Didaktika literatury: výzvy oboru přehled
Ondřej Hník
![Didaktika literatury: výzvy oboru Didaktika literatury: výzvy oboru](https://www.databazeknih.cz/img/books/22_/228411/mid_didaktika-literatury-vyzvy-oboru-228411.jpg?v=1419092106)
Autor monografie zastává názor, že existují tři oblasti, které je třeba mít v oboru didaktiky literatury i školním literárním vzdělávání na zřeteli a které je třeba udržovat v rovnováze, aby obor ani školní předmět neztratily estetické, resp. estetickovýchovné zaměření: 1. četba (četba literárních textů a její reflexe), 2. tvorba (konstrukce a rekonstrukce textu a jejich reflexe), 3. nauka (poznávání kontextů relevantních pro interpretaci textu, udržení kulturní kontinuity a kulturní identity). V současném pojetí literárního vzdělávání stále převládá naukový přístup (redukovaný navíc na literární historii a frontální organizační formu výuky). Kniha ukazuje, že je třeba rozvíjet všechny významné oblasti literárního vzdělávání (z nauky např. literární teorii; četbu a tvorbu a jejich reflexi) a jiné přístupy než (tradičně) naukové, a to především z toho důvodu, že žáci mají rozumět literatuře tak, jak převládá v reálném životě, ve čtenářství, v kultuře.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Didaktika literatury: výzvy oboru. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Didaktika literatury: výzvy oboru v seznamech
v Přečtených | 7x |
ve Čtenářské výzvě | 1x |
v Mé knihovně | 1x |
v Chystám se číst | 6x |
v Chci si koupit | 4x |
Štítky knihy
literární vědaAutorovy další knížky
2007 | ![]() |
2010 | ![]() |
2009 | ![]() |
2006 | ![]() |
2006 | ![]() |
Jedná se o naprosto skvělou knihu. Ačkoliv je relativně náročná, je přístupná a srozumitelná. Každá kapitola je uvedena trefnými citáty. Hlavním poselstvím je, že literární výchova má vychovávat, nikoliv nutit učení se nazpaměť. Oceňuji také obsažený výzkum s 500 účastníky, většinou jsou výzkumné vzorky v podobných výzkumech mnohem menší. Nelze než vřele doporučit.