Alza: Příběh firmy, která si do toho nenechala mluvit přehled
Miloš Čermák , Michal Rybka
Kniha je zejména kronikou Alzy a lidí, kteří v ní pracovali, ale může být zajímavá i pro letité zákazníky, podnikatele v e-commerce nebo čtenáře, kteří jsou zvědaví na počátky podnikání v bouřlivých devadesátých letech. Dozvíte se, kdo je otcem milovaného i nenáviděného Alzáka, co Alzu málem pohřbilo, ještě než stihla vyrůst v jedničku ve svém oboru, a spoustu dalších doposud nepublikovaných informací ze zákulisí největšího e-shopu v ČR. Tato kniha vypráví příběh Alzy. Firmy, která z malého krámku v pražských Holešovicích vyrostla do „korporace“ s ročním obratem 45 miliard korun. Firmy, u které by pouhý výčet jejích aktivit zabral několik stránek. K vyprávění se dá přistoupit různě. Můžeme čtenáři nabídnout věcná fakta. Můžeme jej ohromit čísly. Můžeme se soustředit na nejdůležitější obchodní rozhodnutí. To všechno v knize najdete. Ale každý dobrý příběh tvoří především lidé. A nejinak je tomu v příběhu Alzy. Ti, kteří Alzu vytvářeli a Alza současně utvářela je. V první řadě je to samozřejmě zakladatel Alzy, Aleš Zavoral, jehož vzpomínky tvoří páteř vyprávění. Ten příběh se pořád píše a je pěkně napínavý – jsou tu krize i chvíle vítězství, jsou tu odvážná rozhodnutí i slepé uličky. Ale ať se nacházíme v jakékoli fázi, vždycky platí, že je to příběh firmy, která šla svou vlastní cestou. Příběh firmy, která si do toho nenechala mluvit.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Alza: Příběh firmy, která si do toho nenechala mluvit. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (5)
Naprosto unikátní pohled do zákulisí jedné z nejúspěšnějších českých firem porevolučních let a zároveň hluboká sonda do hlavy jejího zakladatele Aleše Zavorala. Miloš Čermák je první člověk z českých médií, kterému Zavoral kdy poskytl rozhovor, a výsledkem je fascinující kniha o českém podnikání. Vřele doporučuji.
Související novinky (1)
10 nejprodávanějších eknih (prosinec)
11.01.2023
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Alza: Příběh firmy, která si do toho nenechala mluvit v seznamech
v Přečtených | 22x |
ve Čtenářské výzvě | 3x |
v Knihotéce | 9x |
v Chystám se číst | 15x |
v Chci si koupit | 8x |
v dalších seznamech | 1x |
V rámci businessových příběhových knih nadprůměr, zejména díky první polovině, která barvitě vypráví začátky firmy. Inspirativní, zábavné. Druhá polovina sklouzne k povrchnímu líčení banálních situací, navíc proložená marketingovými výkřiky. Tady by se hodila redaktorská práce, která by tyto zbytné části vyházela. Vychází z toho parafráze názvu: Příběh knihy, která si do toho nenechala mluvit (bohužel).