogické práce a z toho plynoucího vyčerpání; na počet paralelně učených kolektivů (za týden vyučující paralelně vyučuje např. v sedmi různých kolektivech, přes 140 žáků, z nichž každého zná vlastním jménem!); na to, že kvantita do určité míry vylučuje kvalitu. / Snaha vykreslit vyučujícího jako kata a dítě jako pasivní oběť je skutečně nesmyslná. Běžný vyučující není příčinou společenského zla (nutno poohlédnout se jinde, peníze lze vydělávat i čestně...). Naopak řadový učitel má radost, pokud se jeho žákům daří. Jejich úspěch je i jeho úspěchem. Viz portréty vyučujících v ceněné beletrii, jako je (problémově laděná) "Džungle před tabulí" nebo nádherný, pozitivně laděný román "Kentaur" od Johna Updikea.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Aby škola neškodila v seznamech

v Právě čtených1x
v Přečtených23x
ve Čtenářské výzvě1x
v Doporučených1x
v Knihotéce2x
v Chystám se číst15x
v Chci si koupit4x

Štítky knihy

pedagogika

Autoři knihy

Robert Čapek
česká, 1967